Skip to main content

Derby-ul Steaua - Dinamo, faza pe Facebook: echipa lui Becali, de cinci ori peste câinii roşii

 
Derby-ul Steaua - Dinamo, faza pe Facebook: echipa lui Becali, de cinci ori peste câinii roşii

Steaua - Dinamo, derby şi pe Facebook. Cele mai titrate echipe de fotbal din România se duelează în cifre pe reţelele de socializare.

Publicitate

Steaua face de departe cele mai bune audienţe pe TV, iar efectul se vede şi pe Facebook: în Like-uri, echipa patronată de Gigi Becali stă de cinci ori mai bine decât clubul din Ştefan cel Mare, potrivit unui studiu făcut de Sports Business Academy.

Acelaşi studiu arată o creştere fulminantă a challenger-ului CS U Craiova: în câteva luni, pagina echipei de fotbal a crescut de peste zece ori, de departe cea mai spectaculoasă creştere în cifre.

Detalii despre echipele de fotbal pe Facebook, despre câte like-uri au, câţi oameni au comentat, dar şi ce obişnuiesc să posteze, în continuare:

Număr de like-uri: Steaua - Dinamo, 5-0

2.882.601 like-uri adună paginile de Facebook ale tuturor echipelor de fotbal din Liga I, reprezentînd 36% din totalul de 8,1 milioane de utilizatori de Facebook din România arată studiul Sports Business Academy, făcut pentru primele opt luni ale anului.

Steaua - Dinamo. Echipa lui Gigi Becali a adunat 1.899.330 de like-uri pe Facebook, adică 65,89% din totalul aprecierilor pentru echipele de fotbal din Liga I.

Dinamo totalizează 411.082 de like-uri pe reţeaua de socializare, ceea ce reprezintă 14,26% din totalul aprecierilor, de aproape cinci ori mai puţine decât Steaua.

Dinamica Dinamo. Dinamo are mai puţine like-uri, dar stă mai bine la dinamică.

În perioada februarie - august 2016, Dinamo a avut o creştere a like-urilor de 15%. În cifre, în perioada menţionată, pagina de facebook a trupei din Groapă a adunat 52.601 like-uri, cu o medie de 8.766 de like-uri pe lună.

În aceeaşi perioadă, Steaua a avut o creştere de doar 3%. în cifre, a adunat 47.770 de like-uri, cu o medie lunară de 7.961 de like-uri.

SURPRIZA CSU Craiova. De zece ori în opt luni

Cel mai tare vine însă din urmă CS U Craiova. În opt luni, contul echipei care acum este pe locul al doilea a crescut de 10 ori.

În ianuarie, CSU Craiova avea în jur de 10.000 de like-uri. În august, echipa număra peste 125.000, adică o creştere de 1.050%: aproape 20.000 de noi fani în fiecare lună.

CSU Craiova a ajuns pe locul trei la like-uri, după Steaua şi Dinamo.

Ce pun cluburile pe Facebook? Dinamo, campioană la poze

Dinamo se detaşează la poze. În august, de exemplu, a postat de Facebook 18.216 fotografii, dublu faţă de Steaua, care are urcate pe reţeaua de socializare 9,466 de fotografi.

Ce a apărut pe reţeaua socială la primele trei cluburi?

STEAUA:

  • Postări cu ocazia aniversării zilelor de naştere ale jucătorilor
  • anunţuri despre etape de selecţie ale centrului de copii
  • albume foto din timpul meciurilor cu descriere despre scoruri şi faze importante
  • postări de rivalitate
  • poze cu echipamentul şi materiale promoţionale precum fanioane
  • programul activitătilor cu presa
  • postări despre activarea unor sponsori
  • informaţii bilete
  • videoclip cu mai multe faze de goluri ale Stelei în cadrul cărora fanii sunt întrebaţi ce gol şi-ar dori să vadă în meciul ce urmează în câteva ore
  • infografice cu statistici despre Steaua si echipa cu care urmează să joace
  • eventuri despre meciuri
  • postări despre transferuri
  • infografice despre cel mai bun jucator al fiecărei echipe din meciul următor (meciuri, goluri, pase decisive, vârstă, poziţie, preţ, la câte minute marchează).

DINAMO

  • Albume foto cu faze din timpul meciurilor în stil profesionist
  • postări cu ocazia aniversării zilelor de naştere ale jucătorilor cu grafică specifică
  • rezultate meciuri şi marcatori, scoruri la pauză şi în timp real
  • postări cu câteva ore înainte de începerea meciurilor (poze din alte meciuri)
  • video cu jucatorii şi de ce să fii suporter Dinamo (texte pregătite)
  • share articole online, checkin pe stadion cu scorul la pauză
  • postări tip text despre goluri ("GOOOO....OOOOL")
  • declaraţii ale conducerii in comunicatele de presă, componenta şi staful tehnic al echipei
  • jucători selecţioanţi pentru a juca la naţională, postarea mesajului "Hai Dinamo", postări despre fanii care sunt alături de jucatori.

CS U Craiova

  • Evenimente despre meciuri
  • informaţii despre bilete
  • articole online despre echipă şi rezultate, goluri live
  • poze din timpul meciurilor
  • poze din timpul golurilor, poze cu echipa aliniată înainte de meci
  • postări cu componenţa echipei în text
  • poze cu echipa coborând din autocar, poze ale echipamentului şi materialelor promoţionale precum fanioane, poze cu stadionul îniante de începerea meciului
  • postări de încurajare a fanilor să distribuie şi să arate cum susţin echipa înainte de meci, comunicate de presă, postări cu ocazia aniversării unor jucători.

MENŢIUNI. Steaua, mai menţionată pe Facebook decât Dinamo.

Steaua conducea cu 63.088 de menţiuni pe Facebook în august, în creştere cu 78% faţă de luna februarie a acestui an.

Pagina de Facebook a celor de la Dinamo este şi ea în creştere în ceea ce priveşte discuţiile, cu 29% faţă de luna februarie. În luna august, pagina oficială a echipei era menţionată de 21.301 de ori.

În ceea ce priveşte rata de angajare, adică procentul fanilor care au apreciat şi menţionat o pagină de facebook în postări sau comentarii, Dinamo stă ceva mai bine: 5,2%, faţă de 3,3 la Steaua.

Cu toate acestea, niciuna dintre paginile celor două echipe nu sunt considerate de success sau populare, rata ideală a angajamentului fiind cuprinsă între 7 şi 10%.

Datele au fost extrase din studiul realizat de Sports Business Academy în perioada februarie - august 2016.

Echipa de proiect:

  • Paul - Tiberius Coman
  • Ana - Maria Comaneanu
  • Cristian Dragoş Gheorghe

Studiul integral, AICI.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus