Skip to main content

VIDEO. CNA recomandă posturilor de TV și radio să difuzeze două spoturi privind dreptul "de a ști"

 
VIDEO. CNA recomandă posturilor de TV și radio să difuzeze două spoturi privind dreptul "de a ști"

Consiliul Național al Audiovizualului recomandă posturilor de radio și televiziune să difuzeze pe data de 28 septembrie două spoturi realizate de Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) privind Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public. Decizia privind această recomandare a fost luată în ședința de astăzi cu șapte voturi "pentru" și unul "împotrivă", cel al lui Gabriel Tufeanu, membru CNA. 

Publicitate

La ședința CNA de astăzi participă următorii membri ai Consiliului: Florin Gabrea, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Hejeu, Dorina Rusu și Răsvan Popescu. 

Spoturile au fiecare două minute, o durată considerată de membrii Consiliului "prea mare" pentru a fi difuzate e televiziuni, mai ales pe termen lung. Acesta a fost și motivul pentru care Gabriel Tufeanu a votat împotriva unei recomandări adresate posturilor de radio și televiziune. 

"Eu dacă aș fi televiziune nu le-aș difuza", a spus Tufeanu. De aceeași părere au fost cei mai mulți dintre membrii CNA, dar au considerat că fiind vorba de o singură zi, pe 28 septembrie, acest lucru ar fi posibil. 

"Recomandarea CNA nu are caracter de obligativitate, deci nu va fi obligatoriu pentru radiodifuzori să le difuzeze", a precizat Monica Gubernat, membru CNA.

VIDEO. Spoturile privind accesul la informațiile de interes public

Cele două spoturi pot fi urmărite și pe site-ul oficial al MCPDC, AICI

În fața Consiliului pentru a susține importanța difuzării acestor spoturi care conțin informații de interes public a venit ministerul MCPDC, Violeta Alexandru. 

Paginademedia.ro prezintă, în continuare, fragmente din discuțiile purtate de membrii CNA cu ministrul Violeta Alexandru.

Violeta Alexandru, ministru pentru Consultare Publică și Dialog Civic, în fața CNA:

"Cele două spoturi au fost realizate din resurse proprii. (...) Am ajuns la concluzia că în instituțiile publice este nevoie ca fiecare cetățean să fie cât mai activ în a cere instituțiilor publice să fie transparente. Am constatat, de asemenea, că acest lucru este posibil dacă cetățenii luptă pentru dreptul lor, legea accesului la informație publică. Pe 28 septembrie este Ziua Internațională a dreptului de a ști. 

Sunt două materiale, care au circulat pe internet, pe pagina noastră de Facebook. Unul dintre ele oferă informații generale despre pașii pe care cineva trebuie să-i facă pentru a-și exercita dreptul constituțional de a se informa, iar cel de-al doilea vorbește despre dreptul de a se lupta pentru asta în instanță." 

Dorina Rusu, membru CNA și președintele ședinței de astăzi:

Cele două clipuri fac parte dintr-o camanie pe termen lung sau doar pe data de 28 septembrie? Cred că omul înțelege foarte bine ce trebuie să facă, doar ca sunt foarte lungi. 

Gabriel Tufeanu, membru CNA:

Este foarte lung, plus că, fără supărare, e oarecum greoi pentru televizini, pentru internet mesajul este foarte în regulă. La o televiziune mesajul trebuie să fie foarte concis. Ca un spot difuzat pe televiziuni mi se par foarte lungi și nu știu în ce măsura televiziunile, cu toată recomandarea noastră, ar accepta să-și disloce atâta spațiu de publicitate.

Răsvan Popescu, membru CNA:

Pe radiodifuzori îi costă, noi le putem recomanda, dar dacă costurile sunt foarte mari posturile pot să nu țină cont de recomandarea noastră. 

Florin Gabrea, membru CNA:

Mi se pare extraordinar de bine venită această campanie, o susține. Într-adevar este puțin cam lungă pentru a putea sa introduci acest mesaj la televiziune. 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu