Skip to main content

RADIO. Matinalele şi publicul tânăr. Creşte mult Morning Glory cu Exarhu. Matinalul Digi FM scade mult în Capitală, dar creşte în ţară

 
Sursa foto: Hepta
Sursa foto: Hepta

Care au fost emisiunile matinale preferate de publicul tânăr? Morning ZU a câştigat Capitala, în timp ce matinalul „Răzi cu Rusu şi Andrei” are cei mai mulţi ascultători pe publicul comercial, la oraşe şi în toată ţara.

Publicitate

Două concluzii importante sunt de notat pe publicul comercial:

1. Creştere importantă pentru matinalul „Morning glory”, realizat de Răzvan Exarhu la Rock FM, care a ajuns al treilea cel mai ascultat din Capitală. (Matinalul a crescut şi în clasamentul general, pe tot publicul, după cum Paginademedia.ro a scris AICI).

2. Se observă o tendinţă a postului Digi FM de a se orienta mai mult pe publicul din ţară, decât pe piaţa supraaglomerată din Bucureşti. Matinalul Digi FM cu Bogdan Miu şi Cătălin Striblea a scăzut mult în Capitală (a pierdut aproape jumătate din publicul comercial, deşi pe publicul total are chiar un mic plus). Digi FM a crescut însă dimineaţa foarte mult la oraşe şi la nivelul întregii ţări, pe publicul comercial, al celor cu vârste între 18 şi 49 de ani.

Paginademedia.ro prezintă principalele concluzii. Care au fost cele mai ascultate emisiuni matinale, pe publicul COMERCIAL:

ÎN BUCUREŞTI. Primele două locuri sunt neschimbate. „Morning ZU” rămâne rege în Bucureşti, dar cu cifre uşor în scădere pe publicul tânăr, al celor cu vârste între 18 şi 49 de ani. Locul secund este al Kiss FM, în creştere, care se apropie de 70.000 ascultători.

Morning Glory, matinalul lui Răzvan Exarhu de pe Rock FM, a ajuns al treilea cel mai ascultat post din Capitală, pe publicul tânăr. A crescut de la o medie de 40.000 de ascultători în toamna lui 2017, la 57.000 de persoane, media, peste Europa FM şi Magic FM.

Emisiunile de dimineaţă de la Europa FM şi Magic FM, în uşoară scădere pe publicul tânăr.

Guerrilla de dimineaţă, cu Mihai Dobrovolschi, Matei Oprina şi Gilda Comîrzan, a urcat uşor în audienţă, dar a rămas pe acelaşi loc, şapte, la capitolul public tânăr: a avut în valul de toamnă o medie de aproape 40.000 de ascultători.

Vibe FM, post care în ciuda numelui difuzează muzică de tip oldies but goldies, a crescut în capitală la o medie de 17.600 de ascultători, pe segmentul de dimineaţă.

Scădere surprinzătoare pe matinalul Digi FM, pe publicul tânăr. Cifrele sunt la jumătate în valul de toamnă 2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017: de la 34.500, la 17.500.

Citeşte şi audienţa matinalelor pe publicul total, aici

LA ORAŞE. „Răzi cu Rusu şi Andrei” a ieşit cel mai câştigat la oraşe. Matinalul Kiss Fm, lider la oraşe, a avut o creştere de peste 100.000 de ascultători, pe publicul tânăr, la o medie de 645.000 de persoane.

„Morning ZU”, cu jumătate de milion de ascultători cu vârste între 18 şi 49 de ani, a stagnat.

Evoluţie pozitivă şi pentru Deşteptarea Europa FM, al treilea cel mai ascultat matinal din mediul urban, cu o medie de 411.000 de ascultători tineri.

Virgin Radio a căzut un loc, sub Magic FM.

Dacă în Capitală a fost în scădere, la oraşe a crescut. E vorba de matinalul Digi FM, prezentat de Cătălin Striblea şi Bogdan Miu. Postul a câştigat 65.000 de ascultători noi, în mediul urban, ajungând la o medie de 190.000 de ascultători tineri.

Morning Glory şi-a păstrat acelaşi loc, opt, însă cu cifre mai mari, aproape 130.000 media ascultătorilor tineri.

„Guerrilla de dimineaţă” este proaspăt intrat în măsurătorile de audienţă la nivel urban. Postul a avut, în acest prim val de audienţe, o mede de aproape 70.000 de ascultători.

LA NIVEL NAŢIONAL. Matinalul Kiss este în creştere şi la nivelul întregii ţări, pe publicul comercial: a ajuns la o medie de 986.000 de ascultători. Este la o distanţă serioasă de Radio ZU, postul aflat pe locul secund.

Digi FM continuă creşterea fulminantă şi pe publicul comercial din toată ţara. De locul al nouălea, cu o medie de 190.000 de ascultători, matinalul lui Striblea şi Bogdan Miu a ajuns pe poziţia a patra cu 286.000, media de ascultători tineri. A urcat peste emisiunile de dimineaţă de la Radio Romania Actualităţi, Magic FM şi Virgin Radio.

