Skip to main content

AUDIENŢE. România TV a dat talk-show-ul lunii. Antena 3, cele mai multe emisiuni în top. Ca de obicei, puţini tineri la dezbateri

 
Foto. Denisa Pascu, in emisie la România TV. Captură Republica.ro
Foto. Denisa Pascu, in emisie la România TV. Captură Republica.ro

AUDIENŢE TALK-SHOW. Cum îşi împart Antena 3 şi România TV clasamentul talk-show-urilor? România TV are cea mai vizionată dezbatere, dar Antena 3 domină topul, ca număr de emisiuni.

Publicitate

Situaţia din ianuarie:

România TV a dat talk-showul lunii ianuarie: România în 60 de minute a fost cea mai urmărită emisiune de dezbateri. A fost urmată de Adevăruri ascunse, show-ul cu numerologi şi parapsihologie moderat de Dana Grecu pe Antena 3.

Sinteza zilei cu Mihai Gâdea completează top 3.

Două lucruri de notat:

1. Periodicitatea. România în 60 de minute, (de pe România TV) este un program prezentat, din două în două săptămâni, sâmbăta şi duminica, de Denisa Pascu. Adevăruri ascunse, cu Dana Grecu, este un program săptămânal. Sinteza zilei a fost pe post aproape zilnic.

2. Publicul sărac în tineri. Staţiile de ştiri au un procent de tineri foarte scăzut. Dezbaterile TV, de asemnea, ţin pe post un public între 18 şi 49 de ani puţin numeros: niciun show nu atinge nici măcar 80.000 de telespectatori media (în condiţiile în care, în total, cel mai tare talk-show numără peste 800.000 de români).

Paginademedia.ro vă prezintă cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie:

NAŢIONAL. Cel mai urmărit talk-show din ianuarie, România în 60 de minute, a ţinut pe post, în medie, 830.000 de români. Mult peste locul doi, Dana Grecu cu Adevăruri ascunse (Antena 3), cu 560.000 de români la televizor.

Locul trei pentru Sinteza zilei, cu o medie de 550.000 de persoane la fiecare ediţie.

Cum îşi împart România TV şi Antena 3 topul naţional? Antena 3 are 12 emisiuni în top, România TV este în clasament cu cinci producţii.

În afară de Antena 3 şi România TV, în top 20 au intrat două talk-show-uri de la TVR 1 (Ultima ediţie şi România 9) şi unul de la B1 TV (Talk B1 - 20.00, moderat de Nadia Ciurlin).

De la Realitatea TV, cel mai urmărit talk-show a fos Jocuri de putere, cu Rareş Bogdan. Cu mai puţine difuzări în ianuarie, Jocuri de putere a avut o medie de 130.000 de români şi nu a prins top 20.

URBAN. Şi la oraşe, acelaşi top 3: România în 60 de minute (cu aproape jumătate de milion de telespectatori în mediul urban), apoi Adevăruri ascunse (Antena 3) şi Sinteza zilei (Antena 3).

Acelaşi raport de emisiuni în top: 12 de la Antena 3, 4 de la România TV.

O singură emisiune de la TVR 1 în Top 20: Ultima ediţie. Câte o emisiune au în top Digi 24 (Jurnal de seară, cu Cosmin Prelipceanu) şi B1 TV (360, cu Alina Bădic)

Imediat "sub linie", nu prind top 20 la oraşe, Jocuri de putere, cu Rareş Bogdan (95.000 de telespectator) şi România 9, cu Ionuţ Cristache (TVR 1), cu puţin peste 90.000 de telespectatori la oraşe.

COMERCIAL. Cifrele mari ale dezbaterilor la nivel naţional şi la oraşe nu se regăsesc pe publicul comercial. Ca de obicei, foarte puţini tineri urmăresc talk-show-urile de pe posturile TV. Câteva exemple:

România în 60 de minute, prima poziţie, numără puţin peste 70.000 de telespectatori din segmentul comercial (şi are un total de 830.000)

Adevăruri ascunse, tot 70.000 (din peste jumătate de milion total).

