Skip to main content

CNA, în Absurdistan. Membrii nu s-au putut decide între 200.000 de lei amendă și oprirea emisiei 10 minute la Kanal D. Așa că nu a trecut niciuna

 
CNA, în Absurdistan. Membrii nu s-au putut decide între 200.000 de lei amendă și oprirea emisiei 10 minute la Kanal D. Așa că nu a trecut niciuna
televizoare CNA

Cum scapi de o amendă dură? Situație absurdă în ședința publică a Consiliului Național al Audiovizualului.

Publicitate

Subiectul: depășirile uriașe ale minutelor de publicitate la postul Kanal D, pe luna decembrie. Au dat mai bine de două ore și 50 de minute de reclame, peste cele 12 minute pe oră, potrivit legii audiovizuale. Situație amendabilă, în mod normal.

Kanal D a primit două amenzi maxime, pentru depășirile din luna noiembrie 2017 și are un lung istoric în acest sens. 

Și Pro TV a fost sancționat recent, tot cu amendă maximă de 200.000 de lei, pentru depășiri la stațiile locale. 

Situația a fost diferită de această dată. Aproape toți membrii au fost de acord că postul merită sancționat drastic, însă nu au ajuns la un consens în ce privește cuantumul amenzii. Concret, un membru CNA, Dorina Rusu, a propus oprirea emisiei pentru 10 minute, în timp ce Radu Herjeu a propus din nou amenda maximă de 200.000 de lei. 

Însă timp de două ședințe, nici în cea de marți, nici în cea de azi, proprunerile nu au reușit să atragă minimum șase voturi, așa cum spune legislația.

Propunerea de 200.000 de lei a avut cinci voturi, în timp ce oprirea emisiei pentru 10 minute în prime-time, a avut două voturi (Dorina Rusu și Răsvan Popescu). Radu Călin Cristea, membru CNA, a votat împotriva ambelor propuneri, fără a-și motiva decizia. 

Cei mai mulți membri au înclinat către amenda de 200.000 de lei considerând că e mai drastică decât oprirea emisiei pentru 10 minute. 

Cum s-a apărat reprezentantul postului în fața CNA.

Cătălin Băleanu, reprezentant Kanal D:

„Am avut  această problemă la finalulul anului 2017, pe care am explicat-o cu ocazia depășirilor din luna noiembrie. După cum se poate observa, în tot cursul anului 2017 am avut, cu excepția ultimelor două, luni un comportament ireproșabil, care se vede că este continuată și în anul 2018, lunile ianuarie și februarie.

Ce vreau să subliniez este că a fost ceva absolut conjunctural.

Menționez din nou explicația pe care am oferit-o cu ocazia depășirilor precedente. A fost o disproporție foarte mare între comenzile de publicitate care s-au primit la postul nostru din prima parte a anului până spre final. Și o mult mai mare cantitate de ocmenzi de publicitate care s-au primit spre finalul anului.

În această situație neplăcută și nedorită s-a luat această decizie pe care nimeni nu și-a dorit-o și despre care vă asigur că nu se va mai repeta în acest an. Vă pot da asigurări pentru tot anul. Pentru că se lucrează încă de acum cu agențiile de publicitate.”

„Vreau să vă rog să aveți în vedere că nu există nicio plângere din partea vreunei persoane care să fi semnalat că drepturile sau interesele sale au fost prejudiciate de către Kanal D în luna decembrie, prin felul în care a fost difuzată publicitatea.

Iar la acest aspect a contribuit și faptul că postul nostru a redus proporțional durata promourilor, astfel încât durata totală promo plus publicitate să fie identică”, a mai adăugat reprezentantul Kanal D în ședința de marți, când s-a discutat prima dată cazul. 

Cazul mai poate fi supus la vot încă o dată, dacă un membru va solicita reanalizarea. 

CONTEXT. Deja a devenit o tradiție pentru Kanal D să depășească timpul alocat publicității, de 12 minute pe oră, la fiecare sfârșit de an. S-a întâmplat și în 2015, și în 2016 și în 2017.

La începutul acestui an, CNA a sancționat în ianuarie Kanal D cu 200.000 de lei pentru depășirile din luna noiembrie, din prime-time, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

În luna martie, Kanal D a mai luat o amendă de 200.000 de lei, pentru depășiri tot din luna noiemrbie 2017, dar din timpul zilei (detalii, AICI). 

Citește și:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu