Skip to main content

AUDIENȚE. În primele luni, Guerrilla e peste Digi FM în București. Pro FM puternic afectat de împărțirea frecvențelor cu Digi FM. Top 3 în țară și la orașe, disputat între Kiss FM, Radio ZU și Radio România

 
AUDIENȚE. În primele luni, Guerrilla e peste Digi FM în București. Pro FM puternic afectat de împărțirea frecvențelor cu Digi FM. Top 3 în țară și la orașe, disputat între Kiss FM, Radio ZU și Radio România
radio

AUDIENȚE RADIO. Date interesante la noul val de audiențe radio. Relansat de câteva luni, Guerrilla are în București cifre peste Digi FM.

Guerrilla a recuperat jumătate din audiența pe care o avea în vara lui 2013, înainte să fie închis. Postul s-a relansat pe 27 mai anul acesta și a intrat în topul posturilor de radio bucureştene pe locul 12. În prezent, postul este ascultat în Capitală de aproape 36.500 de ascultători. În urmă cu trei ani, la ultimul studiu de audienţă radio din vara lui 2013, postul Radio Guerrilla era ascultat de 70.000 de bucureșteni.

Cel mai afectat de lansarea Guerrilla a fost Gold FM (post la care lucrau actualii matinali de la Guerrilla, cu Mihai Dobrovolschi): Gold FM a pierdut aproape două treimi din audiența pe Capitală.

Publicitate

Cât de ascultate au fost posturile de radio vara aceasta?

Kiss FM deține conducerea la nivel urban, în timp ce Radio ZU rămâne lider în București, potrivit celui mai recent studiu de audiență radio, realizat în perioada 25 aprilie – 14 august 2016 de două institute de sondare, IMAS şi Mercury Research.

De notat:

- Pro FM a fost foarte afectat de împărțirea frecvențelor cu postul de știri din grupul RCS, Digi FM. Scăderea acoperirii a făcut ca la nivel național Pro FM să aibă cu 650.000 de ascultători mai puțin decât vara trecută, când avea toate frecvențele, înainte de lansarea Digi FM. La orașe pierde 550.000 de ascultători. De remarcat că pe București audiența a fost foarte puțin afectată (în Capitală, înainte de lansarea Digi FM, Pro FM mai avea oricum o frecvență).

- Kiss FM a crescut și în București, și la orașe și la nivel național.

- Europa FM câștigă pe București, dar scade pe urban și național.

- Rock FM sare de 100.000 de ascultări în București, o creștere de aproape 35.000 de ascultători.

- Gold FM a pierdut două treimi din audiența pe Capitală: de la 42.000 de ascultători la 13.400.

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 25 aprilie – 14 august 2016 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.

Capitală: ZU, primul loc. Radio România Actualități și-a reluat locul trei în top devansând Kiss FM

Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 260.400 de ascultători, în creștere cu aproape 10.000 față de valul de audiență din vara anului trecut. Clasamentul continuă cu Radio România Actualități (+1.600), Kiss FM (+23.000) și Europa FM (- 800).

Europa FM a urcat pe locul patru de pe poziția a 6-a, devansând Pro FM și Magic FM.

Digi FM se află pe locul 13, imediat după Radio Guerrilla. Postul de radio al grupului RCS este ascultat în București de puțin peste 36.000 de persoane. 

Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut:

  Post radio   Nr ascultatori, vara 2016   Nr ascultatori vara 2015   Diferenta  
1 Radio Zu 260.400 250.800 9.600
2 Radio Romania Actualitati 237.100 235.500 1.600
3 Kiss FM 172.500 149.500 23.000
4 Europa FM 147.400 124.700 22.700
5 Pro FM 139.000 146.600 -7.600
6 Magic FM 127.000 139.400 -12.400
7 Rock FM 115.500 80.900 34.600
8 Radio 21 77.900 86.600 -8.700
9 Romantic FM 77.400 85.100 -7.700
10 National FM 54.100 50.400 3.700
11 Dance Fm 49.900
12 Radio Guerrilla 36.400
13 Digi Fm 36.100
14 Antena Satelor 35.800 49.000 -13.200
15 Radio Romania Cultural 30.600 30.000 0.600
16 Itsy Bitsy 23.000 23.700 -0.700
17 Radio Romania Muzical 21.300
18 Vibe FM 21.100 33.200 -12.100
19 Smart FM 16.100 19.500 -3.400
20 Tananana/ Activ EFEM 15.500 20.500 -5.000
21 Radio Romania Bucuresti 14.700 16.100 -1.400
22 Gold FM 13.400 41.900 -28.500
23 Radio Seven 3.200
24 Radio Impuls 3.000

URBAN. Kiss FM, cea mai mare creștere la orașe. Pro FM are cea mai mare scădere din cauza cedării unor frecvențe către Digi FM

TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la orașe rămâne Kiss FM. Postul a câștigat peste 60.000 de ascultători, față de vara anului trecut, ajungând la o audiență medie de 1.354.400. Este urmat de Radio Zu, care este ascultat de 1.234.900 de persoane din mediul urban.

Radio România Actualități ocupă locul trei în top cu peste 1,1 milioane de ascultători. Europa FM ocupă în continuare locul patru în topul audienței, urmat de Pro FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA ORAȘ

Pe plus: Kiss FM a câștigat cei mai mulți ascultători (+ 60.500), urmat de Rock FM (+ 48.800) și Radio România Reșița (+ 38.900).

Pe minus: Pro FM deține recordul negative la nivel urban. Postul grupului RCS a pierdut 347.800 de ascultători. Radio România Actualități a pierdut aproape 48.600 de ascultători, iar Europa FM a pierdut peste 42.200 de ascultători.

MENȚIUNE. Lansarea Digi FM a însemnat o reducere substanțială a acoperirii Pro FM (parte din frecvențe, cele pe care emitea InfoPro, au trecut la Digi FM).

Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut: 

  Post Radio   Nr ascultatori vara 2016   Nr ascultatori vara 2015   Variatie  
1 Kiss FM 1.354.400 1.293.900 60.500
2 Radio ZU 1.234.900 1.216.100 18.800
3 Radio Romania Actualitati 1.183.600 1.232.200 -48.600
4 Europa Fm 999.700 1.041.900 -42.200
5 Pro FM 641.700 989.500 -347.800
6 Magic FM 494.500 535.800 -41.300
7 Radio 21 397.300 383.200 14.100
8 Digi FM 345.700 N/A
9 Rock FM 229.000 181.200 47.800
10 Antena Satelor 190.800 214.800 -24.000
11 Radio Romania Cultural 180.900 151.000 29.900
12 National FM 180.300 190.900 -10.600
13 Radio Romania Oltenia 174.100 182.300 -8.200
14 Radio Romania Iasi 137.300 143.100 -5.800
15 Radio Romania Resita 109.100 70.200 38.900
16 Radio Romania Timisoara 109.000 100.000 9.000
17 Radio Romania Cluj 58.200 70.300 -12.100
18 Radio Romania Targu Mures 57.000 50.800 6.200
19 Radio Romania Bucuresti 50.200 43.300 6.900
20 Radio Romania Constanta 40.400 54.600 -14.200

NAȚIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziție. Postul are și cea mai mare creștere

TOPUL NAȚIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi și la nivel national, cu o audiență de aproape 2,2 milioane de persoane.
Topul este completat de Radio România Actualități, Radio ZU și Europa FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA NIVEL NAȚIONAL

Pe plus: la nivelul întregii țări, Kiss FM a câștigat 74.600 de ascultători, Radio România Reșița (+ 68.100) și Radio România Cultural (+ 63.300).

Pe minus: Cea mai mare scădere a fost înregistrată tot de Pro FM (-649.700), urmat de Magic FM (-88.500) și Radio România Actualități (-88.200).

Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut:

  Post Radio   Nr ascultatori vara 2016   Nr ascultatori vara 2015   Variatie  
1 Kiss FM 2.190.800 2.116.200 74.600
2 Radio Romania Actualitati 1.926.200 2.014.400 -88.200
3 Radio ZU 1.890.400 1.871.300 19.100
4 Europa FM 1.454.900 1.511.800 -56.900
5 Pro FM 1.007.600 1.657.300 -649.700
6 Antena Satelor 674.600 711.700 -37.100
7 Magic FM 611.900 700.400 -88.500
8 Radio 21 577.100 570.400 6.700
9 Digi FM 500.300 N/A
10 Radio Romania Iasi 439.700 448.000 -8,3
11 Radio Romania Oltenia 437.900 433.300 4.600
12 Radio Romania Cultural 270.500 207.200 63.300
13 National FM 255.000 262.200 -7.200
14 Rock FM 242.000 215.900 26.100
15 Radio Romania Timisoara 206.300 220.800 -14.500
16 Radio Romania Resita 182.900 114.800 68.100
17 Radio Romania Cluj 128.800 139.200 -10.400
18 Radio Romania Targu Mures 124.500 170.000 -45.500
19 Bucuresti FM 76.000 68.100 7.900
20 Radio Romania Constanta 72.600 68.100 4.500

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • De data asta bagam scuza cu "s-au impartit frecventele". Tura viitoare poate o incercam pe aia cu cainele care mi-a mancat caietul. E fenomenal sa publici un top care decide milioane de euro, si in loc sa pui in titlu locurile 1 si 2, sa discuti lupta pentru locul 15.
  • Masuratorile audientelor la radio sunt relative, clasamentul nu este neaparat real, reprezinta doar valori de orientare in piata. Totul se rezuma la bani in final!
  • @Teo: in general, agentiile si cei cu bani nu cumpara publicitate doar in Bucuresti, ci pe toata tara (national sau urban) si nu ii intereseaza cota de piata, ci numarul ascultatorilor la care ajung mesajele lor. Bugetele clientilor mari se duc la posturile care livreaza audienta cat mai mare pe toata tara, iar din acest punct de vedere pozitia ocupata in Bucuresti nu este relevanta.
  • Din fericire, agentiile si cei cu bani se uita la market share - segmentul comercial! Pe Bucuresti situatia este urmatoarea:
    Zu 15%, PRO FM 8,6 %, Europa 8,2 , Kiss 7,5 si Magic 6,6...
    Deci, PRO FM pe locul 2!! Mai lasati osanalele pentru Kiss
  • Pe site ul ARA constat ca pe langa indicatorul Daily Reach mai este unul ,Market Share , la care RRAul este intr adevar pe locul 1 cu 14,4 %. Cat de relevant este MS?
  • carmen, deci audientele la radio sunt "masurate" prin sondaj. voi sunteti intregi la cap sau chiar vi se pare normala o masuratoare de-asta? pe langa ca e irealista, in doua fraze va demontez toata cunatificarea asta de gradinita ce o aveti. mare pacat ca advertiserii inca mai pun botul la minciunile astea de audiente ce efectiv sunt inventate de marketeri pentru marketing.

