Skip to main content

Cătălin Gomboş: cum a fost manipulată informaţia în campania Nu distrugeţi Radioul

 
Foto: romania-actualitati.ro
Foto: romania-actualitati.ro

Cătălin Gomboş, unul dintre jurnaliştii cercetaţi de comisia de disciplină a radioului public, a vorbit în şedinţa de astăzi despre un e-mail intern care, spune el, dovedeşte faptul că au fost manipulate informaţii în cadrul SRR, înainte de lansarea campaniei "Nu distrugeţi radioul".

Publicitate

Mai exact,un comunicat al Asociaţiei Jurnaliştilor Europeni, plin de erori, a fost preluat de Radio România pentru că punctul de vedere al organizaţiei europene corespundea cu interesul radioului românesc. Comunicatul forului european conţinea inexactităţi grave, semnalate de câţiva şefi în mailul prezentat de Gomboş. Cu toate acestea, materialul a fost preluat pe site-ul Radio România.

Paginademedia.ro prezintă, în continuare, un fragment din declaraţia lui Cătălin Gomboş, făcută în faţa comisiei de disciplină, care s-a reunit astăzi pentru a doua oară pentru a-i cerceta pe salariaţii SRR Cătălin Gomboş şi Alexandru Rusu:

"Ca jurnalist, am si surse pe care, potrivit legii, pot sa le protejez. O sursa mi-a trimis dovada ca in acest caz manipularea a fost premeditata. Este vorba de fotografiile unui email care cred ca poate fi gasit usor si pe serverele Radioului intrucat mail-ul respectiv a fost trimis si pe adresa [email protected]

In atasamentul acelui e-mail trimis de domnul Eugen Cojocariu (Radio România Internaţional) de la Radio Romania International catre domnul Emilian Blânda, Dan Preda (şeful de la Radio România Actualităţi) si Nicu Popescu (redactor-şef adjunct, prin delegaţie, responsabil la camera ştirilor) de la Radio Romania actualitati, era traducerea corecta a comunicatului Asociatiei Jurnalistilor Europeni.

In textul email-ului, domnul Eugen Cojocariu atrage atentia asupra erorilor din comunicat."

În continuare, jurnalistul Cătălin Gomboş a citit e-mail-ul la care făcea referire:

“A trimis Diana traducerea, va rog aruncati un ochi si decideti ce dati pe post pentru ca e plin de greseli comunicatul original. Nu l-as da in transfer sa se propage greselile. PSD nu mai e la guvernare, PNL nu e in opozitie, iar prerogativele … CNA din legea 41 nu trec la Guvern cum se scrie in comunicat si nici nu scrie in legea Severin ca se unesc SRR si TVR”.

Ce spunea comunicatul Asociaţiei Jurnaliştilor Europeni (AEJ), trimis pe data de 10 martie 2016:

"În prezent, PSD, partid aflat la guvernare, foloseşte o procedură de urgenţă pentru a grăbi trecerea prin Parlament a unui amendament la Legea 41/1994, care reglemtează modul în care funcţionează posturile publice de radio şi televiziune.
Modificările radicale includ transferul unor competenţe semnificative către Guvern, de la autoritatea statutară şi de la Consiliul Audiovizualului (CNA).

Printre cei care critică modificările se numără şi Partidul Liberal (PNL), care le consideră neconstituţionale.
Maniera în care măsurile propuse pentru reformă se doresc a fi impuse pun în pericol TVR, care deţine active cu valoare ridicată, inclusiv clădiri şi echipamente.

Este de asemenea important ca nicio modificare a legii de organizare şi funcţionare să nu aducă prejudicii stabilităţii financiare a radioului public sau asupra capacităţii sale de a furniza informaţii de interes public în programele sale."

Pe data de 12 martie 2016, site-ul romania-actualitati.ro publică însă o ştire cu următorul titlu: "Asociaţia Jurnaliştilor Europeni critică proiectul de modificare a legii 41".

"Asociaţia Jurnaliştilor Europeni urmăreşte cu îngrijorare demersurile care ar putea pune în pericol viitorul posturilor publice de radio şi televiziune din România.

"TVR a acumulat datorii uriaşe şi nu a reuşit, o bună perioadă de timp, să îşi redreseze situaţia financiară. Este important însă", se arată în comunicatul asociaţiei, "ca orice schimbări care intervin în legea de funcţionare a celor două servicii să nu afecteze postul public de radio".

Asociaţia Jurnaliştilor Europeni critică şi lipsa unei dezbateri publice deschise şi ample înainte de a încerca modificarea legii în an electoral şi reaminteşte că difuzorii de servicii publice de radio şi televiziune au responsabilitatea să ofere populaţiei ştiri şi infomraţii corecte şi echilibrate în perioada alegerilor şi în momente de incertitudine politică", se spune în ştirea de pe site-ul oficial al Radio România.

CONTEXT. Reamintim că la finalul lunii februarie, preşedintele Comisiei pentru cultură şi media a Senatului, social-democratul Georgică Severin, dorea să separe funcţia de director general al TVR şi SRR de cea de preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) al societăţilor, potrivit unui proiect de modificare a Legii de organizare şi funcţionare a SRR şi SRTV depus la Parlament, după cum relata la vremea respectivă News.ro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus