Skip to main content

Facebook, Google şi alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru a combate ştirile false

 
Facebook, Google şi alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru a combate ştirile false
Sursa foto: Hepta

Facebook, Google şi alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru combaterea ştirilor false, din cauza îngrijorărilor că acestea pot influenţa alegerile, a anunţat miercuri Comisia Europeană, transmite Reuters, citat de agenția de presă News.ro.

Acest cod voluntar, care are rolul să evite adoptare unor reglementări dure, prevede supravegherea strictă a publicităţii pe conturile şi site-urile unde apar ştiri false şi folosirea verificării faptelor pentru a le filtra, a anunţat Comisia Europeană.

Publicitate

Un grup de consultanţă media a criticat însă companiile, între care se mai află Twitter şi grupuri de lobby pentru industria publicităţii, pentru că nu au prezentat mai multe măsuri concrete.

În condiţiile în care în mai 2019 vor avea loc alegeri pentru Parlamentul UE, Bruxelles-ul vrea să ia măsuri împotriva riscului implicării străine în timpul campaniilor.

Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia şi Ucraina urmează la rândul lor să organizeze alegeri naţionale, anul viitor.

Rusia a fost acuzată, dar a negat, că a răspândit informaţii false pentru a influenţa alegerile prezidenţile din Statele Unite şi referendumul pentru Brexit din 2016, precum şi alegerile naţionale din Germania, în 2017.

Comisia a cerut companiilor, în aprilie, să prezinte un proiect de cod pentru bune practici, avertizând că în caz contrar vor fi supuse unor măsuri de reglementare, din cauza incapacităţii de a elimina conţinutul înşelător sau ilegal.

Comisarul pentru piaţa digitală, Mariya Gabriel, a declarat miercuri că Facebook, Google, Twitter, Mozilla şi grupuri de publicitate, pe care nu le-a numit, au răspuns cu mai multe măsuri.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu