Skip to main content

Câţi bani au făcut din reclame Pro TV, Antena 1, Kanal D şi TVR?

 
Câţi bani au făcut din reclame Pro TV, Antena 1, Kanal D şi TVR?

ESTIMARE. Câţi bani au făcut posturile de televiziune în 2017 din publicitate?

Publicitate

Paginademedia.ro a estimat câţi bani au atras din reclame televiziunile din România anul trecut. Atât canalele generaliste - grupul Pro TV (jumătate din banii de pe piaţă), Antena 1, Kanal D, dar şi posturile de ştiri: în jur de 20 de milioane de euro însumează toate canalele informative (Antena 3, România TV, Digi 24, Realitatea TV, B1.

Din piaţa totală, marile generaliste au totalizat aproximativ 220 de milioane de euro, 22-23 de milioane s-au dus la ştiri, iar 25-30 de milioane la canalele mai mici (posturi de nişă - documentare, sport, desene animate, film).

Înainte de cifre, două precizări:

1. În estimarea banilor din publicitate, Paginademedia.ro a consultat mai multe surse, înainte de calculul final: Mediafact Book (anuar publicat de agenţia Initiative), audienţele posturilor TV, raportul CME (compania care deţine Pro TV), discuţii cu oameni din industria de televiziune şi publicitate.

2. Estimarea se referă la banii din publicitatea clasică - spoturi şi nu include veniturile din sponsorizări, proiecte speciale (emisiuni speciale), teleshopping, product placement (intens folosit la emisiuni cu un anumit specific, de exemplu Chefi la cuţite, cu product placement din zona culinară sau Visuri la cheie - construcţii şi amenajări).

Şi Acum, cifrele:

Pro TV. Un singur canal de televiziune ia aproape jumătate din piaţă. Estimarea Paginademedia.ro arată încasări din publicitate în 2016 de 110-115 milioane de euro numai pentru Pro TV. O creştere faţă de 2016, când erau aproximativ 100 de milioane de euro. De notat şi o creştere a preţului publicităţii pe Pro TV în 2017 (ca, de altfel, şi la Antena 1).

Împreună cu celelalte posturi, grupul Pro TV (Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Cinema) se duce spre 130 de milioane de euro încasări din publicitate, adică aproape jumătate din toată piaţa TV.

Agenţia Initiative estimează în Mediafact Book întreaga piaţă TV la aproape 270 de milioane de euro în 2017, faţă de 240 de milioane în 2016.

Antena 1. Grupul Intact încasează aproximativ un sfert din piaţa de televiziune: 66-69 de milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor sunt atraşi de Antena 1. Mai exact, 57-59 de milioane de euro, din estimările Paginademedia.ro.

Şi Antena 1 are o creştere faţă de 2016 (când erau 45-50 de milioane de euro). Antena 3 a resimţit însă boicotul clienţilor de publicitate. Încasările postului de ştiri, mai jos, la partea dedicată canalelor de ştiri.

În 2017, s-au remarcat la Antena 1 Chefi la cuţite (cu audienţe bune pe segmentul comercial), dar şi The Wall (care a mai plusat pe zona comercială, chiar dacă nu a fost lider).

Kanal D. Postul turcilor de la Dogan a sărit pragul de 20 de milioane de euro încasaţi din publicitate anul trecut: 20-22 de milioane de euro, potrivit estimărilor Paginademedia.ro. E o uşoară creştere faţă de 2016 (cân erau 17-18 milioane).

Creşterea Kanal D ar fi fost mai mare dacă, pe final de an, postul nu avea căderea cauzată de câteva seriale turceşti care nu au prins la public. Postul şi-a revenit pe finalul anului, iar începutul de 2018 a venit cu surpriza Exatlon, un show mai puţin obişnuit, ca stil, pentru Kanal D, dar care face audienţe foarte bune pe un interval pe care, de obicei, sunt seriale turceşti.

Prima TV. Fără mari investiţii în programe, postul deţinut de Cristian Burci a scos, în 2017, undeva în jur de 7-8 milioane de euro din publicitate. Un nivel apropiat de 2016, când erau 5-7 milioane de euro.

TVR 1 şi TVR 2. Canalele publice au un regim diferit al publicităţii: doar 8 minute pe oră (faţă de 12 la posturile comerciale) şi doar între emisiuni (nu are voie să întrerupă programele). Estimarea Paginademedia.ro indică peste patru milioane de euro pentru cele două canale, în 2017. O uşoară creştere faţă de 2016, datorată, în principal, unei creşteri a audienţei pe zona comercială la TVR 2. Pentru acest an, se aşteaptă cifre mai mari, date fiind Olimpiada de iarnă din februarie şi Campionatul Modial din Rusia, din vară.

Câţi bani au încasat posturile generaliste din publicitate în 2017:

  • Pro TV: 110-115 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Antena 1: 57-59 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Kanal D: 20-22 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Prima TV: 7-8 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • TVR 1 şi TVR 2: 4 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)

Vezi câţi bani au făcut din reclame posturile de ştiri, AICI.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Miriam Racord Miriam Racord
    Și producțiile sunt mai scumpe la Pro TV, așa că profitul nu este atât de mare pe cât s-ar crede.
  • Cheloo parazitii Cheloo parazitii
    ***
  • AlexN AlexN
    Daca Pro ar investi putin in Pro Cinema ar ajunge la 150 de milioane profit anual! Comercialul ar creste mult pentru Pro Cinema.
  • marian marian
    Iuli canalul se lauda ca ei au fost peprimul loc ,national si urban pe locul 2 la diferenta mica de pro asa ca mint cu nerusinare canalul ***
  • Iuli Iuli
    Audiente prime-time, 15.01.2018, interval Fructul oprit 19.59-22.47
    Filmul PRO: 10 rating si 24.6% Share.
    Fructul oprit: 6.9 rating si 17% Share.
    Exatlon: 6.2 rating si 15.2% Share

Trimite un comentariu

sus