Skip to main content

Profit.ro: Ultima rămășiță a ordonanței anti-rebate a fost eliminată

 
Profit.ro: Ultima rămășiță a ordonanței anti-rebate a fost eliminată
Publicitate in statii ratbb

După aproape patru ani de „agonie”. Ultima rămășiță a ordonanței anti-rebate promovată de Guvernul Ponta într-un weekend din 2013, fără să fie dezbătută sau anunțată public ca aprobată, care a afectat bugetele agențiilor de media, a fost eliminată din legislație, în urma votului parlamentarilor, anunță Profit.ro. Astfel, relația dintre părți va reveni la practica anterioară.

​​Senatul, în calitate de cameră decizională a Parlamentului, a aprobat, cu unanimitatea senatorilor prezenți, un proiect de lege care anulează prevederile ordonanței, iar actul normativ urmează a fi transmis președintelui Klaus Iohannis pentru promulgare.

Publicitate

Proiectul de lege, aprobat tacit la Camera Deputaților, a fost inițiat de doi deputați din ambele centre de putere politică, respectiv unul de la PSD și unul de la PNL, având astfel sprijinul ambelor partide.

Argumentul este că, în pofida "bunelor intenții" ale ordonanței, efectul nu a fost cel scontat, iar profiturile celor mai importante agenții de media s-au contractat semnificativ, având ca efect reducerea contribuțiilor la buget.

Actul normativ al Guvernului Ponta, promovat sub forma unei ordonanțe de urgență cu justificarea că este nevoie de o inițiativă pentru a dezvolta piața audiovizuală din România, prin încurajarea producției locale de televiziune și a investițiilor în programe locale, și a combate "corupția manifestată la nivelul achiziției de spațiu publicitar media", scotea în afara legii rebate-ul, practic banii care se întorceau, în baza unui contract, de la televiziuni la agențiile de publicitate. Conform sistemului, o sumă din întreaga valoare aferentă publicității era restituită de un post TV agenției de publicitate.

Amintim că ordonanța „anti-rebate”, lansată de Guvernul ponta, împiedica practic agențiile să intermedieze tranzacțiile publicitare.

Astfel, plățile se făceau de la clientul publicitar direct către postul TV. Mutarea s-a simțit puternic în cifrele de afaceri ale agențiilor de media, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

Rebate-ul reprezintă banii care se întorc la agenții și clienți după ce aceștia au achiziționat un contract publicitar de o anumită valoare. Acesta este considerat unul dintre cele mai importante criterii de împărțire a publicității în ultimii ani.
Cum funcționează rebate-ul?
Dintr-un contract între o agenție de publicitate și un post TV de o anumită valoare, o parte din sumă (procente importante) se dă înapoi agenției de publicitate.
 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu