Skip to main content

Facebook se implică într-un proiect ce promovează jurnalismul de calitate în Europa Centrală şi de Est. Urmează întâlniri cu jurnaliştii europeni. În octombrie va fi la Bucureşti

 
Jakub Górnicki, unul dintre fondatorii Outriders Network
Jakub Górnicki, unul dintre fondatorii Outriders Network

Facebook se implică într-o nouă platformă dedicată jurnaliştilor din ţările europene, inclusiv România, ce promovează jurnalismul de calitate.

Publicitate

Este vorba de Outriders Network, un proiect început în urmă cu un an de jurnalişti din Polonia, ce promovează colaborarea transfrontalieră între jurnalişti şi care, mai departe, vrea să ofere jurnaliştilor din Europa Centrală şi de Est traininguri şi instrumente de documentare, crearea de poveşti interactive pe mai multe platforme sau crowdfunding.

Mai mult, Outriders Network va face o serie de întâlniri cu jurnalişti din mai multe ţări. Prima va fi la Bucureşti, pe 11 octombrie, eveniment ce se va desfăşura sub mesajul „Serve and engage”.

„Misiunea nostră este să le oferim oamenilor acces la conţinut şi să-i ajutăm pe publisheri şi pe parteneri să aibă acces la traininguri”, a spus Guido Buelow – Head of News Partenerships Central Europe, cu 11 ani de experienţă în presă şi alţi trei la Facebook.

Outriders Network este parte a proiectului The Facebook Journalism Project, ce are în dezvoltare mai multe proiecte de media, pentru zona de publisheri (pentru care a mai lansat Instant Articles şi pay wall cu titluri precum LA Times sau Republica din Italia).

Jakub Górnicki, unul dintre fondatorii Outriders Network, într-o conferinţă de presă la Varşovia, la care a fost invitată şi Paginademedia.ro:

„Misiunea noastră este să luptăm pentru journalism correct. Când am început Campania de crowdfunding anul trecut, am făcut o promisiune că vom vorbi deschis despre tot ce facem. În final, vrem să fie cât mai mulţi jurnalişti capabili să scrie poveşti frumoase. Vrem poveşti de impact.”

Platforma va promova în următoarea perioadă o serie de „tool”-uri. Vor face o cercetare printre jurnalişti, o bază de date cu poveşti interactive, traininguri, newsletter, un grup de Facebook prin care jurnaliştii din Europa ţin legătură şi întâlniri cu jurnalişti din Europa, inclusiv România.

„Tema întâlnirii de al Bucureşti va fi serve and engage. Cum să ţi serveşti audienţa dar şi cum să o implici. Cum să găseşti partenerii în afara graniţelor şi cum să atragi crowd sourcing”, a mai explicat Jakub Górnicki.

Jakub Górnicki: „Outriders este o platformă pentru schimbul de informaţii şi pentru jurnalism. Orice jurnalist sau orice persoană care vrea să lucreze în presă este binevenită să se alăture proiectului. Poţi ajunge la noi prin intermediul site-ului sau a grupului de Facebook, poţi lua legătura cu mine sau cu alţi jurnalişti.”

Care este implicarea Facebook în acest proiect?

Jakub Górnicki: „Facebook este pe de o parte un partener care ne învaţă ce tool-uri pot fi folosite dacă vrem să-i învăţăm pe oameni să facă, de exemplu, documentare pe Instagram sau Instastory, despre transmisiunile live care pot fi folosite în moduri tot mai interesante. Pe de altă parte sunt şi sponsorii noştri, ceea ce ne permite să ducem acest proiect mai departe.”

„Nu vrem să fie nimic forţat. Doar vrem să aflăm de ce anume au nevoie jurnaliştii şi să vedem dacă putem să-i ajutăm noi sau alţi jurnalişti. Uneori jurnaliştii caută inspiraţie, alteori să rezolve o problemă. Uneori caută să încerce ceva nou. Sunt tot felul de nevoi.”

Despre întâlnirea Outriders Network, de la Bucureşti, din 11 octombrie:

„Sunt invitaţi toţi jurnaliştii, înscrierea este deschisă (link AICI). Vom avea trei vorbitori, iar tema va fi „serve and engage”. Va fi o discuţie despre cum să înţelegem nevoile publicului şi nu ce îşi doreşte publicul şi despre cum să ai o conexiune cu cititorii şi cum să foloseşti tot felul de modele, inclusiv de finanţare.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus