Skip to main content

Câți bani au scos din reclame posturile de știri: în jur de 25 de milioane de euro toate. Cum s-a simțit boicotul la RTV și Antena 3. Digi, cel mai scump

 
Câți bani au scos din reclame posturile de știri: în jur de 25 de milioane de euro toate. Cum s-a simțit boicotul la RTV și Antena 3. Digi, cel mai scump

ESTIMARE. Cum s-a văzut în încasări ieșirea clienților de publicitate de la România TV și de la Antena 3, din cauza modului în care au relatat protestele din Piața Victoriei? Câți bani au făcut stațiile de știri?

Toate posturile de știri au "cules" de pe piață, în total, aproximativ 22-23 de milioane de euro, potrivit estimărilor Paginademedia.ro. Adică mai puțin de 10 procente, din piața de 270 de milioane de euro. Cum s-au împărțit?

România TV și Antena 3 au resimțit bine boicotul clienților de publicitate, dar rămân posturile cu cele mai mari încasări din publicitate.

Publicitate

Înainte de cifre, două precizări:

1. În estimarea banilor din publicitate, Paginademedia.ro a consultat mai multe surse, înainte de calculul final: Mediafact Book (anuar publicat de agenția Initiative), audiențele posturilor TV, discuții cu oameni din industria de televiziune și publicitate.

2.  Estimarea se referă la banii din publicitatea clasică - spoturi și nu include veniturile din sponsorizări, proiecte speciale (emisiuni speciale), product placement, teleshopping.

Și acum, cifrele:

Antena 3. Canalul de știri al Intact a fost afectat, în 2017, de plecarea clienților de publicitate, din cauza modului în care postul a reflectat protestele din piață. Banii din publicitate au fost mai puțini decât în 2016 dar, chiar și așa, încasările au fost peste ale celorlalte stații de știri.

Paginademedia.ro estimează că Antena 3 a obținut, din reclame, aproximativ 7-8 milioane de euro (față de o cifră în jur de 10 milioane în 2016).

România TV. În 2016, România TV făcea din publicitate cam jumătate de milion de euro pe lună, deci un total în jur de 6-7 milioane (nu punem în calcul teleshoppingul, care are alt regim). Anul 2017 se anunța unul foarte bun, cu o lună ianuarie mult peste media stației, din informațiile Paginademedia.ro.

Au venit însă protestele, abordarea și burtierele pentru care postul de știri a fost și sancționat de CNA. Clienții s-au retras, postul a trecut prin probleme financiare, iar România TV a mai umplut spațiile cu teleshopping, bartere sau firme care țin tot de Sebastian Ghiță (Winmasters, de exemplu).

În total, în 2017, estimările Paginademedia.ro se ridică la 4,5-5,2 milioane de euro în 2017.

Digi 24. Potrivit informațiilor din piața de publicitate, Digi 24 este postul cu cele mai mari prețuri dintre stațiile de știri (argumentul: publicul preponderen urban și comercial, chiar dacă mult mai puțin decât la celelalte stații)

În aceste condiții, estimările Paginademedia.ro se ridică la 4,5-4,8 milioane de euro atrași de Digi 24 din publicitate.

Realitatea TV. Postul de știri a avut creșteri de audiență mai ales în perioada protestelor, când Rareș Bogdan s-a poziționat clar "pro piața Victoriei". Din reclame, stația a scos în jur de 3 milioane de euro. Suma nu include teleshoppingul, un segment de asemenea important de venituri.

B1 TV. Estimările legate de încasările B1 TV se ridică, pentru 2017, la 1,8-2,2 milioane de euro. Ca și în cazul celorlalte stații, nu e inclus aici teleshoppingul.

Câți bani au încasat posturile de știri din publicitate în 2017:

  • Antena 3: 7-8 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • România TV: 4,5-5,2 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Digi 24: 4,5-4,8 milioane de euro
  • Realitatea TV: 3 milioane de euro
  • B1 TV: 1,8-2,2 milioane de euro
     

VEZI câți bani au făcut din reclame marile generaliste Pro TV, Antena 1, Kanal D, dar și Prima TV și TVR, aici

Posturile de știri, evoluția încărcării cu publicitate pe luni

Evoluția încasărilor din publicitate ale posturilor de știri, pe luni, se vede și din graficele de mai jos: în luna februarie, România TV și Antena 3 au avut o cădere puternică a numărului de GRP-uri (Gross Rating Points, audiența cumulată a reclamelor pe publicul comercial. Graficele de mai jos au fost publicate în Forbes, într-un articol semnat de Petre Barbu.

VEZI câți bani au făcut din reclame marile generaliste Pro TV, Antena 1, Kanal D, dar și Prima TV și TVR, aici

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce dracu audienta are UM Digi 24? Aia trei telespectatori ai lor por fi si Rockefeller, Rothschild si Mansa Musa, tot nu le da nimeni 2 lei de buna voie. Banii le vin pe filiera SRI.
  • Un articol in care PRO TV si TVR nu apar. Cum sa scri despre piata aceasta si sa nu mentionezi si aceste doua televiziuni.
  • dupa grafic a3 si rtv nu au suferit pt ca au fost boicotati ci s-au inscris in trendul tuturor statiilor de stiri care au scazut puternic, exceptia faliment tv....realitatea adica.

Trimite un comentariu