Skip to main content

Emisiunea Cupa Meseriaşilor de la Sport.ro şi Look TV, în stand by. Care este motivul

 
Emisiunea Cupa Meseriaşilor de la Sport.ro şi Look TV, în stand by. Care este motivul

Emisiunea Cupa Meseriaşilor, difuzată şi la Sport.ro şi la Look TV, este în stand by. Formatul, în care jucători de fotbal din Liga I se întrec în lovitura de 11 metri în vinclu, este pus în aşteptare. Motivul ţine de compania care susţine emisiunea, Adeplast, cea care este şi sponsorul Cupei Ligii.

Publicitate

„Când sponsorul Adeplast şi Liga Profesionistă de Fotbal o să-mi dea undă verde, o să începem să producem sezonul al treilea. Faptul că încă nu mi-au dat acordul, mă face să cred că nu au ajuns la o înţelegere, încă. E feelingul meu”, a explicat pentru Paginademedia.ro Emil Budău, producătorul emisiunii.

DESPRE FORMAT. Este un realty show, în care jucători din fiecare echipă din LIga I sunt provocaţi la „Spide Challenge”. Aceştia au la dispoziţia trei lovituri pentru a nimeri, de la 11 metri, un carton postat în colţul din dreapta al porţii.

Emil Budău a vorbit într-un scurt interviu pentru Paginademedia.ro, despre apariţia emisiunii, în 2015 şi evoluţia sa:

Paginademedia.ro: Cum ţi-a venit ideea să produci emisiunea şi care au fost motivele care te-au convins că merită produsă?

Emil Budău: Acum 6 ani am realizat primul realityshow făcut cu o echipă profesionistă de fotbal, “Marţienii din Ploieşti”. Au fost patru sezoane pe Sport.ro, o experienţă cu totul specială, practic am combinat entertainmentul cu performanţa. Echipa FC Petrolul a promovat în prima ligă după 7 ani în B chiar în sezonul în care am început emisiunea. Aveam, aşadar, ceva experienţă în lucrul cu fotbaliştii, un task mult mai complicat decât pare la prima vedere. Cupa Meseriasilor a fost continuarea firească, fiind un show cu toate cele 14 echipe din prima ligă.

Am propus emisiunea sponsorului Cupei Ligii Adeplast, am găsit deschidere atît din partea patronului Adeplast, Marcel Bărbuţ, cât şi din partea Ligii Profesioniste de Fotbal şi a deţinătorului drepturilor TV ale Ligii 1 de la acea vreme. Ideea a fost simplă: show-ul TV a funcţionat ca un program de activare a Cupei Ligii Adeplast. Competiţia are expunere media doar în cele 4 sau 5 săptămâni din an când există meciuri, iar emisiunea a extins expunerea asta pe aproape toată durata anului.

În plus, fanii fotbalului au avut ocazia să-şi vadă echipele favorite şi jucatorii favoriţi dintr-un unghi pe care televiziunile nu-l folosesc deloc şi mi-e greu să înţeleg de ce.

Am făcut turul României la propriu, vizitând acasă fiecare echipă din prima ligă. Toate echipele ne-au primit foarte bine şi am avut ocazia să facem un produs atipic.

În cadrul emisiunii am creat un ”Spider Challenge” la care au participat toţi jucătorii din Liga 1. Dacă ar exista măcar 2-3 provocări din astea pe an, poate că atenţia asupra Ligii 1 ar fi puţin mai mare.

Fiecare echipă din Liga 1 a primit un episod dedicat, iar semifinalistele Cupei Ligii Adeplast cîte două. A fost un fel de ”Magazin Champions League” doar că mult mai distractiv.

Paginademedia.ro: Cum s-a ajuns ca emisiunea să fie difuzată pe două posturi?

Emil Budău: Emisiunea a fost produsă independent şi oferită posturilor. Simplu. Teoretic, ea putea fi emisă chiar şi pe 3 sau 4 posturi. Cred că şi ăsta e un teritoriu puţin explorat la noi.

Paginademedia.ro: Din ce cauza nu se mai produce anul acesta emisiunea?

Emil Budău: Nu e cert că nu se va mai produce. Pur şi simplu deocamdată suntem în standby. Când sponsorul Adeplast şi Liga Profesionistă de Fotbal o să-mi dea undă verde, o să începem să producem sezonul al treilea. Faptul că încă nu mi-au dat acordul mă face să cred că nu au ajuns la un acord, încă. E feelingul meu. E foarte posibil ca ei să se înţeleagă în timp ce noi vorbim acum. E la fel de posibil să nu mai dorească să continuie, şi e la fel de posibil să vrea o continuare chiar la un nivel mai mare.

La fel a fost şi anul trecut, când părea că n-o să se rezolve, toată lumea era reticentă pentru că nu era ceva tocmai obişnuit pentru ei, cluburile erau chiar speriate că vine cineva să le filmeze în interior, şi, brusc, m-au anunţat că e ok să-i dau drumul.

Nu e o emisiune produsă de o staţie, să aibă nevoie de 4-5 luni de pregătire. Dacă primesc ok-ul mâine, în 30 de zile poate fi pe sticlă, chiar dacă e un show complex. Anul trecut după 40 de zile am avut premiera pe TV, după ce am făcut 5000 de km prin ţară ca să filmez toate echipele, iar pe unele de mai multe ori.

Pe scurt, nu e vorba că ar fi o neînţelegere între părţi, ci că părţile nu au ajuns la o înţelegere, încă, ceea ce e cu totul altceva. E situaţia clasică de stand-by.

“Cred că, dacă s-ar folosi măcar 20-30% din potenţialul real de marketing al fotbalului, echipele de la noi ar avea bani suficienţi pentru a face faţă în Europa în mod onest.”

Paginademedia.ro: Are fotbalul romanesc potenţial pentru a atrage un buget consistent din activităţi de marketing?

Emil Budău: Asta e o discutie mult prea complexă. Pe scurt, echipele de fotbal de la noi folosesc sub 1% din potenţialul lor de marketing. Probabil, la noi, doar Dinamo foloseşte mai mult de atît, adică se duce spre 2%. Cred că, dacă s-ar folosi măcar 20-30% din potenţialul real de marketing al fotbalului, echipele de la noi ar avea bani suficienţi pentru a face faţă în Europa în mod onest, pentru că România nu are un ”second sport”. Anglia şi Franţa au rugby, Italia şi Turcia au baschet, ţările nordice au handbal şi sporturi de iarnă. România încă are doar fotbalul relevant.

Sunt multe lucruri de schimbat, nu detaliez, punctez doar unul singur. Echipele de fotbal trebuie să facă şi altceva decît să joace meciuri. Se poate face content (media) foarte atractiv şi din viaţa de lângă echipă, content care poate livra expunere mult mai ok, ca engagement, decât meciul în sine, care e doar un suport outdoor, pasiv, nu ai ce să-i faci mai mult. Dacă te uiţi puţin la emisiune, îţi dai seama că fotbaliştii de la noi chiar sunt nişte personaje ok. Mult mai ok decât jumătate dintre personajele care apar pe sticlă în mod constant. E o zonă nefolosită, care, neproducând profit, produce, în realitate, nişte pierderi mari de tot.

Un episod din emisiune, în continuare:

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Victor Victor
    Din pacate, pe nimeni nu intereseaza sa faca marketing in fotbal. De ce sa te zbati pt 50-100k din marketing daca din drepturile TV vin milioane oricum? Cand n-o sa se mai plateasca milioanele astea, abia atunci o sa-i intereseze marketingul.

Trimite un comentariu

sus