Skip to main content

Ei și ceilalți: Antena 3 și România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită

 
Ei și ceilalți: Antena 3 și România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită

TELEVIZIUNILE ȘI ÎNCREDEREA. Publicul, de partea lor. Cum stau posturile de televiziune la capitolul încredere? Cum le penalizează publicul dacă "derapează"? Le penalizează cumva? Un clasament și câteva concluzii de notat.

România TV și Antena 3 sunt "codașe" la capitolul încredere. Au note foarte mici de la cei care doar "au auzit" de ele, dar nu le urmăresc în mod frecvent.

Publicul lor tradițional are însă altă părere: cei care urmăresc cele două stații au acordat încredere mult mai mare celor două stații.

Publicitate

Mai concret:

Cei care nu urmăresc Antena 3 și România TV dar "au auzit" de canalele de știri le-au dat note în jur de 5 (din 10 cel mult). Publicul televiziunilor le-a acordat în jur de 7 (o notă foarte bună, în condițiile în care, în clasament niciun post TV nu a atins 8. A fost aproape de nota doar Digi 24).

Diferențe între note, de același tip, sunt și la B1 TV și la Realitatea TV (note mai mari date de propriul public decât notele date de cei care nu le urmăresc).

Trendul nu se aplică la Digi 24. Stația RCS are note mari și de la publicul propriu al stației, dar și de la cei care nu se uită la ei.

Cum au stat celelalte branduri media? Se observă aceeași tendință ca la România TV și Antena 3 în toate cazurile?

Să vedem topul:

Înainte de detalii, de notat că datele sunt parte a Digital News Raport 2018, realizat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, raport prezentat la Facultatea de Jurnalism și Științele comunicării.

Cât de credibile ați spune că sunt știrile de la următoarele branduri media? O întrebare pusă atât celor care urmăresc respectivele branduri, cât și celor care nu le consumă.

Cum s-a răspuns?

Ei și publicul lor:

Cea mai mare notă de încredere obținută de un brand media de la propriul public o are Ziarul financiar: peste 8 (din 10 cel mult), singura notă de 8 din top.

Foarte aproape de Ziarul financiar este Digi 24, cotată cel mai bine dintre televiziunile de știri de către propriul public.

Note peste 7,5 au mai avut Mediafax, Pro TV și TVR.

Antena 3 a luat o notă bună de la propriul public (peste 7, mult peste nota dată de "ceilalți", după cum se va vedea în continuare. Peste 7 a luat și Realitatea TV, în timp de B1 TV și România TV s-au apropiat de acest prag.

Ei și publicul altora:

Cum se vede situația "din afară"? Cum au răspuns cei care nu urmăresc respectivele branduri? Ar avea încredere în știrile lor? Notele arată, practic, care este percepția instituțiilor și ce imagine predomină: ună foarte bună pentru Pro TV și Digi 24, de exemplu, dar una negativă în zona România TV - Antena 3. 

Aici stau foarte bine Pro TV, Ziarul Financiar, TVR, Digi 24 și Mediafax. Practic, cei care nu le urmăresc le acordă încredere aproape la fel de mare precum propriul public.

Digi 24 este apreciat atât de propriul public, cât și de către ceilalți.

Nu este cazul celorlalte posturi de știri. B1 TV, România TV și Antena 3 (în această ordine), au cele mai mici note la capitolul "știri credibile" date de cei care nu le consumă: 5,7 la B1 TV, 5,4 la România TV și 5,4 la Antena 3.

Diferențe mari în această direcție sunt și la Realitatea TV, Antena 1 și stiripesurse.ro.

Notele date de români surselor media pentru încredere:

 

Cele mai utilizate surse de știri:

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • daca digi 24 ar fi distribuit si de telekom atunci altul ar fi scorul audientelor Ori ce s-ar spune un post care este patronat de un inculpat NU poate fi obieciv decit pt cei cu minte mai putina
  • Publicitatea scumpa nu are legatura cu increderea ci cu puterea financiara a publicului statiei respective. N-o sa vezi reclama la Rolex sau BMW pe RTV sau Antena3 din simplul motiv ca publicul lor nu si-ar permite oricum sa cumpere acele marci. Aduceti-va aminte ca pe OTV erau doar reclame la uleiuri si margarina.
  • "Note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită" este valabil pentru orice post tv din lume, nu doar pentru antene. De ce dati un cliseu pe post de studiu ?
  • Mă bucur ca protv și digi stau așa bine. Merita și probabil de aia au publicitate mai scumpa.

Trimite un comentariu