Skip to main content

Povești de scenarist. Cum a ajuns Andreea Georgescu de la presă, trecând prin antreprenoriat și stand-up la New York, să scrie pentru serialul TripluSec

 
Povești de scenarist. Cum a ajuns Andreea Georgescu de la presă, trecând prin antreprenoriat și stand-up la New York, să scrie pentru serialul TripluSec

Am început să scriem în mai și am terminat în august un sezon. În 3 oameni, niciunul cu experiență. Partea cea mai mișto a proiectului este că regizoarea Letiția Roșculeț a ales să lucreze cu 2 oameni care nu mai scriseseră niciodată scenariu de serial.” Este o parte din povestea Andreei Georgescu, scenarist la serialul TripluSec, dat de Pro TV.

Publicitate

Cum a ajuns la serial? O poveste ...lungă. Absolventă de farmacie, dar și de jurnalism, a lucrat în presă, la Evenimentul zilei, apoi la site-ul Unica. A încercat și antreprenoriatul, cu o companie proprie de digital. A lăsat afacerea în România pentru ...stand-up. Nu aici, ci la New York. A plecat peste ocean să învețe (și să facă) comedie.

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu scenarista de la TripluSec. Despre serialul despre Pro TV, despre ce înseamnă să scrii pentru televiziune, despre umor, despre viața de comediant la New York.

Antreprenor în București și stand-up comedian în New York, Andreea s-a potrivit perfect pe brief-ul echipei de producție de la Pro TV. Cum a ajuns la ei?

“Căutau un stand up comedian și mi-au scris pe facebook. Eram la New York, era vineri și aveam spectacol seara. A doua zi m-a sunat Letiția Roșculeț să îmi povestească despre proiect și că s-a gândit la mine. Am făcut un skype cu producătoare și așa a început totul”, spune Andreea.

"De la o glumă bună la una extraordinară e un singur pas. Trebuie să ai inspirația să îl faci"

Acum 5 ani, spunea într-un interviu că vrea să rămână în posteritate drept “fata aia înaltă care ne făcea să râdem

Umorul nativ o ajută să spargă orice bariere chit că e vorba despre detensionarea unei întâlniri de business sau de bariera de limbaj pe care o poate resimți un român când urcă pentru prima oară să facă stand-up în fața new-yorkezilor de la Gotham.

Poate știe formula râsului cu poftă din cursurile Facultății de Farmacie pe care a urmat-o în paralel cu Jurnalismul. Sau poate că a învățat tactici de detensionare din momentul în care a devenit antreprenor. Cert e că Andreea are acum toate atu-urile care o fac să fie “fata aia înaltă care ne făcea să râdem”.

Avea o afacere în București (o mai are și în prezent), dar a pornit spre New York. La cursuri. 6 luni de stand-up comedy printre americani. 6 luni în care s-a simțit din nou ca în studenție. Singura diferență era însă că nu primea pachet de acasă, ci trebuia să aibă grijă și de afacerea din țară, în timpul liber.

Cum salvezi o glumă proastă? Nu există rețetă și nici nu e posibil spune Andreea.

“Chiar dacă faci aceleași glume și uneori au mers, nu înseamnă că o să meargă și în alt club pentru că publicul e altfel, are alte triggere pentru râs.”

"Dacă nu merge, măcar să știi că ai făcut cât de bine ai putut, deși nu te ierți niciodată."

Cât muncești pentru 7 minute de glume bune și degajate?

“Foarte, foarte mult”, spune Andreea care descrie și emoțiile care se ascund în spatele relaxării afișate pe scenă:

„Lumea zice că ești foarte relaxat pe scenă. Oamenii care sunt în line up sunt de fapt cei mai îngroziți. Atât de mari sunt emoțiile în culise încât nici cu cei cu foarte multă experiență nu pot vorbi cu ceilalți pentru că își repetp ce au de spus prima dată.”

Cum e când nu râde lumea la show? “Prima dată a fost Satana”

“E rău”, spune Andreea din start și își amintește prima ei scenă de genul acesta:

“La mine prima dată când nu au râs oamenii, îmi repetam în minte că mai am puțin și termin show-ul.

Prima dată a fost Satana, dar a fost ok că publicul a râs doar la unul din 12 comedianți și erau intelectuali care râd la lucruri diferite. Practic atunci când ți se întâmplă să ai parte de un public pe care nu îl amuzi, încerci să rămâi pe scenă, chiar dacă e una din cele mai grele experiențe.”

Cum arată gluma salvatoare?

“Nu există gluma salvatoare. Ce te salvează la o audiență, te trage în jos la alta. Oamenii sunt atât de diferiți. De multe ori m-am salvat spunând că înțeleg că nu li se pare funny, dar în România moare lumea la gluma mea. Așa că oamenii râd.”

Care e gluma preferată?

“Am fost la un date cu un afro american care mi-a mărturisit că îl fac să roșească. I-am zis să nu își facă griji pentru că nu se vede”, spune Andreea.

Inspirația o găsește în tot ce o înconjoară și preferă să nu facă glume cu referințe culturale și politice. Scrie totul în engleză pentru că e mult mai puțin stilistică decât limba română și îți permite să construiești fraze scurte.

Ascultând glumele colegilor de la Gotham și-a dat seama și de modul în care poți cizela textul astfel încât să transformi o glumă mediocră în una excelentă doar prin frazare sau prin adăugarea unei prepoziții.

Un minut de acțiune și dialog pentru TV înseamnă o pagină de Word

Scrierea scenariului a fost o luptă pentru Andreea, specialist în comunicare și om cu experiență în jurnalism. Aptitudini care au ajutat-o, dar nimic nu a pregătit-o pentru scrierea dialogului pentru un serial.

Dacă inițial se întâlneau toți trei să scrie, formula câștigătoare a fost totuși munca separată pe secvențe. Acțiunea curgea mult mai lin și munca era mai eficientă, povestește Andreea.

“Pentru mine a fost o luptă și un exercițiu de humbleness extraordinar. Mă bucur că am putut lua de la zero ceva ce nu am făcut vreodată. Pe măsura ce scrii, îți vin mai multe idei. Știi și acțiunea și detaliile care te ajută să vizualizezi totul. M-a ajutat să învăț să gândesc în imagini pentru că eu gândeam doar în scris și mi-am dat seama că dacă era clar pentru mine, nu însemna că e clar și pentru actori, regizor și tot cast-ul.”

#NoPressure e formulă pe care o folosește Andreea destul de des în conversațiile cu prietenii ei. În timpul proiectului a simțit pe pielea ei cum e să scrii sub presiune atunci când știi că propriile tale expresii, cuvinte și gânduri urmează să fie interpretate de actori ca Oana Pelea și Victor Rebengiuc.

“Mă simțeam empowered că trebuie să scriu ceva mișto, însă oricât de mișto ai incercat să scrii, nu o să iasă la fel de mișto cum o interpretează ea (n.r Oana Pelea).
 

Autor: Andreea Pietroșel

Trimite un comentariu