Skip to main content

Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nişă, în creştere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români

 
Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nişă, în creştere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români

TELEVIZIUNEA, LA BANI MĂRUNŢI. Cât stau românii în fiecare zi cu ochii în televizor? Ce posturi au câştigat cel mai mult din publicitate? Cum au evoluat posturile de nişă? Care a fost interesul pentru marile formate de divertisment? Răspunsuri interesante din Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative.

Publicitate

România se află pe primul loc la categoria privitul la televizor, în zona centrală şi de Est a Europei. Un loc pe care şi-l menţine, de ani buni.

CONSUM TV. Raportul atestă faptul că românii din mediul urban se uită în medie, timp de 6,4 ore pe zi la televizor, iar cei aflaţi în categoria 18-49 urban, aproximativ 5,3 ore. Alte ţări cu mare consum de tv sunt Bosnia şi Herzegovina (6 ore Urban, 4,7 ore Urban 18-49), Albania (5,2 ore Urban, 5,2 ore Urban 18-49) sau Serbia (5,5 ore Urban, 3,8 ore Urban 18-49).

În 2017 în România, piaţa televiziunii a crescut cu 14% faţă de 2016. Cele mai importante evenimente au fost procesele de rebranding.

PUBLICITATE ÎN TV. În 2017, Central Media Enterprises (Pro TV, Pro 2, Pro X) a obţinut aproape jumătate din veniturile din publicitate la televizor (47%). Antena Group a obţinut 25%, urmat de Dogan Media (Kanal D), cu 10% şi Prima TV (2%)

Ce înseamnă, în bani (dintr-o piaţă totală de 273 de milioane), potrivit estimării Initiative:

CME - 128,3 milioane euro

Intact - 68,3 milioane euro

Kanal D - 27,3 milioane euro

Prima TV - 5,5 milioane euro

CRESC NIŞELE. Posturi de televiziune precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au reuşit audienţe mai mari decât în 2016.

REBRANDINGUL ANULUI. CME a trecut prin cel mai important proces de rebranding de la intrarea pe piaţa din România. Astfel, AcasăTV a devenit Pro 2, Acasă Gold a devenit Pro Gold. Sport.ro s-a transformat în Pro X. Pro Cinema şi Pro TV şi-au păstrat numele, însă au suferit modificări la nivel de logo şi grafică. De asemenea, Dolce Sport a fost redenumit Telekom Sport.

Emisiunile de talent şi de cooking, preferatele românilor

Raportul Initiative a arătat că Pro TV este, în continuare, cel mai important producător de emisiuni de pe piaţă cu show-uri precum „Românii au talent”, „Vocea României”, „Ferma Vedetelor”, „Jocuri de Celebritate”, „Vocea României Junior” sau „Uite cine dansează”. Antena 1 a crescut cu emisiunile „X Factor”, „Next Star”, „Chefi la Cuţite”, „iUmor” sau „Te cunosc de undeva”.

Graficul din raportul Media Fact Book arată creşterea numărului de emisiuni de divertisment produse de televiziunile româneşti.

Televiziunile de nişă, audienţe mai mari în 2017

Posturi de televiziune precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au reuşit audienţe mai mari decât în 2016 şi şi-au fidelizat telespectatorii. Alte modificări au avut loc în rândul canalelor dedicate publicului feminin şi de lifestyle, la nivel de profil de public.

Pro 2: Publicul Pro 2 a întinerit faţă de 2016, aflându-se în creştere la categoria de vârstă 18-24 şi în scădere la categoria 65+. De asemenea, postul a înregistrat o scădere printre telespectatorii din categoria socio-demografică D-E (angajaţi cu educaţie, angajaţi ce prestează muncă manuală necalificată) şi o creştere printre telespectatorii cu un nivel de trai mediu spre ridicat.

Diva: La polul opus se află Diva, care a îmbătrânit faţă de 2016, dar care a câştigat public în Bucureşti. Cel mai mare consumator este publicul feminin, cu un nivel de trai ridicat.

Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Next Star si Jocuri de celebritate au avut sezoane in 2017?

    P.s.: Pro2 mai bine ramanea Acasa, cand auzi Pro2 este ca si cum ai auzi de ProTV2, care este total opus. Inteleg ca s-au luat dupa francezi (france television) la tot: grafica, denumire, emisiuni etc. Dar mai bine investeau un calitatea continutului. "Aceeasi Marie cu alta palarie"

Trimite un comentariu

sus