Skip to main content

Amendă RECORD pentru Google de la Uniunea Europeană pentru favorizarea serviciului său de comparare a cumpărăturilor

 
Amendă RECORD pentru Google de la Uniunea Europeană pentru favorizarea serviciului său de comparare a cumpărăturilor

Comisia Europeană a anunţat marţi o amendă record de 2,42 miliarde de euro pentru gigantul Google, întrucât că favorizează în mod ilegal serviciul propriu de comparare a cumpărăturilor, anunță News.ro, care citează Reuters.

Operatorul celui mai popular serviciu de căutări online va avea la dispoziţie 90 de zile pentru a opri practicile anti-concurenţiale, sau va plăti o amendă de până la 5% din cifra de afaceri medie zilnică a grupului mamă al Google, Alphabet, la nivel global. Google trebuie să informze Comisia despre intenţiile sale în termen de 60 de zile.

Publicitate

Decizia Comisiei Europene vine la capătul unei investigaţii de şapte ani, determinată de o serie de plângeri din partea unor companii concurente, cum este site-ul american pentru consumatori Yelp, TripAdvisor, site-ul britanic de comparare a produselor Foundem, News Corp şi grupul de lobby FairSearch.

Amenda anunţată marţi este cea mai mare impusă de Comisia Europeană unei singure companii într-un caz antitrust, peste cea de 1,06 miliarde de deuro aplicată producătorului american de cipuri Intel în 2009.

”Strategia Google pentru serviciul de comparare a cumpărăturilor nu a fost de a atrage clienţii prin îmbunătăţirea produsului faţă de cele ale companiilor concurente. A negat altor companii şansa de a concura în funcţie de merite şi de a inova. Şi, cel mai important, a negat consumatorilor europeni dreptul de a-şi alege serviciile”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul antitrust al UE.

Politicieni europeni au cerut UE s sancţioneze Google, în timp ce criticii din SUA susţin că autorităţile de reglementare europene au ca ţintă companii americane de succes.

REACȚIA Google: „Cei care cumpara online vor sa gaseasca produsele si serviciile dorite rapid si usor. La randul lor, companiile vor sa promoveze aceleasi produse si servicii. De aceea, Google arata reclame dedicate celor care fac cumparaturi, conectandu-i cu mii de companii, mici si mari, cu beneficii pentru ambele parti. Cu tot respectul, nu suntem de acord cu concluziile anuntate astazi. Vom analiza in detaliu decizia Comisiei Europene si vom decide daca vom face apel, prezentandu-ne argumentele in continuare.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu