
AUDIENȚE COMERCIAL. Ce matinale radio ascultă tinerii? Care sunt programele radio cu priză la publicul între 18 și 49 de ani?
Clasamentul de dimineață al ultimului val de audiențe (ianuarie-aprilie 2018) vine cu date interesante pe acest target.
Dacă în primul material despre datele radio am analizat audiența programelor de dimineață pe publicul total, în acest text despre matinalelel care atrag cei mai mulți tineri.
Înainte de concluziile detaliate, câteva informații, pe scurt, din cea mai aglomerată piață - cea din Capitală:
În București, Morning Zu cu Buzdugan și Morar e cel mai ascultat matinal, urmat de programul realizat la Magic FM de Liana Stanciu și de Deșteptarea, de pe Europa FM.
De notat locurile bune pe publicul comercial ale matinalelor Rock FM - cu Răzvan Exarhu și Guerrilla de dimineață, cu Mihai Dobrovolschi. Foștii colegi de pe vremuri sunt acum colegi de clasament. Au audiențe mai bune decât matinalele Kiss FM și Virgin.
Cea mai importantă scădere este la Kiss FM. La începutul anului, din matinal a plecat Sergiu Floroaia și a intrat Ionuț Rusu. Au pierdut aproape jumătate din audiența comercială.
Cum a variat audiența matinalelor la ultimul val comparativ cu valul de anul trecut?
Concluziile detaliate din piața din București, unde 20 de stații se luptă dimineața, în intervalul de maximă audiență din FM (adică orele 7.00-10.00):
- Buzdugan și Morar au crescut pe publicul comercial în București. Au o medie de 122.000 de ascultători tineri, un plus de 25.000 față de măsurătorile de anul trecut.
- Un mic plus și pentru locul următor, ocupat de Magic FM. Deșteptarea cu Vlad Petreanu și George Zafiu își menține audiența.
- Creșteri pentru matinalele Rock FM și Guerrilla, față de anul trecut. Cu Exarhu la pupitru, Rock FM a crescut până la 44.000 de ascultători tineri (de la 30.000 anul trecut). Dobrovolschi are cam aceeași audiență: 43.000 cu Guerrilla de dimineață.
- Matinalul Kiss FM a resimțit plecarea lui Sergiu Floroaia. Anul trecut, cu Sergiu Floroaia și Andrei Ciobanu, Kiss avea 74.000 de ascultători între 18 și 49 de ani în Capitală. În acest an, cu Ionuț Rusu în locul lui Floroaia, a rămas cu 42.000. Din al doilea matinal din București, a ajuns pe locul al șaselea.
- Plus notabil la capitolul public tânăr și la Digi FM: de la 10.7000 anul trecut, la 18.000 acum cu programul lui Bogdan Miu și Cătălin Striblea.
RCS versus RCS. Este interesant că Digi FM a trecut peste stația "soră" din RCS, Pro FM. Anul trecut, matinalul Pro FM avea o audiență de două ori mai mare decât Digi FM pe publicul comercial. Anul acesta, matinalul Pro FM a scăzut, iar Digi FM a prins dimineața un plus pe publicul tânăr care i-a adus un loc mai bun.
Audiența programelor matinale la ultimul val de audiență, pe publicul comercial, în BUCUREȘTI:
BUCURESTI | Ianuarie-aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | ZU | 98.600 | 122.800 |
2 | Magic FM | 41.900 | 48.400 |
3 | Europa FM | 45.400 | 45.800 |
4 | Rock FM | 30.000 | 44.200 |
5 | Guerrila | 29.800 | 42.600 |
6 | Kiss FM | 73.700 | 41.900 |
7 | Radio 21/ Virgin Radio | 28.200 | 32.300 |
8 | Actualitati | 24.000 | 24.300 |
9 | Romantic FM | 12.100 | 18.500 |
10 | Digi FM | 10.700 | 17.900 |
11 | ProFM | 20.900 | 16.100 |
12 | Itsy Bitsy | 19.500 | 10.800 |
13 | National FM | 8.500 | 10.300 |
14 | Vibe FM | 4.700 | 8.500 |
15 | Cultural | - | 7.900 |
16 | Tananana | 12.300 | 7.300 |
17 | Muzical | 2.600 | 4.500 |
18 | Bucuresti FM | 2.900 | 3.800 |
19 | Smart FM | 1.300 | 3.700 |
20 | Ant. Satelor | 3.300 | 2.800 |
21 | Seven | - | - |
Audiența programelor matinale la ultimul val de audiență, pe publicul comercial, la nivel URBAN:
URBAN | Ianuarie-aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 613.000 | 563.100 |
2 | ZU | 459.400 | 483.200 |
3 | Europa FM | 293.800 | 328.100 |
4 | Radio 21/ Virgin Radio | 144.500 | 212.100 |
5 | Magic FM | 184.900 | 159.000 |
6 | ProFM | 141.800 | 136.000 |
7 | Actualitati | 170.300 | 128.100 |
8 | Digi FM | 148.300 | 121.400 |
9 | Regional | 85.000 | 102.600 |
10 | Rock FM | 88.400 | 96.400 |
11 | National FM | 49.000 | 47.600 |
12 | Ant. Satelor | 32.400 | 24.600 |
Audiența programelor matinale la ultimul val de audiență, pe publicul comercial, nivel NAȚIONAL:
NATIONAL | Ianuarie-aprilie 2017 | Ianuarie - Aprilie 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 946.600 | 867.600 |
2 | ZU | 689.700 | 691.900 |
3 | Europa FM | 466.800 | 433.500 |
4 | Radio 21/ Virgin Radio | 216.600 | 290.900 |
5 | Digi FM | 209.400 | 245.600 |
6 | Regional | 215.300 | 237.500 |
7 | Actualitati | 289.500 | 231.100 |
8 | ProFM | 210.000 | 222.900 |
9 | Magic FM | 236.500 | 200.700 |
10 | Ant. Satelor | 95.200 | 148.600 |
11 | Rock FM | 94.900 | 97.500 |
12 | National FM | 72.400 | 73.200 |
NOTĂ. Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 8 ianuarie - 22 aprilie 2018 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.
Eşantionul are un volum de 10.165 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.407 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.758 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.805 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
Citește și:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Matinalul Guerrilla sta foarte bine in Bucuresti. Market share-ul este de 8.3%, pe locul 2 pe capitala. Market share reprezinta raportul procentual dintre numarul mediu de ascultatori (ca vorbim de radio in acest caz) ai unei emisiuni sau interval orar de la o statie radio si numarul mediu de ascultatori de pe toate statiile radio, calculat pe aceiasi interval orar.
Nu conteaza cantitatea ci calitatea.
Un alt lucru foarte important este si tipul de oameni care asculta radioul. Publicul Guerrilla este in general unul tanar cu putere de cumparare peste medie.
Ca sa intelegi mai bine, compara nr de minute de publicitate pe ora din matinalul cu Dobrovolschi cu nr de minute de publicitate de de Romantic de exemplu. Unde, cantitativ Romantic sta mai bine de Guerrilla.
Asadar, inainte de a critica ceva, orice, nu neaparat Guerrilla, pune mana si documenteaza-te putin.
Altfel, e plina tara de Dorini sau Doreli.
Cat despre restul peisajului matinal de radio... numai de rau! Andrei Ciobanu de la Kiss nu se potriveste cu meseria asta. Pur si simplu, nu mi se pare facut pentru asa ceva. De Buzdugan si Morar... nu stiu cum nu se plictisesc oamenii de aceleasi replici fara sare si piper. Desi, daca stau sa ma uit in jur, se pare ca romanii uita repede. A se vedea cine conduce patria.
Saracu' om. Cine stie cum a fost abuzat cand era la liceu. Stai baiatule in coltul tau si nu mai deranja lumea. Si te mai si laudai in alt post cand esti patron, ca ai afacerea ta. Esti penibil. Ce parinti de doi bani ai avut bai baiatule de te-au lasat din lesa in halul asta?