
Spotify, unul dintre cele mai importante servicii de streaming muzical din lume, se lansează astăzi în România.
Spotify oferă în România atât o versiune gratuită, susținută prin reclame, dar și pe bază de abonament lunar, care va costa 4.99 EUR pe lună (prima lună este gratuită). În primă fază, platforma va fi disponibilă doar în limba engleză, după cum au declarat reprezentanții Spotify într-o discuție cu presa.
Partea de vânzări de publicitate pentru această platformă va fi gestionată, în România, prin Httpool, alături de care Spotify colaborează pe mai multe piețe.
Platforma are 151 de milioane de clienți în întreaga lume, dintre 71 de milioane sunt plătitori de abonament, și o bază de date de peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium.
„Suntem extrem de entuziasmați să lansăm astăzi Spotify în România şi să oferim o experiență muzicală revoluționară”, spune Przemek Pluta, Markets Operations pentru Europa de Sud-Est în cadrul Spotify.
„Grație unei selecții muzicale uriașe, de peste 35 de milioane de melodii, recomandărilor atent personalizate şi celor mai bune playlist-uri alcătuite de experți în domeniu sau utilizatori pasionați, Spotify face din descoperirea muzicii preferate o activitate mai simplă ca niciodată.”, mai spune el.
Spotify oferă:
- Muzică disponibilă oricând: aplicaţia Spotify rulează atât pe dispozitive mobile, cât şi pe laptop, PC sau tabletă. Muzică disponibilă oriunde: Wi-Fi & boxe Bluetooth, TV, Google Chromecast şi PlayStation4® şi PlayStation3®, folosind aplicația Spotify ca telecomandă.
- Unul dintre principalele atuuri ale serviciului Spotify este personalizarea, ce permite fanilor să găsească muzica preferată în cel mai simplu mod, dar și să descopere noi piese și artiști, în baza preferințelor și a modului în care obișnuiesc să asculte muzică. Când un utilizator nou se alătură comunităţii Spotify, el este invitat într-un proces numit ‘Taste Onboarding’, ce ajută Spotify să înţeleagă mai bine muzica pe care acesta o apreciază.
- Căutarea personalizată ce include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlist-uri ce îmbină melodiile preferate cu noutăţi ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiştilor cei mai ascultaţi, conţinut actualizat în fiecare zi de vineri) şi Discover Weekly ( un playlist creat în funcţie de obiceiurile specifice utilizatorului, disponibil în curând) aduc muzica preferată mai aproape ca niciodată.
- Playlist-uri dedicate unor genuri muzicale sau stări de spirit: din secţiunea Browse pot fi selectate o varietate de playlist-uri precum Hip-Hop, Pop, Rock, Gaming, Sleep, Dinner, Kids, Focus şi multe alte.
- Utilizatorii din România au acces instant la o varietate de playlist-uri globale, alcătuite de experți și actualizate în mod constant, dar pot descoperi şi alte milioane de playlist-uri internaționale, aparținând Spotify sau altor iubitori ai muzicii.
- Calitatea conţinutului audio – până la 320 kbit/s.
- Accesibilitate prin Spotify Connect - se poate conecta pe boxe, TV sau în maşină
- Integrare ce permite distribuirea conținutului prin Facebook sau Twitter, precum şi prin Messenger (in-app)
- Playlist-urile colaborative pot fi alcătuite sau distribuite prin Facebook Messenger
- Melodiile preferate sau playlist-urile alcătuite pot fi distribuite din aplicație, astfel încât orice utilizator să devină un potențial influencer
- Clasamente muzicale globale. Clasamente locale vor fi disponibile în curând.
- Multitasking: melodiile pot fi ascultate de pe dispozitivele mobile, chiar şi atunci când aplicația rulează în background.
Spotify a adus peste 8 miliarde de Euro industriei muzicale de la lansarea serviciului, în 2008. Odată cu intrarea pe piaţa din România, Spotify va fi disponibil în 65 de pieţe din întreaga lume.
Spotify în cifre:
• Peste 159 de millioane de utilizatori activi
• Peste 71 de millioane de utilizatori plătitori
• Peste 30.000 de melodii adăugate în fiecare zi
• Peste 2 miliarde de playlist-uri disponibile, cu 2 milioane de playlist-uri nou create în fiecare zi
• Peste 8 miliarde de Euro plătiţi către deţinătorii drepturilor de autor, de la lansarea serviciului în octombrie 2008
• Prezenţă în 62 de pieţe
Spotify - versiunea gratuită:
Muzică pentru toată lumea, ce poate fi ascultată gratuit oriunde. Spotify oferă utilizatorilor toată muzica de care au nevoie. Bucură-te gratuit de serivciu pe dispozitive mobile, tabletă, computer, PlayStation®, Xbox, Waze şi altele
• Utilizatorii au acces nelimitat la o diversitate de facilităţi precum mii de playlist-uri realizate de experţi sau playlist-uri personalizate în funcţie de preferinţele acestora
• Dispozitive mobile: ascultă orice artist, album sau playlist în modul shuffle pe telefonul mobil, gratuit (Android şi iPhone)
• Desktop / Tabletă: acces la cerere la întregul catalog de melodii Spotify, pe desktop sau tabletă, gratuit
• Acces la toate playlist-urile realizate de experţi locali şi comunitatea noastră de iubitori de muzică din întreaga lume. Peste 2 miliarde în total.
• Creează playlist-uri şi distribuie-le instant prietenilor prin Spotify, Facebook, Twitter, mesaj text sau email.
Spotify Premium: Ascultă muzică şi când nu eşti conectat la internet. Orice melodie, oricând. Fără restricţii. Fără reclame.
• Muzică la cerere (fără shuffling), neîntreruptă de reclame, pe computer, PlayStation4® şi PlayStation3®, Xbox sau Waze
• Cea mai bună calitate a conţinutului audio (320kbps).
• Posibilitatea de a asculta chiar şi fără a fi conectat la internet
• Foloseşte funcţia Connect pentru a rula Spotify pe boxe, TV sau în maşină
• O perioadă de test gratuită de 30 de zile este disponibilă atunci când te abonezi la Spotify Premium folosind un card de credit sau de debit
Comentarii
E firesc ca daca stai toata ziua sa comentezi pe aici sa nu ai 5 euro pt spotify. Salariul minim e ca sa maninci. Cine vrea mai mult merge la film,la teatru,caută surse civilizate de muzica la îndemâna in era Internetului in buzunar etc.Evident ca mereu sint si variante ieftine. Asa e lumea. Zic sa fim mai relaxați ca Spotify nu a venit in Romania ca au auzit ca sintem urmașii dacilor ci pentru ca s-au extins global in peste 30 de tari. Primii au fost Netflix. Nici aia nu ne-au facut vreo favoare :) e bussines si globalizare. Dar asta nu se vede daca stai tot timpul gica contra si vezi doar ce e in curtea vecinului si nu ce e in lume. Noroc!
YouTube:
- trebuie sa ai aplicatia pornita, altfel se opreste muzica
- nu poti descarca piesele pentru a le asculta in mod offline (legal)
- nu ai playlist-urile ingenioase pe care le gasesti in Spotify/Apple Music
- nu gasesti piese de la casele de discuri mai micute, astfel ca daca vrei sa asculti o formatie mai putin cunoscuta nu prea ai sanse sa gasesti ceva de calitate pe YT
- experienta utilizatoriului pe aplicatiile YT de iOS/Android este mult orientata spre materiale video, pe cand Spotify/Apple Music este clar dedicata celor care vor sa asculte muzica, si atat.
Pretul de 5 dolari este ok pentru Romania. Ma intreb doar daca toate casele de discuri romanesti au semnate contracte cu Spotify. Cam asta era problema pana in prezent la toate aplicatiile de streaming (in afara de Trilulilu, sau cum ii mai zice acum).
am incercat aceasta spotify e groanica, reclama dupa reclama in versiunea gratuita disperare mare