Skip to main content

OFICIAL. Google va avea propriul Ad Blocker pe browserul Chrome

 
OFICIAL. Google va avea propriul Ad Blocker pe browserul Chrome
foto: Gizmodo

Google vrea să învingă programele de tip Ad Block cu propriile arme. Gigantul digital, care a adunat venituri de peste 21 de miliarde de dolari din publicitate, în primul trimestru din 2017, va avea propriul program de Ad Blocking pe Google Chrome.

Publicitate

„Intenționăm să nu mai afișăm reclame în Chrome, inclusiv cele deținute sau difuzate de Google, pe site-uri care nu respectă raportul 'Standardele pentru reclame mai bune' (Better Ads Standards), începând cu anul 2018”, a anunţat compania pe blogul oficial.

Ce reprezintă „Better Ads Standards”?

Este un raport care conţine o listă cu reclamele considerate enervante şi intruzive, atât pe desktop cât şi pe dispozitivele mobile.

Printre reclamele considerate neconforme se numără cele de tip pop-up, reclamele care rulează automat clipuri video cu sunet, reclame care acoperă tot ecranul şi dispar după un anumit timp sau cele care acoperă mai mult de 30% din ecran. 

Lista completă a reclamelor care vor fi blocate de Google din 2018, AICI.

Raportul este rezultatul unei cercetări făcute de Coaliţia pentru reclame mai bune, care numără peste 100 de membri dintre marile companii digitale, inclusiv Google şi Facebook, şi cele mai importante asociaţii din lume care activează în domeniul publicităţii, inclusiv filiala din România a organizaţiei Internet Advertising Bureau (IAB).  

Până să activeze Ad Blocker-ul, Google a lansat Ad Experience Report, un instrument prin care publisherii pot verifica dacă site-urile lor rulează anunţuri neconforme cu Better Ads Standard, şi astfel să elimine aceste reclame din proprie iniţiativă.

“Datorită acestor experiențe cu reclame necorespunzătoare, utilizarea extensiilor de tip Ad Blocking continuă să crească în acest an, cu aproximativ 30% mai mult decât anul trecut. Acest lucru reduce capacitatea editorilor de a continua să creeze conținut liber și amenință durabilitatea ecosistemului web", a spus Rahul Roy-Chowdhury, Vice President Product Management al Google, pe blogul oficial.

Știm că mulți dezvoltatori web realizează cel mai mult sau mai mult din veniturile obținute din publicitatea digitală și dorim să facem ca alinierea la stardarde să fie cât mai ușoară posibil”, a adăugat acesta.

Browserul Google Chrome este campionul absolut al căutărilor web. 59% din căutările web de pe desktop sunt făcute de pe browserul Google Chrome, în timp ce, din totalul de căutări care se fac de pe dispozitivele mobile, peste 54% se fac pe browserul deţinut de Google, potrivit Netmarketshare.com

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

  • s-au miscat greu. opera are deja de mult propriul adblocker. opera este mult subestimat, il folosesc de vreo patru saptamani si ma intreba ce naiba am facut pana acum de am uzat chrome sau firefox.
  • La faza asta o sa o incurce rau de tot google.Pai cum vii tu din pozitia de monopol pe piata de vanzare de reclame si totodata pozitia de monopol pe piata de browser si zici dedata reclamele astea sunt bune si celelalte nu?Este evident ca reclamele tale o sa fie bune si o sa treaca de adblocker si reclamele companiilor concurente n-o sa treaca.

Trimite un comentariu