Skip to main content

PARTENERIAT. Prima ediţie a evenimentului Connections, despre tendinţele viitorului în social media şi comunicare

 
PARTENERIAT. Prima ediţie a evenimentului Connections, despre tendinţele viitorului în social media şi comunicare

PARTENERIAT. Prima ediţie a evenimentului Connections, powered by Telekom, a generat o nouă perspectivă asupra fenomenului social media, evidenţiată de către speakerii panelului Let’s talk ethics.Tema acestei sesiuni a fost etica în era digitală şi modul în care influenţatorii pot contribui la crearea unui mediu digital sigur.

Publicitate

În deschiderea conferinţei, Andreas Elsner, Chief Commercial Officer Telekom Romania, a prezentat o serie de date statistice despre universul social media şi a sugerat câteva tendinţe şi perspective pentru întreaga societate, ca urmare a adoptării noii tehnologii 5G.

„Toate platformele de social media şi comportamentul consumatorilor se vor schimba atunci când 5G va ajunge la maturitate. În 20 de ani vom vorbi despre de o mie de ori mai multe dispozitive conectate şi o acoperire crescută pentru conceptul maşină-maşină. Va exista un răspuns ultra-rapid în maximum o milisecundă ca latenţă în această comunicare de la maşină la maşină, şi multe altele.

Atunci probabil că vom realiza că acum suntem la acelaşi nivel la care era publicaţia Universul cu 100 de ani în urmă”, a spus Andreas Elsner pe scena Connections, în cadrul sesiunii „Living in the digital era”.

La rândul său, Ed Gillespie, comunicator şi antreprenor britanic care a dezvoltat programe şi campanii în domeniul sustenabilităţii, globalizării şi schimbărilor climatice, a adus o perspectivă nouă asupra modului în care se schimbă comunicarea în era tehnologiei.

„Brandurile care vor avea succes în social media sunt cele care se vor evidenţia prin sustenabilitatea activităţilor lor”, a spus Ed Gillespie.

Paginademedia.ro a fost partener media al evenimentului.

Au discutat despre etica în social media Victor Kapra, Petrişor Obae, Alexandru Negrea, Vlad Eftenie, Marian Ionescu, Octavian Palade, Bogdan Nicolai şi Adrian Popescu. În cea de-a treia sesiune a zilei, „Digital Artisans”, vorbitorii au creat aproape o academie de social media şi comunicate digitală, cu teme inspirate şi recomandări folositoare.

Pe de altă parte, întrebat despre eventuala dispariţie a celei mai importante platforme social media din lume, Alexandru Negrea a spus că „influenţa nu ţine de platforma folosită, ci de autoritatea influenţatorului într-un anumit domeniu de activitate, iar autoritatea aceasta se obţine în cadrul unui proces de poziţionare pe termen lung. (...) Mai mult de atât, mi se pare greşit să rămâi legat de o anumită platformă.”

La rândul său, Octavian Palade a spus deschis că „fiind jurnalist, titlul de influenţator vine la pachet. Mereu am încercat să profit de vizibilitatea pe care mi-o oferă cariera în presă şi mereu am fost conştient de puterea pe care o au cuvintele.”

Şi cum social media este prin excelenţă un domeniu în care lucrurilor li se spune pe nume, speakerii au dezvăluit şi care au fost cele mai folositoare lecţii învăţate în 2018. De exemplu, Victor Kapra a constatat că „s-au înmulţit epidemic agenţiile, antreprenorii, organizaţiile care cer cu dezinvoltură să le faci promovare 100% gratis pe proiecte cu buget. Interesant este că simulează uimirea când le tai entuziasmul şi le spui hotărât nu”.

Iar când vine vorba de bugete, speakerii au insistat pe crearea de conţinut şi training:

„Aş investi bugetul în poveşti frumoase care să implice şi brandul meu, cu focus pe YouTube, Instagram şi Facebook”, a declarat Marian Ionescu.

„Aş trimite toţi angajaţii, timp de 3 luni, să îşi facă jobul din locurile care îi atrag cel mai mult, de oriunde din lume, şi i-aş invita să ţină un jurnal cu poveştile lor, pe canalul de social media al companiei”, a menţionat Vlad Eftenie. Aş investi o parte în training pentru management şi angajaţi, cu scopul pregătirii pentru autopromovare în social media pe baza unei strategii şi a unor proceduri.

Aş transforma compania într-un publisher talentat, pentru că acum majoritatea managerilor îşi promovează tare prost propriile produse”, a concluzionat Victor Kapra.

Connections, powered by Telekom, are loc la Palatul Universul din Bucureşti, o clădire plină de istorie, care a fost sediul unuia dintre cele mai citite ziare din prima jumătate a secolului trecut. Acum, ca şi atunci, Palatul Universul a găzduit influenţatori şi creatori de conţinut, numai că în prezent, aceştia lucrează online în mediul digital.Iar partenerii media: A-List Magazin, AdPlayers, Revista Biz şi paginademedia.ro sunt puternic sau integral implicaţi în mediul online.

Conferinţa reprezintă prima contribuţie directă şi nemijlocită a Telekom Romania la universul social media din ţara noastră, companie care s-a făcut remarcată prin iniţiative fără precedent în comunicare, prin proiecte care au implicat nume importante din muzică şi online, precum Deliric, Mikey Haş şi nu numai, şi care au promovat ceea ce nimeni nu a crezut că va fi posibil vreodată: internet mobil 4G nelimitat, pe abonament de la 5 euro lunar.

Agenda integrală a conferinţei Connections este disponibilă aici, iar ediţia 2019 va fi anunţată în timp util, anul viitor.

Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus