Skip to main content

Netflix intră pe piaţa din China, prin intermediul unei platforme chineze cu peste 500 de milioane de utilizatori

 
foto: Business Insider
foto: Business Insider

Netflix a încheiat primul parteriat de licenţiere pentru piaţa din China, cu una dintre cele mai importante platforme de streaming de pe piaţa chineză, iQIYI, care adună peste 500 de milioane de utilizatori în fiecare lună, scrie Variety.

Publicitate

Anunţul a fost făcut la conferinţa anuală APOS, dedicată industriei de media, telecomunicaţii şi divertisment din Asia, care are loc în această perioadă în Indonezia, de către vice-preşedintele de achiziţii al Netflix, Robert Roy.

Mişcarea vine la un an după ce Netflix şi-a anunţat expansiunea globală, pe pieţele din 130 de ţări, printre care însă nu se afla şi China, nici Iran şi nici Coreea de Nord.

Până în prezent, gigantul global a mai încercat să pătrundă pe piaţa chineză, dar a fost blocat de autorităţile de reglementare din cea mai populată ţară de pe Glob.

În ceea ce priveşte data la care conţinutul serviciului de streaming va fi disponibil în China, purtătorii de cuvânt ai Netflix au declarat pentru Variety că este prea devreme pentru astfel de detalii, însă conţinutul platformei Netflix va fi acelaşi ca cel prezent pe platformele din alte teritorii, premierele fiind lansate în acelaşi mod şi în China, scrie Variety.

Cu toate acestea, creşterea controlului de cenzură din China face mai dificilă transmiterea conţinutului străin către serviciile de streaming din China. Potrivit sursei citate, cenzorii solicită acum controlul unui serial întreg, înainte ca un episod să poată începe să fie difuzat de o platformă, fapt ce restricţionează vizionarea în stilul Netflix.

Potrivit Variety, încă nu este clar modul în care platforma iQIYI va depăşi această problemă şi va face disponibil conţinutul în sincron cu modelul de lansare globală simultană al Netflix.

Platforma chineză iQIYI a declarat, citată de Variety, că are peste 500 de milioane de utilizatori în fiecare lună, pe platforma fără abonament, care generează venituri exclusiv din publicitate (AVoD - Advertising Video on Demand)

De asemenea, gigantul chinez este şi creator de conţinut original, pentru a acomoda utilizatorii cu modelul folosit de Netflix, bazat pe Abonamente (SVoD - Subscription Video on Demand)

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Fanica Fanica
    Felicitari Netflix, ei au reusit un lucru imposibil. Sa vinzi un produs ca asta in China e un pas semnificativ! Cine urmeaza, Korea de Nord?

Trimite un comentariu

sus