Skip to main content

NBC a vândut reclamă la Jocurile Olimpice de peste un miliard de dolari. Postul şi-a acoperit costurile pentru drepturile de difuzare

 
NBC a vândut reclamă la Jocurile Olimpice de peste un miliard de dolari. Postul şi-a acoperit costurile pentru drepturile de difuzare

Reţeaua americană de televiziune NBC a vândut deja spaţiu de publicitate la Jocurile Olimpice în valoare de 1,2 miliarde de dolari, potrivit Adweek. Această sumă acoperă aproape în totalitate costurile pentru drepturile de difuzare ale competiţiei sportive care va debuta în mai puţin de 24 de ore la Rio, Brazilia.

Publicitate

Publicaţia Adweek scrie că aceasta este cea mai bună cifră obţinută de vreo reţea de televiziune pentru un eveniment media în istoria Statelor Unite.

"A depăşit toate aşteptările noastre", a spus Seth Winter, NBC Sports Group.

Suma pe care o va obţine NBC din publicitatea difuzată în timpul ediţiei din acest an a Jocurilor Olimpice este cu peste 20% mai mare decât veniturile obţinute din vânzarea reclamelor pentru Olimpiada de la Londra din 2012.

Advertiserii care au investit cei mai mulţi bani în reclamele de la Rio fac parte, cu precădere, din categoriile automobile, băuturi, telecomunicaţii, asigurări, studiouri de film şi produse farmaceutice.

NBC Universal va difuza 6,755 de ore din timpul Olimpiadei de la Rio, inclusiv peste 2.000 de ore de transmisiuni pe 11 reţele de televiziune. Doar canalul NBC va difuza peste 206 ore de la competiţia sportivă din Brazilia.

Avantajul proximităţii. NBC beneficiază de diferenţa mică de fus orar între SUA şi Brazilia. Dacă la ultimele Jocuri Olimpice, care s-au desfăşurat la Londra, diferenţa de fus orar era de şase ore faţă de Statele Unite, Rio este doar cu o oră înainte de SUA, ceea ce înseamnă că NBC va trasnmite multe competiţii spotive în prime-time, ceea ce se traduce în mai mulţi bani din publicitate.

În 2012, Jocurile Olimpice au avut o audienţă medie de 17,5 puncte de rating (31,1 milioane de telespectatori care au urmărit copetiţiile difuzate în prime-time de NBC). Acestea au fost cifrele de la care au pornit negocierile pentru vânzarea spaţiului de publicitate pentru Olimpiada de la Rio. Oficialii NBC au spus că în prezent au vândut aproape toate spaţiile de publicitate disponibile pentru competiţia din Brazilia.

Potrivit reprezentanţilor reţelei americane de televiziune, NBC a plătit 1,28 de miliarde de dolari pentru drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice de la Rio.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dana Patru Dana Patru
    Citat din "superiorul" Dan Patru: "Daca un medic ar face asa greseli... probabil erau mai putin prosti pe lumea asta". Parca ar fi fost mai corect asa: Daca un medic ar face asa greseli... probabil ar fi mai putini prosti pe lumea asta. E usor sa critici, voinice, asa e?
  • Dan Patru Dan Patru
    Titlu: Postul şi-a acoperit costurile pentru drepturile de difuzare

    Text: Această sumă acoperă aproape în totalitate costurile pentru drepturile de difuzare ale competiţiei

    Si va intrebati de ce nu mai da nimeni doi bani pe presa romaneasca. Amaratii astia se recomanda a fii jurnalisti, dar nu-s in stare sa gestioneze un text de 12 randuri. Daca un medic ar face asa greseli... probabil erau mai putin prosti pe lumea asta. E vina lor.
  • mile mile
    nu se poate urmari , sunt reclame la fiecare 10 minute,cel mai bine e la tv nationale , fara reclame

Trimite un comentariu

sus