Sinteza zilei, cu Mihai Gâdea, undeva la 50.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani.

Nu mai puţin de 16 din 20 de dezbateri ale lunii ianuarie nici măcar nu ajung la 50.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani ca medie.

Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Post Persoane Rtg%
1 Romania in 60 de minute Romania TV 830.000 4.6
2 Adevaruri ascunse Antena 3 563.000 3.2
3 Sinteza zilei Antena 3 547.000 3.1
4 Romania la raport Romania TV 530.000 3
5 Subiectiv Antena 3 501.000 2.8
6 Adevaruri de viata Antena 3 494.000 2.8
7 Editia de seara Romania TV 475.000 2.7
8 Exces de putere Antena 3 469.000 2.6
9 Punctul de intalnire Antena 3 425.000 2.4
10 Editie speciala - Talk-Show Romania TV 419.000 2.3
11 Ultima ora Romania TV 408.000 2.3
12 100 de minute Antena 3 350.000 2
13 Descoperiti Antena 3 335.000 1.9
14 Esential Antena 3 291.000 1.6
15 Ultima editie TVR 1 249.000 1.4
16 Previziuni Antena 3 217.000 1.2
17 Income Antena 3 213.000 1.2
18 Be EU Antena 3 194.000 1.1
19 Romania 9 TVR 1 193.000 1.1
20 Talk B1 - 20.00 B1TV 171.000 1

Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA

Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie, la nivel URBAN:

URBAN Post Persoane Rtg%
1 Romania in 60 de minute Romania TV 493.000 5.1
2 Adevaruri ascunse Antena 3 398.000 4.1
3 Sinteza zilei Antena 3 378.000 3.9
4 Subiectiv Antena 3 350.000 3.6
5 Adevaruri de viata Antena 3 332.000 3.4
6 Romania la raport Romania TV 307.000 3.2
7 Exces de putere Antena 3 287.000 3
8 Punctul de intalnire Antena 3 285.000 3
9 Editie speciala - Talk-Show Romania TV 271.000 2.8
10 Editia de seara Romania TV 265.000 2.8
11 100 de minute Antena 3 233.000 2.4
12 Descoperiti Antena 3 225.000 2.3
13 Ultima ora Romania TV 216.000 2.2
14 Esential Antena 3 202.000 2.1
15 Income Antena 3 151.000 1.6
16 Previziuni Antena 3 140.000 1.4
17 Be EU Antena 3 113.000 1.2
18 Ultima editie TVR 1 106.000 1.1
19 Jurnalul de seara Digi 24 103.000 1.1
20 360 B1 97.000 1

Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA

Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna noiembrie, pe segmentul COMERCIAL:

COMERCIAL Post Persoane Rtg%
1 Romania in 60 de minute Romania TV 73.000 1.6
2 Adevaruri ascunse Antena 3 71.000 1.6
3 Sinteza zilei Antena 3 55.000 1.2
4 Romania la raport Romania TV 54.000 1.2
5 Adevaruri de viata Antena 3 49.000 1.1
6 Editia de seara Romania TV 46.000 1
7 Editie speciala - Talk-Show Romania TV 43.000 1
8 Subiectiv Antena 3 41.000 0.9
9 Punctul de intalnire Antena 3 39.000 0.9
10 Ultima editie TVR 1 36.000 0.8
11 Exces de putere Antena 3 34.000 0.8
12 Descoperiti Antena 3 34.000 0.8
13 Ultima ora Romania TV 33.000 0.7
14 100 de minute Antena 3 32.000 0.7
15 Income Antena 3 32.000 0.7
16 Jurnalul de seara Digi 24 30.000 0.7
17 Esential Antena 3 28.000 0.6
18 360 B1 25.000 0.6
19 Poveste dupa poveste TVR 1 24.000 0.5
20 Jocuri de putere Realitatea TV 24.000 0.5

Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Sistemul de masurare al audientelor este invechit, fara masurare a stream-urilor, fara masurare a DTH-urilor. Probabil si paletarul este neactualizat. Cati tineri credeti ca au in casa un peoplemeter ?
  • Livia, cred ca esti dintre cei care cred in numerologie si in alte tampenii. Roaga-l pe nea Voropchievici sa-ti ghiceasca viitorul. Cat despre scoala, poate ai cateva clase, dar ai uitat tot ce ai invatat. Nu e vina ta, nici a astrelor.
  • E trist că avem atât de mulţi papagali care se uită la tembelismele numerologice şi astrologice. Nu numai că astea sunt pentru mintea proştilor, dar se întâmplă să prostească şi oameni sănătoşi, mai puţin şcoliţi. Legea audiovizualului ar trebui să interzică asemenea stupidităţi sau să oblige prezentatorii să anunţe de fiecare dată că emisiunea este de divertisment şi că orice potrivire între previziunile astro-numerologice şi realitate este pur întâmplătoare.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Numerology
    (v. bibliografia)
    "Numerology and science do not go hand in hand .
    ...worse case it may also affect your mental health."
  • E jale, dacă pe locul al doilea în audiență apare un talk-show stil hocus-pocus. Asta explică erudiția, maturitatea și calitatea unui public, ani de zile „cinstit” cu poșirca tv picată de la alții, mai „la pachet”, mai pe de-a moaca, treaba să meargă. În rest , un hidos teatru chinezesc, ori jocuri de lumini și umbre, copiate, stâlcite, manelite și mitocosite în culori locale. Cu asta ne onorează tv-ul actual.
  • Destul de bizar comentariul cu lipsa tinerilor din audienta stirilor. E ca si cum descoperim brusc ca alegerile de ani buni nu reusesc sa mobilizeze electoratul urban. Spun bizar pentru ca deschide o discutie, care este cu mult mai larga. De exemplu, nu doar segmentele de varsta, ci si cine se uita, cati in urban, cati in rural, ce pregatire au, ce inseamna audienta unui talkshow la scara postului TV care il gazduieste, ce emisiuni sunt mai populare decat talkshow-urile, de ce posturi de desene animate au audiente peste unele posturi de stiri, de ce avem atatea posturi de stiri, ce orientare politica au ele etc.
    De asta, informatia si comentariul nu merg mana in mana, ci separat. Ca amesteci cifre obiective cu analize superficiale si usor tendentioase.
    O problema a acestui site e ca da si stiri, da si lucruri de pr sau marketing ale unor emisiuni sau vedete, in loc sa faca analiza serioasa. Degeaba ai cifre, daca nu arati ca intelegi ce iti spun si poti sa explici si altora.
  • @ Raducu

    Slab argument. Atunci de ce nu le urmaresc pe celelalte? De ce nu se uita la televiziunile anti psd? Va spun eu de ce: pentru ca nu le pasa. Pentru ca reactioneaza pavlovian atunci cand sunt stimulati. De-aia nu se duc nici la vot...

    Dar continuati sa va mintiti.
  • Ioan, public comercial nu inseamna neaparat ala care are mai multe milioane, ci cel care cumpara aproape orice, dandu-si si ultimul leut din buzunar pe te miri ce prostii.
  • Florin, tinerii nu urmăresc România TV şi Antena 3 pentru că ambele televiziuni sunt pro-pesediste şi sfidează adevărul şi dreptatea.
  • A crede ca a fi tanar e o virtute e o nerozie la fel de mare cu a crede ca a fi in varsta te face superior semenilor.
    Bref: nu cred ca unul de 18 ani are o putere de cumparare mai mare decat unul de 50 de ani, asadar definitia publicului comercial e destul de stupida. Varsta medie a milonarilor din top 300 capital este 55 de ani.
    PS: fac parte din "publicul comercial", dar asta nu ma impiedica sa fiu obiectiv.
  • "Dezbaterile TV, de asemnea, țin pe post un public între 18 și 49 de ani puțin numeros"
    Tinerii nu prea privesc RTV si A3 in general, nu e vorba de dezbateri in special.
    RTV si A3 au un public 18-49 undeva la 10% din total audienta.

Trimite un comentariu

sus