    radioului ar trebui sa fiu curmata suferinta cu doua gloante in geunchi si unu cap ca sa nu se mai ridice. un ecosistem puroios cu 20 de minute de publicitate pe ora si audiente false care nu pot fi demonstrate niciodata de nimeni.
  • Audiența Digi FM ar fi fost justificată dacă ar fi venit cu ceva nou pentru piața românească și ar fi fost nevoie de o perioadă pentru a crește sau dacă s-ar fi adresat unui public premium. Dar, după cum am mai scris aici, Digi FM e doar o copie palidă după Europa FM. Ba Europa FM s-a regrupat și a adus noutăți de „teama” concurenței (CTP, pentru prima oară la radio în dialog cu ascultătorii, acum aflu că și Sorin Dragomir va face ceva interesant pe tronsonul de drive time).

    Deci e o diferență uriașă față între așteptările pe care le aveam de la Digi FM și ceea ce e acum. Chiar credeam (speram) că va fi ceva nou. E inacceptabil să fii rețea națională și să îmi vii tot cu muzica lui Andra și Smiley și cu animația care îmi spune ce tâmpenii au mai descoperit cercetătorii britanici! Alea le aveam deja pe vreo 10 posturi. Dacă nu le ascult pe ele, de ce te-aș asculta pe tine? De ce te raportezi la concurența națională și încerci să joci după cum dictează alții? De ce nu te uiți la marile rețele din alte țări? Uită-te în Franța la Europe 1 (chiar „părintele” principalului tău concurent) sau la RTL, uită-te în Italia la RTL 102,5 sau la Radio 105 și inspiră-te din ele! Nu e deloc ușor să faci un radio ca lumea în 2016.

    Un radio nu înseamnă doar muzică și știri! Muzica mi-o iau eu, aia care îmi place mie și o ascult când și unde vreau, nu aștept să îmi difuzezi tu Andra. Un radio în 2016 trebuie să însemne conținut original. Dă-mi ceva nou, determină-mă să uit de altele și să pornesc radioul (sau aplicația de pe telefon) și să te ascult! Ești rețea națională, ai acoperire maximă, deci îți permiți să ai niște costuri mai mari care să genereze conținut. Și respectă-ți ascultătorii! În primele zile de emisie l-am auzit pe Mîndruță întrerupând o interlocutoare pentru că trebuia NEAPĂRAT să intre o piesă (dacă nu mă înșel, era chiar ceva de la Andra)! Dă-o-n brânză de treabă! De atunci nu l-am mai ascultat deloc pe respectivul individ.

    O ultimă întrebare (retorică): cât te costă, domnule, un om care să facă program de noapte? Nu ceva complicat, doar să intre în direct cu ascultătorii? La acoperirea pe care o ai, tot s-ar strânge câțiva pentru care să merite să faci program nocturn. Vezi „Psihologul muzical” de la România Actualități. Șmecheria la audiențele radio nu e câți te ascultă efectiv, minut cu minut (ca la audiența TV), ci cum reușești să intri în subconștientul omului, pentru ca, atunci când răspunde la studiu, să menționeze numele tău (chiar dacă probabil el nici nu ascultă radio deloc). Dar eu sunt doar un anonim care scrie pe net, îi las pe cei care se pricep să gestioneze posturile de radio, căci au demonstrat că sunt oameni valoroși și de aceea ocupă respectivele funcții.
  • Alta afacere ,,inspirata,, facuta de Digi in radio.Acum intelegeti de ce mai fac un credit de 600 de milioane de euro? Sa vedeti unde va cadea ProFm dupa plecarea lui Gheorghe. Dar il au pe Balbuta care ii va ingropa definitiv.
  • @Iuli, cati ani ai de nu ai auzit pana acum de "institut"? Probabil nu suficienti cat sa fi ajuns la scoala la lectia despre sinonime. Exemplu de sinonim: institutie/institut.
  • Iuli, inainte sa scrii, documenteaza-te! E corect cum a scris Carmen. Ai mai jos definitiile:
    https://dexonline.ro/definitie/institut
    https://dexonline.ro/definitie/institu%C8%9Bie
  • Paginademedia.ro nu masoara audientele radio. Studiul apartine Asociatiei pentru Radio Audienta. Cercetarea este realizata în perioada 25 aprilie – 14 august 2016 de două institute de sondare, IMAS şi Mercury Research.

Trimite un comentariu