Skip to main content

Tranzacţie de miliarde. Discovery cumpără compania care deţine Travel Channel

 
Tranzacţie de miliarde. Discovery cumpără compania care deţine Travel Channel
foto: Discovery.com

Tranzacţie record. "Compania care produce seria Shark Week tocmai a prins o balenă", scrie site-ul Deadline.com, care anunţă astăzi o tranzacţie de miliarde de dolari între Discovery şi compania care deţine, printre altele, postul Travel Channel. 

Publicitate

Discovery Communications şi-a dat acordul pentru achiziţionarea companiei Scripps Networks Interactive pentru 14.6 miliarde de dolari, scrie Deadline.com.

Cine este Scripps Networks?

Compania cumpărată de Discovery deține programele HGTV, Food şi Travel, dar și reţeaua de televiziune DIY (axat pe proiecte de tipul Do It Yourself), posturile Cooking Channel şi Great American Country. Totodată, parte a Scripps sunt și reţeaua de televiziune poloneză TVN, Grupul britanic UKTV (deţinut în participaţiune cu BBC Worldwide), Asian Food şi canalul de lifestyle Fine Living Network.

Acţionarii majoritari de la Discovery, preşedintele Liberty Media John Malone şi compania Advance/Newhouse Programming Partnership, au votat pentru efectuarea tranzacţiei. Acordul trebuie aprobat de autorităţile de reglementare antitrust din Statele Unite. 

Potrivit sursei citate, cele două companii estimează că acordul va fi încheiat la începutul anului 2018, când directorul executiv al Scripps Networks, ken Lowe, şi-a exprimat dorinţa de a se alătura consiliului de conducere de la Discovery. 

Directorul executiv al Discovery, David Zaslav, a declarat, citat de Deadline, că se aşteaptă la economii anuale de 350 de milioane de euro, mai ales datorită eliminării operaţiunilor duplicat. 

"Vom crea o companie mult mai puternică, mai flexibilă şi mai dinamică, cu conţinut global, cu un motor care poate fi îmbunătăţit şi monetizat prin intermediul tuturor reţelelor, produselor şi serviciilor din fiecare ţară de pe Glob", a spus CEO-ul Discovery. 

Discovery a avut venituri de 1.75 miliarde de dolari în trimestrul al doilea din 2017, cu un profit de 374 de milioane de dolari, cu 8.3% mai mic faţă de aceeaşi perioadă din 2016. 

După finalizarea tranzacţiei, Discovery va deţine o pondere de aproape 20% pe nişa televiziunilor cu plată, cinci dintre cele mai importante reţele de televiziune cu plată pentru femei.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu