Skip to main content

Reprezentanţii Netflix despre lansarea în România: „Utilizatorii petrec mai multe ore pe Netflix decât alte ţări din regiune”

 
Reprezentanţii Netflix despre lansarea în România: „Utilizatorii petrec mai multe ore pe Netflix decât alte ţări din regiune”

Română este cea de-a 20-a limbă Netflix. Platforma video, care a intrat în România la începutul lui 2016, are acum interfaţă în limbă română şi tot mai multe titluri de filme şi seriale traduse sau dublate. Totodată, reprezentanţii Netflix spun că serialele şi filmele vor fi lansate simultan cu debutul din Statele Unite. Spre expemplu, sezonul cinci din House of Cards se va vedea în ţara noastră din 30 mai, odată cu lansarea din SUA.

Publicitate

Lansarea platformei în limba română s-a făcut printr-un eveniment cu presa desfăşurat în „apartamentul Netflix”, un penthaouse care a fost decorat cu elemente din seriale celebre ale platformei, precum The Crown, House of Cards sau Stranger Things.

De ce România? „Am observat că românii stau pe Netflix mai multe ore decât în alte ţări”, a spus Jonathan Friedland, Chief Communications Officer Netflix, subliniind că e mai important numărul de ore pe care îl petrec consumatorii decât numărul de abonaţi.

Reprezentanţii Netflix au evitat să dea cifre despre numărul abonaţilor la nivel local, dar au vorbit despre serialele favorite ale românilor: Orange is the new black, House of Cards, Stranger Things, Narcos, 13 Reasons Why, Daredevil.

Planuri pentru conţinut în limba română? Nu încă. „Probabil că vom avea conţinut în limba română. Nu ştim încă”, au spus reprezentanţii platformei.

Aceştia au mai menţionat şi că Netflix nu strânge date persoanel ale utilizatorilor săi: „Noi analizăm comportamentul utilizatorilor noştri, ce conţinut preferă, şi nu ne interesează datele demografice: nu ne interesează dacă utlizatorul este bărbat sau femei, nici vârsta şi nici ce venituri are, pentru că nu vindem publicitate”

Cum se poate viziona platforma Netflix în limba română: Utilizatorii care au deja abonament şi nu au văzut încă varianta în română trebuie să acceseze opţiunea „Manage Profiles”, din partea dreaptă a ecranului. Să apese pe profilul utilizatorului şi să selecteze limba română din secţiunea „Language”, iar apoi butonul „Save”

Din discuţiile cu reprezentanţii Netflix:

Au evitat să menţioneze cifre legate de numărul de abonaţi Netflix din România.

Platforma este disponibilă în peste 100 de milioane de locuinţe din 190 de ţări.

120 de milioane de ore de conţinut video.

Platforma este disponibilă în 20 de limbi, cea mai nouă fiind româna.

Atunci când intrăm pe o piaţă nouă încercă să aflăm cât mai multe despre consumatori şi apoi să creăm conţinut pentru ei. Vrem să facem un content mai bun pentru consumatori.

Când va fi lansat noul sezon House of Cards în Statele Unite, românii vor avea acces la seria la fel ca ceilalţi utilizatori din întreaga lume.

Probabil că vom avea conţinut în limba română. Nu ştim încă. În prezent suntem în producţie în 90 de ţări. Am avut o relaţie de mai mult timp cu producători români. Noi am şi distribuit în Statele Unite filmul 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile. Nu căutăm să facem ceva specific, ci să facem poveşti care vor fi bune peste tot în lume. Avem o echipă care cumpără şi creează conţinut local.

Le-am dat creatorilor noştri câtă libertate au avut nevoie pentru producţiile lor, pentru că nu suntem susţinuţi de publicitate.

Vom lucra cu companii telecom pentru a face serviciul mai accesibil.

Vrem să analizăm cât conţinut consumă românii în variantă cu subtitrări şi cât dublat şi atunci vom lucra la îmbunătăţirea platformei în această zonă.

Noi analizăm comportamentul utilizatorilor noştri, ce conţinut preferă, şi nu ne interesează datele demografice: nu ne interesează dacă utlizatorul este bărbat sau femei, nici vârsta şi nici ce venituri are, pentru că nu vindem publicitate.

Top cele mai vizionate producţii în România: Orange is the new black, House of Cards, Stranger Things, Narcos, 13 Reasons Why, Daredevil.

Preferinţe de consum: în Europa de Est consumatorii se uită mai mult la comedii, în materie de filme.

Dispozitive: În 2011, consumatorii Netflix, în general, se uitau la filme pe PC, console sau DVD. Acum, totul este schimbat. Smart TV-urile şi mobile-ul sunt la conducere. În România, publicul este încă laptop heavy: 50% folosesc laptopul, iar restul se îmart între mobile, TV, console. În India, spre exemplu, oamenii consumă mult Netflix pe mobile pentru că petrec mult timp în trafic.

De ce acum în România? Am observat că românii stau pe Netflix mai multe ore decât în alte ţări. Plănuim să lansăm în Thailanda, Grecia şi Israel. Modelul de business este simplu: dacă le place Netflix, înseamnă că vor plăti conţinutul, iar dacă le va plăcea cu adevărat, vor recomanda şi altora.

Despre colaborarea cu platformele telecom: Lucrăm cu UPC şi cu Orange în toată Europa, aşa că ar fi natural să lucrăm şi aici cu ei.

În apartamentul Netflix, creat special pentru lansarea platformei în limba română:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Chirea: Conținutul nu a dispărut complet. Dacă setezi pe engleză atunci ai și cele netraduse. Normal nu trebuia să dispară nimic nici cu interfața în română.

    @Iulia Bunea: penthaouse - se scrie penthouse :)
  • Ca Netflix are multe productii pe platforma care nu sunt disponibile in limba romana se stia de mult. Sa traduci peste 120 de milioane de ore de continut e o munca enorma. Ca utilizator al platformei, de care ma declar incantat, trecerea la versiunea in romana a insemnat si disparatitia din lista de seriale, de exemplu, a unor sezoane care erau disponibile doar in engleza. Cu alte cuvinte, daca relansezi platforma si scoti din lista continutul netradus e o chestie pe care nu o inteleg.
  • Cam multe întrebări fără răspuns din partea reprezentanților Netflix.

Trimite un comentariu

sus