Citeşte şi audienţa matinalelor pe publicul total, aici

Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, în BUCUREŞTI:

2017 BUCURESTI 18-49 Ascultatori 2018 BUCURESTI 18-49 Ascultatori
1 ZU 112.700 ZU 108.900
2 Kiss FM 63.500 Kiss FM 69.600
3 Europa FM 55.100 Rock FM 57.300
4 Magic FM 50.100 Magic FM 55.200
5 Radio 21/ Virgin Radio 43.200 Europa FM 53.200
6 Rock FM 40.800 Radio 21/ Virgin Radio 40.000
7 Guerrila 36.100 Guerrila 39.600
8 Digi FM 34.500 ProFM 34.100
9 Actualitati 26.600 Actualitati 27.600
10 Dance FM 23.700 Dance FM 27.100
11 ProFM 14.600 Vibe FM 17.600
12 National FM 14.300 Digi FM 17.500
13 Vibe FM 10.700 Romantic FM 13.700
14 Romantic FM 10.600 Itsy Bitsy 11.000
15 Itsy Bitsy 9.400 National FM 7.100
16 Tananana 6.700 Ant. Satelor 5.900
17 Smart FM 4.500 Tananana 4.700
18 Ant. Satelor 2.900 Sport Total 3.900
19 Cultural 2.900 Bucuresti FM 3.700
20 Muzical 1.600 Cultural 2.800
21 Bucuresti FM 1.200 Impuls 2.800
22 Seven 1.200 Seven 2.600
23 Muzical 600
Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, la nivel URBAN:
2017 URBAN 18-49 Ascultatori 2018 URBAN 18-49 Ascultatori
1 Kiss FM 544.000 Kiss FM 645.700
2 ZU 503.600 ZU 504.300
3 Europa FM 376.100 Europa FM 411.200
4 Virgin Radio 216.400 Magic FM 219.600
5 Magic FM 178.600 Virgin Radio 195.100
6 Actualitati 159.600 Digi FM 190.400
7 Digi FM 125.900 Actualitati 131.600
8 Rock FM 113.100 Rock FM 129.600
9 ProFM 110.000 ProFM 111.800
10 Regional 97.200 Regional 81.700
11 National FM 35.500 Guerrilla 69.900
12 Ant. Satelor 34.200 Ant. Satelor 32.400
13 Cultural 19.700 Cultural 24.500
14 National FM 19.800
Audienţa programelor matinale la ultimul val de audienţă, pe publicul comercial, nivel NAŢIONAL:
2017 NATIONAL 18-49 Ascultatori 2018 NATIONAL 18-49 Ascultatori
1 Kiss FM 836.000 Kiss FM 986.300
2 ZU 734.800 ZU 754.100
3 Europa FM 510.800 Europa FM 515.400
4 Actualitati 267.100 Digi FM 286.400
5 Radio 21/ Virgin Radio 248.300 Radio 21/ Virgin Radio 284.500
6 Magic FM 231.300 Magic FM 277.900
7 Regional 228.400 ProFM 240.700
8 ProFM 221.100 Regional 236.200
9 Digi FM 191.400 Actualitati 217.100
10 Rock FM 118.400 Rock FM 138.600
11 Ant. Satelor 112.500 Ant. Satelor 85.800
12 National FM 47.500 Guerrilla 72.700
13 Cultural 38.300 Cultural 40.100
14 National FM 26.200

Citeşte şi: AUDIENŢE radio valul Toamnă 2018. Care au fost cele mai ascultate posturi. Europa FM, surpriza noului val de audienţă. Virgin Radio şi Digi FM, cele mai consistente creşteri

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Virgin Ianțu Virgin Ianțu
    Virgin a scăzut din nou. Un matinal uncool targatat pe publicul cool. Muzică de duzină, glume expirate. Singura calitate a băieților de pe matinal e că cer puțini bani.
  • Nae Nae
    Asta e informatie aparuta in ianuarie, dar reluata pentru a doua sau a treia oara pe Pagina de Media. Deja suspectez o colaborare sau, cel putin, o prietenie intre Exarhu si Obae.
  • Martha Martha
    Știați că în secolul XXI foarte multe persoane ascultă podcast-uri? Probabil că o să râdeți, dar printre aceste persoane sunt chiar și foarte mulți români. Ce vreau să subliniez este faptul că dacă s-ar face și un sondaj de audiență în zona asta, așa cum se întâmplă în multe alte țări chiar europene, audientele radio s-ar schimba dramatic.
  • Mihai Mihai
    Radio Goarna PSD Guerrilla este in crestere in comercial Bucuresti. O veste foarte proasta pentru viitorul Romaniei, cand din ce in ce mai multi tineri sunt pacaliti de propaganda pesedista facuta de Dobrovolschi. Ar trebui sa fie inchis postul asta pentru propaganda pesedista!
  • Radio Guerrilla Radio Guerrilla
    Salut! Dat fiind ca in ziua de astazi daca nu te lauzi singur nu prea te lauda nimeni
  • Catalin Catalin
    Cifrele nu sunt corecte. Matinalul descris de voi este difuzat L-V iar cifrele voastre indica L-D, asta inseamna ca amestecati matinalul cu weekendul si atribuiti cifrele gresit.
    Articolele voastre influenteaza piata de publicitate asa ca ar trebui verificate mai bine inainte de a trace concluzii despre performantele anumitor programe.
  • Iulia Iulia
    Banica se intoarce la Pro Tv, din toamnă. surse sigure.
  • Boro Boro
    Ce am retinut eu: Pro Fm isi dubleaza audienta in capitala, National FM este in picaj total iar Europa FM este pe un trend ascendent. Eu am un top 3 matinal: Digi, Europa FM si PRO FM!

Trimite un comentariu

sus