
"La ora asta, la Realitatea se uită 1,3 sau 1,4 milioane de oameni!", a spus aseară Rareș Bogdan. Adică o audiență de Pro TV! Așa să fie? De unde această cifră? Pe ce date s-a uitat Rareș Bogdan? Cât e departe de realitate?
Audiențele medii arată altceva: media emisiunii de aseară a fost de 75.000 de români în fiecare minut. Dintre aceștia, 46.000 au fost de la orașe și 15.000 din segmentul comercial 18-49 de ani.
Și atunci cum a ajuns Rareș Bogdan la 1,3-1,4 milioane?
Răspunsul este într-un alt indicator de audiență decât cel folosit în mod obișnuit: telespectatorii unici (reach-ul). Cu alte cuvinte, câți români au văzut cel puțin un minut din emisiune.
Aseară, toată emisiunea a avut un reach de 1,2 milioane de români. 1,2 milioane au văzut cel puțin un minut din emisiune. Sunt telespectatorii unici, diferiți, lucru pe care Rareș Bogdan nu l-a precizat în program. Dar media pe fiecare minut a fost 75.000 de telespectatori.
În mod obișnuit, topurile se fac nu după reach, ci după audiența medie pe minut - adică ratingul, cel mai relevant indicator al audienței unei stații sau emisiuni TV. Același indicator - ratingul (și nu reach-ul) - este luat în calcul și de agențiile de publicitate, tot din motive de relevanță.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Sau pe trimestru daca ne luam dupa publicul comercial.