Skip to main content

AUDIENŢE Radio pe publicul comercial: Kiss FM domină la oraşe şi în toată ţara. Radio ZU, în Bucureşti

 
AUDIENŢE Radio pe publicul comercial: Kiss FM domină la oraşe şi în toată ţara. Radio ZU, în Bucureşti

Audienţe. Posturile de radio pe publicul comercial. Kiss FM şi Radio ZU şi-au împărţit poziţiile de lider pentru Bucureşti, zona urbană şi audienţa naţională.

Publicitate

Kiss FM a fost, în valul de audienţă august-decembrie, lider la nivelul întregii ţări, dar şi la oraşe, pe publicul comercial, al persoanelor cu vârste între 18 şi 49 de ani. Bucureştiul a fost al Radio ZU, pe acelaşi public.

Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele radio pe publicul comercial (cel vizat de clienţii de publicitate), în perioada august - decembrie 2016 şi august - decembrie 2015:

Audienţe radio NAŢIONAL, pe publicu cu vârste între 18 şi 49 de ani. Radio ZU, postul trustului Intact, domină Capitala. Postul a avut în perioada august - decembrie 2016 o medie zilnică de ascultători de 191.800 de persoane, cu o creştere faţă de acelaşi val din 2015 de 14.200 de ascultători.

Kiss FM a fost al doilea post, la o distanţă importantă de lider: o medie de 109.800 pe publicul comercial. Postul de radio a avut un minus de aproape 14.000 de persoane faţă de valul similar de audienţă din anul 2015.

Radio Guerrilla, post lansat în mai 2017, aflat pentru a doua oară în valul de audienţe, a intrat pe poziţia opt în clasament, cu o medie de 45.600 de persoane pe zi. Postul a fost peste Digi FM, Smart FM, Tanănana sau Vibe FM.

Cea mai importantă creştere pe Bucureşti a fost Rock FM, care a câştigat 23.000 de ascultători de la un an la altul. Postul grupului grecesc Antenna Group, a avut în perioada măsurată o medie zilnică de 96.600 de persoane.

Audienţe radio URBAN, pe publicul cu vârste între 18 şi 49 de ani. Kiss FM domină detaşat pe publicul comercial de la oraşe. Postul deţinut de grupul grec Antenna Group, a avut în ultimul val de audienţă o medie zilnică de aproape 950.000 de persoane, un avand de 100.000 de ascultători faţă de locul al doilea, ocupat de Radio ZU. Ambele posturi de pe primele locuri au avut creşteri de audienţă de la un an la altul.

Cea mai importantă creştere a fost tot a Rock FM, aflat pe locul nouă în audienţă, postul e ascultat în medie de 206.000 persoane zilnic (pe publicul cu vârste între 18 şi 49 de ani), cu un plus de aproape 40.000 de persoane tinere faţă de valul din 2015.

Declin puternic pe publicul comercial la Pro FM, care are un minus de 162.000 de ascultători tineri în valulde toamnă 2016 faţă de cel din toamna lui 2015. Reamintim că Digi FM a fost lansat în noiembrie 2015, pe frecvenţele fostului Info Pro, pe care se auzea tot Pro FM. Ca atare, la acel moment, numărul de frecvenţe pe care a emis Pro FM după lansarea Digi FM s-a înjumătăţit.

Scădere importantă şi la Europa FM. Postul Lagardere a avut în valul de toamnă, pe publicul comercial, o medie de 603.500 de persoane, cu 77.000 mai puţine faţă de valul de toamnă din 2015.

Audienţe radio NAŢIONAL, pe publicul cu vârste între 18 şi 49 de ani. Kiss FM are şi naţionalul, pe publicul comercial (cel de interes pentru clienţii publicitari). Postul a avut o medie de 1,5 milioane de persoane pe publicul menţionat, cu un plus de aproape 50.000 faţă de valul de audienţă similar din 2015.

Kiss conduce detaşat pe acest public, la o distanţă de peste 200.000 de persoane faţă de locul al doilea, care este al Radio ZU.

Pe de altă parte, Radio ZU a avut cea mai importantă creştere pe acest segmen (naţional comercial). Postul grupului Intact a câştigat peste 100.000 de ascultători de la un an la altul, pe publicul comercial.

Audienţa posturilor de radio din Bucureşti, în valurile august-decembrie 2016 şi august-decembrie 2015, pe publicul COMERCIAL:

BUCURESTI 18-49 Toamna 2016 Toamna 2015 Diferenta
1 Radio ZU 191.800 177.600 14.200
2 Kiss FM 109.800 123.600 -13.800
3 Magic FM 98.500 103.100 -4.600
4 Europa FM 93.800 98.500 -4.700
5 Rock FM 93.600 70.500 23.100
6 Pro FM 54.800 66.00 -11.200
7 Radio 21 51.600 59.800 -8.200
8 Radio Guerrilla 45.600 -
9 Radio Romania Actualitati 45.400 37.700 7.700
10 Dance FM 42.500 -
11 Digi FM 29.900 -
12 National FM 23.600 20.400 3.200
13 Radio Romantic FM 21.600 28.400 -6.800
14 Itsy Bitsy FM 21.200 20.600 600
15 Smart FM 16.800 12.600 4.200
16 Tananana 14.100 9.200 4.900
17 Vibe FM 13.500 19.800 -6.300
18 Antena Satelor 13.300 7.700 5.600
19 Radio Romania Cultural 9.000 8.000 1.000
20 Radio Romania Bucuresti FM 6.800 7.800 -1.000
21 Impuls 4.900 -
22 Radio Romania Muzical 3.900 -
23 Radio Seven 1.400 -
24 Radio Gold FM - 49.800

Audienţa posturilor de radio din mediul URBAN, în valurile august-decembrie 2016 şi august-decembrie 2015, pe publicul COMERCIAL:

URBAN 18-49 Toamna 2016 Toamna 2015 Diferenta
1 Kiss FM 948.900 922.400 26.500
2 Radio ZU 844.200 814.200 30.000
3 Europa FM 603.500 680.600 -77.100
4 Magic FM 425.100 437.600 -12.500
5 Radio Romania Actualitati 332.800 386.200 -53.400
6 Radio ProFM 323.000 485.100 -162.100
7 Radio 21 265.400 299.700 -34.300
8 Digi FM 233.900 - -
9 Radio Rock FM 206.000 166.600 39.400
10 National FM 84.900 92.400 -7.500
11 Antena Satelor 65.100 84.400 -19.300
12 Radio Romania Cultural 61.600 53.300 8.300
13 Radio Romania Oltenia Craiova 51.300 68.300 -17.000
14 Radio Romania Resita 42.300 44.800 -2.500
15 Bucuresti FM 29.500 16.000 13.500
16 Radio Romania Cluj 27.900 18.000 9.900
17 Radio Romania Iasi 24.800 29.400 -4.600
18 Radio Romania Targu Mures 22.300 14.200 8.100
19 Radio Romania Timisoara 17.400 27.900 -10.500
20 Radio Romania Constanta 12.000 15.300 -3.300

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile august-decembrie 2016 şi august-decembrie 2015, pe publicul COMERCIAL:

NATIONAL 18-49 Toamna 2016 Toamna 2015 Diferenta
1 Kiss FM 1.508.500 1.462.200 46.300
2 Radio ZU 1.283.800 1.180.200 103.600
3 Europa FM 862.900 973.900 -111.000
4 Radio Romania Actualitati 585.500 613.500 -28.000
5 Pro FM 542.100 822.300 -280.200
6 Magic FM 514.500 559.200 -44.700
7 Radio 21 399.800 436.200 -36.400
8 Digi FM 342.100 - -
9 Antena Satelor 240.700 259.700 -19.000
10 Rock FM 240.100 187.400 52.700
11 Radio Romania Craiova 165.000 145.600 19.400
12 Radio Romania Iasi 130.400 102.500 27.900
13 National FM 114.100 139.200 -25.100
14 Radio Romania Cultural 85.200 55.100 30.100
15 Radio Romania Resita 69.700 93.600 -23.900
16 Radio Romania Cluj 60.300 28.300 32.000
17 Radio Romania Targu Mures 46.800 38.900 7.900
18 Radio Romania Timisoara 42.300 73.700 -31.400
19 Bucuresti FM 37.300 17.900 19.400
20 Radio Romania Constanta 15.000 20.900 -5.900

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ma bucur ca a intrat si Radio 7 in primii 25, mai ales ca sunt doar on air de doar un an! Muzica lor e super, si Gainusa e delicios dimineata!
  • VibeFm trebuia sa-si pastreze formatul si sa mearga pe extinderea retelei. Si la virgin radio nu vad mari diferente...Acum RDS-RCS ia cu DanceFm cam tot ce avea Vibe-ul .
  • kiss fm domină ziua,dar dimineata....parca sergiu si andrei nu au acel zvac pentru cifre ridicate :)
  • Se baga(u) milioane de euro in RRA (bine ca am scapat de taxa) ca sa produca asa putin?
  • Hmm acest top vad ca nu ia on calcul posturile radio regionale..acolo unde mai sint si nu au fost preluate de radiourile bucurestene. Hai sa vedem de un Radio Brasov sau Super Fm (tot din Brasov) sau din Banat. Avem aici Radio West sau Banat link ( cu muzica sarbeasca - cu o comunitate de aprox 30000 de sarbi si nu numai...) are audienta ...asta sa nu zic de programele radio sarbesti (au emisiuni si muzica romaneasca) care se prind aici...dar la sondaje de genul" ce acultati intre: profm,radio21,digi sau RRA, nu prea ai ce alege. In rest toate cele bune.
  • Europa Fm , pirde si din cauză că nu are semnal peste tot in țară. De la Bailesti se prind bulgarii, sârbii dar nu si europa fm ce sa mai vorbim de satele de langa dunăre.
  • Asta arata mult despre ascultatori. Eu nu pot asculta posturi radio unde aud o melodie de 2, 3 ori intr-o ora. Genul de *** music stations nu ma atrag de loc. Muzica de proasta calitate si pe repeat.
  • Sunt curios cum a influențat transformarea Radio 21 in Virgin Radio audientele sau dacă le-a influențat.
  • Se pare ca cea mai mare gafa a fost schimbarea continutului VibeFM din EDM in siropoase .
    Uite ce bine sta in Bucuresti DanceFM fata de cat de slab sta Vibe FM .

    DanceFM cred ca are 2-3 angajati si un computer .Vibe are doar NF care pun muzica de cazut in butoiul cu depresie .
  • Europa fm numai e ce a fost. Aceasi piese repetate zilnic de cateva ori, sunt piese care sunt pe post de 4-5 ori pe zi, cum vrea sa faca audienta asa

Trimite un comentariu

sus