Skip to main content

AUDIENŢE RADIO 2. Ce matinale ascultă TINERII? În Capitală, primul e Morning Zu. Exarhu - Rock FM şi Dobro - Guerrilla, în primele cinci

 
radio
radio

AUDIENŢE COMERCIAL. Ce matinale radio ascultă tinerii? Care sunt programele radio cu priză la publicul între 18 şi 49 de ani?

Publicitate

Clasamentul de dimineaţă al ultimului val de audienţe (ianuarie-aprilie 2018) vine cu date interesante pe acest target.

Dacă în primul material despre datele radio am analizat audienţa programelor de dimineaţă pe publicul total, în acest text despre matinalelel care atrag cei mai mulţi tineri.

Înainte de concluziile detaliate, câteva informaţii, pe scurt, din cea mai aglomerată piaţă - cea din Capitală:

În Bucureşti, Morning Zu cu Buzdugan şi Morar e cel mai ascultat matinal, urmat de programul realizat la Magic FM de Liana Stanciu şi de Deşteptarea, de pe Europa FM.

De notat locurile bune pe publicul comercial ale matinalelor Rock FM - cu Răzvan Exarhu şi Guerrilla de dimineaţă, cu Mihai Dobrovolschi. Foştii colegi de pe vremuri sunt acum colegi de clasament. Au audienţe mai bune decât matinalele Kiss FM şi Virgin.

Cea mai importantă scădere este la Kiss FM. La începutul anului, din matinal a plecat Sergiu Floroaia şi a intrat Ionuţ Rusu. Au pierdut aproape jumătate din audienţa comercială.

Cum a variat audienţa matinalelor la ultimul val comparativ cu valul de anul trecut?

Concluziile detaliate din piaţa din Bucureşti, unde 20 de staţii se luptă dimineaţa, în intervalul de maximă audienţă din FM (adică orele 7.00-10.00):

  • Buzdugan şi Morar au crescut pe publicul comercial în Bucureşti. Au o medie de 122.000 de ascultători tineri, un plus de 25.000 faţă de măsurătorile de anul trecut.
  • Un mic plus şi pentru locul următor, ocupat de Magic FM. Deşteptarea cu Vlad Petreanu şi George Zafiu îşi menţine audienţa.
  • Creşteri pentru matinalele Rock FM şi Guerrilla, faţă de anul trecut. Cu Exarhu la pupitru, Rock FM a crescut până la 44.000 de ascultători tineri (de la 30.000 anul trecut). Dobrovolschi are cam aceeaşi audienţă: 43.000 cu Guerrilla de dimineaţă.
  • Matinalul Kiss FM a resimţit plecarea lui Sergiu Floroaia. Anul trecut, cu Sergiu Floroaia şi Andrei Ciobanu, Kiss avea 74.000 de ascultători între 18 şi 49 de ani în Capitală. În acest an, cu Ionuţ Rusu în locul lui Floroaia, a rămas cu 42.000. Din al doilea matinal din Bucureşti, a ajuns pe locul al şaselea.
  • Plus notabil la capitolul public tânăr şi la Digi FM: de la 10.7000 anul trecut, la 18.000 acum cu programul lui Bogdan Miu şi Cătălin Striblea.

RCS versus RCS. Este interesant că Digi FM a trecut peste staţia "soră" din RCS, Pro FM. Anul trecut, matinalul Pro FM avea o audienţă de două ori mai mare decât Digi FM pe publicul comercial. Anul acesta, matinalul Pro FM a scăzut, iar Digi FM a prins dimineaţa un plus pe publicul tânăr care i-a adus un loc mai bun.

Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, în BUCUREŞTI:

BUCURESTI Ianuarie-aprilie 2017 Ianuarie - Aprilie 2018
1 ZU 98.600 122.800
2 Magic FM 41.900 48.400
3 Europa FM 45.400 45.800
4 Rock FM 30.000 44.200
5 Guerrila 29.800 42.600
6 Kiss FM 73.700 41.900
7 Radio 21/ Virgin Radio 28.200 32.300
8 Actualitati 24.000 24.300
9 Romantic FM 12.100 18.500
10 Digi FM 10.700 17.900
11 ProFM 20.900 16.100
12 Itsy Bitsy 19.500 10.800
13 National FM 8.500 10.300
14 Vibe FM 4.700 8.500
15 Cultural - 7.900
16 Tananana 12.300 7.300
17 Muzical 2.600 4.500
18 Bucuresti FM 2.900 3.800
19 Smart FM 1.300 3.700
20 Ant. Satelor 3.300 2.800
21 Seven - -

Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, la nivel URBAN:

URBAN Ianuarie-aprilie 2017 Ianuarie - Aprilie 2018
1 Kiss FM 613.000 563.100
2 ZU 459.400 483.200
3 Europa FM 293.800 328.100
4 Radio 21/ Virgin Radio 144.500 212.100
5 Magic FM 184.900 159.000
6 ProFM 141.800 136.000
7 Actualitati 170.300 128.100
8 Digi FM 148.300 121.400
9 Regional 85.000 102.600
10 Rock FM 88.400 96.400
11 National FM 49.000 47.600
12 Ant. Satelor 32.400 24.600

Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Ianuarie-aprilie 2017 Ianuarie - Aprilie 2018
1 Kiss FM 946.600 867.600
2 ZU 689.700 691.900
3 Europa FM 466.800 433.500
4 Radio 21/ Virgin Radio 216.600 290.900
5 Digi FM 209.400 245.600
6 Regional 215.300 237.500
7 Actualitati 289.500 231.100
8 ProFM 210.000 222.900
9 Magic FM 236.500 200.700
10 Ant. Satelor 95.200 148.600
11 Rock FM 94.900 97.500
12 National FM 72.400 73.200

NOTĂ. Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 8 ianuarie - 22 aprilie 2018 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.

Eşantionul are un volum de 10.165 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.407 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.758 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.805 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • red john red john
    Exarcu ala ce prezinta la roc efem? cum se face tochanita de cartofi?cum se pun muraturile? ce naiba ascultati voi la radio? plictiseala crunta, muzica penibila, prezentatori "moartea pasiuni", reclamele sunt in exclusivitate la produse care se adreseaza tulburarilor gastro-intestinale(flatulenta, diaree, conatipatie), ca ti se face rusine sa asculti la radio cand esti cu vreo silfida prin preajma. Noroc cu europa efem care sunt cei mai comici securici.
  • Gabriel Cristea Gabriel Cristea
    Shmoiovki, nu stii, dar iti pot explica:

    Matinalul Guerrilla sta foarte bine in Bucuresti. Market share-ul este de 8.3%, pe locul 2 pe capitala. Market share reprezinta raportul procentual dintre numarul mediu de ascultatori (ca vorbim de radio in acest caz) ai unei emisiuni sau interval orar de la o statie radio si numarul mediu de ascultatori de pe toate statiile radio, calculat pe aceiasi interval orar.
    Nu conteaza cantitatea ci calitatea.
    Un alt lucru foarte important este si tipul de oameni care asculta radioul. Publicul Guerrilla este in general unul tanar cu putere de cumparare peste medie.
    Ca sa intelegi mai bine, compara nr de minute de publicitate pe ora din matinalul cu Dobrovolschi cu nr de minute de publicitate de de Romantic de exemplu. Unde, cantitativ Romantic sta mai bine de Guerrilla.
    Asadar, inainte de a critica ceva, orice, nu neaparat Guerrilla, pune mana si documenteaza-te putin.
    Altfel, e plina tara de Dorini sau Doreli.
  • Shomoiovski Shomoiovski
    Matinalul Guerrilla este sub audientele radioului, e clar unde e problema. Daca nu fac ceva se duc in jos. Bravo Razvan Exarhu!
  • Pentru Conformitate Pentru Conformitate
    Despre audiente ar fi bine sa vorbim fara emotie fiind un capitol destinat cunoscatorilor. Guerrilla de Dimineata cu Dobro, Gilda si Matei este pe locul 2 pe Bucuresti cu un Market Share de 8,3 %, dupa Radio Zu, la egalitate cu MagicFM. Morning Glory cu Razvan Exarhu are un Market Share de 4,6 %, adica hat departe de matinalul Radio Guerrilla. Nu inteleg de ce Pagina de Media nu comunica Demograficele audientei, demograficele fiind unul dintre criteriile in baza carora se face mixul de media. Radio Guerrilla are, de departe, cele mai bune Demografice din FM. Ei au comunicat asta in Agentii iar datele sunt in regula. Nu ar trebui, oare, si un punct de vedere Calitativ? Nu ne-ar ajuta? Cantitativul nu este suficient. Cum faci un mix? Sigur, este matinalul Zu pe primul loc in Bucuresti pe publicul comercial, dar nu cumva conteaza enorm ca ascultatorii lui castiga in medie 1.883 lei / membru de familie in timp ce ascultatorii Guerrilla de Dimineata castiga 4.243 lei / membru de familie iar ascultatorii Morning Glory 2.948 lei / membru de familie ascultator? Cred ca da.
  • Alina M Alina M
    Greeg, esti o carpace.
  • Mi-e milă de Mile Mi-e milă de Mile
    Ce ma bucur ca urca Exarhu! E unul dinre ultimii oameni de radio buni. Cred ca el si raposatul Gheorghe ar fi facut o echipa fantastica. Desi, greu de gestionat.
    Cat despre restul peisajului matinal de radio... numai de rau! Andrei Ciobanu de la Kiss nu se potriveste cu meseria asta. Pur si simplu, nu mi se pare facut pentru asa ceva. De Buzdugan si Morar... nu stiu cum nu se plictisesc oamenii de aceleasi replici fara sare si piper. Desi, daca stau sa ma uit in jur, se pare ca romanii uita repede. A se vedea cine conduce patria.
  • Arket Arket
    O prostie si ruși ionut perversu la fel ungur ca vârtos bartos pavel
  • Gabi Gabi
    Nu cred ca matinalul Kiss a scazut din cauza venirii lui Ionut, care mie mi se pare simpatic, spontan, iar in comparatie cu Sergiu mult mai prezent in emisiune.
  • AAA AAA
    Nu inteleg cum lumea ii mai poate asculta pe obositii aia de Buzdugan si Morar. Nu v-ati saturat sa ascultati aceleasi glume vechi din 2004 de cand erau la 21?
  • Greeg Greeg
    Ca de obicei Mircea e trompeta anti Guerilla. Hater de serviciu.
    Saracu' om. Cine stie cum a fost abuzat cand era la liceu. Stai baiatule in coltul tau si nu mai deranja lumea. Si te mai si laudai in alt post cand esti patron, ca ai afacerea ta. Esti penibil. Ce parinti de doi bani ai avut bai baiatule de te-au lasat din lesa in halul asta?
  • Mircea Mircea
    Auzi acolo, trompeta PSD e numai pe locul 5? :)))))))))

Trimite un comentariu

sus