Skip to main content

LICITAȚIE. Audiența TV va fi măsurată încă patru ani de Kantar. Cum se măsoară audiența

 
LICITAȚIE. Audiența TV va fi măsurată încă patru ani de Kantar. Cum se măsoară audiența
Peoplemeter Kantar

Decizie în licitația pentru măsurarea audienței TV. Timp de patru ani, începând din 2020, audiența posturilor de televiziune va fi măsurată de aceeași companie care se ocupă și în prezent de cifre.

Publicitate

Compania Kantar Media rămâne firma care asigură cercetarea și pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2023.

Cât costă studiul acum?

Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, măsurarea audiențelor TV costă, în prezent, în jur de trei milioane de euro pe an, sumă plătită de către membri ARMA - Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor, cu care Kantar Media are contract.

Cât va costa pentru noul contract?

Costurile pentru noul contract de măsurare a audiențelor TV nu au fost încă definitivate dar, cel mai probabil, vor fi mai mari decât în contractul de până acum. De ce?

Comisia a stabilit câștigătorul, dar detaliile legate de serviciile pe care Kantar le va livra se vor decide în următoarele luni de către ARMA.

Mai exact, în afară de măsurarea audiențelor TV așa cum este făcută în prezent, Kantar a oferit și posibilitatea ca panelul să crească (acum este de 1.200 de gospodării). O altă propunere: o variantă de măsurare a audienței TV și pe online. Serviciile ar presupune o creștere a prețului.

Câștigătorul a fost desemnat în aceasă săptămână de Comisia de organizare a licitației, formată din reprezentanți ai posturilor TV, ai agențiilor de publicitate și ai Consiliului Național al Audiobviziualului

VIDEO. Cum se măsoară audiența TV?

Peoplemeterul este aparatul cu care se măsoară audiența TV. Un device care se montează în casele celor din eșantion și monitorizează canalele la care se uită românii.

Un amănunt important: persoanele din eșantion nu sunt cunoscute de către posturile TV.

Paginademedia.ro a realizat un scurt reportaj despre cum se măsoară audiența.

Reportajul, în continuare. Alte detalii, aici.

VIDEO. Cum se măsoară audiența TV:

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • clar ca este un apreciometru a carui rezultate sint departe de realitate bune pentru manipulari si induceri Multi se fitiie cu telecomanda asa ca prinde-i daca poti apoi la cablu ( prin satelit ) nu vad cum se pot monitoriza privitorii si mai am si alte indoieli cind ma gindesc la eterna diaspora nesondata Asa ca nu vad decit bani aruncati pe geam Daca pe firme le intereseaza asa ceva atunci sa plateasca totul din banii lor si sa-si directioneze reclamele unde vor Oricum TOATE tv-urile se intrec in eisiuni de toata jena asa ca te uiti ca nu ai alternativa
  • Intrebare: este posibil sa se afle in acasa carei/caror persoane sunt instalate aceste peoplemeter-e? Cred ca stiind acest lucru, televiziunile pot "premia" persoanele respective pentru a lasa televizorul mergand exact pe ce trebuie. ;)
    Pro-ul cred ca are numele (chiar si pe statul de plata) a unor persoane, prea au exagerate audiente chiar si cu mira pe ecran.
  • Stie cineva ce se intampla daca o persoana care are peoplemeter in gospodarie ,iese din camera dar nu apasa pe butonul telecomenzii din varii motive ? Sau daca adoarme in fata televizorului ?
  • Si "măsurătorile" sunt reale desteptule ? Si acei "publicitari" se raporteaza la alea 2.000 de aparate ? Si nu iti face griji, sigur s-a inventat acel aparat de masurat audientele...
    Pe mine ma intereseaza acele "1.200 de gospodării". Cati din zona rurala, cati din zona urbana. Cati studii superioare, cati "doar 10 clase", cati au liceul terminat, cati minori, cati pensionari, cati saraci, cati bogati.
  • D, dacă nu s-a inventat, nu pricepi, esti de greu de cap, oricum măsurătorile nu se fac pt tine sau alti protevisti ci pt publicitari, lor trebuie să le convina bai
  • "Milica", ce ne intereseaza de alte tari ? Daca se face in America, Rusia, Spania, Italia, Franta, Germania, Olanda si ce tari mai vrei tu; obligatoriu trebuie si la noi ?

    Si a zis foarte bine "Adrian-Ionut": "La cat de mult a avansat tehnologia in ziua de azi e ciudat ca nu s-a "inventat" o tehnologie de a detecta audienta direct din semnalul care intra in televizor".
    La fel ca si utilizatorul "Poporul cu Metrul". La ce populatie are Romania, ne raportam doar la 1.320 de case ?
  • Ce sunteti agitati pt o țară mică și saraca în america nu e fel măsurat la miliarde de dolari in publicitate, românii se vor zmei
  • Salut, sa facem un calcul simplu. Din cei care au tv doar jumatate au aparatele deschise (share market), din aceasta jumatate doar 50% reprezinta target-ul comercial, deci asta inseamna doar 300 . Deci o piata de publicitate tv ce valoreaza peste 400.000.000 euro pe an e decisa de 300 de peoplemetere. Putin...foarte putin... avantajul e de partea celor mari. Televiziunile de nisa nu au nicio sansa sa aiba cifre reale.
  • Nu ati explicat nici acum daca se masoara si DTH-urile ...si cum se procedeaza in cazul posturilor care emit si HD...adica daca se ia in considerare doar audienta pe non HD ori audienta este data de non HD + HD
  • Si totusi..cum masoara kintarul tv-ul țugurlanului privitor la HBO sau digi4k??? Bifeaza a1/pro sau tv nu prind doar Pro si a1????
  • La cat de mult a avansat tehnologia in ziua de azi e ciudat ca nu s-a "inventat" o tehnologie de a detecta audienta direct din semnalul care intra in televizor astfel incat sa se stie cu exactitate cate televizoare sunt deschise pe un anumit post TV.

Trimite un comentariu