Skip to main content

EFECTE. Clienții cu machete pentru suplimente s-au retras din Libertatea, la doar o zi după ancheta "reclamelor mincinoase"

 
EFECTE. Clienții cu machete pentru suplimente s-au retras din Libertatea, la doar o zi după ancheta "reclamelor mincinoase"

EFECTE. La doar o zi de la publicarea investigației Libertatea despre "reclamele mincinoase" (publicate chiar de ziar), mare parte dintre clienții care promovează suplimente alimentare s-au retras din ziar.

O monitorizare Paginademedia.ro arată că, astăzi, sunt doar două reclame la astfel de produse, care însumează trei sferturi de pagină (un sfert reclama "Erecție tare cu o singură capsulă de UP" și jumătate de pagină cu o "Inovație în ajutorul stomacului".

Publicitate

Ieri, la primul episod al anchetei (astăzi a mai apărut un episod) reclamele pentru suplimente alimentare însumau nu mai puțin de trei pagini și un sfert!

Cu o săptămână înainte, vinerea trecută, Libertatea avea cinci pagini și un sfert de reclame la suplimente alimentare, plus un sfert pe prima pagină, unde era reclama Oncovical, cea care a făcut subiectul investigației jurnalistice.

Contactat de Paginademedia.ro, Cătălin Tolontan a confirmat că au existat clienți care s-au retras:

"Nu este zona noastră, noi suntem pe editorial, dar am observat și noi că anumiți clienți s-au retras.

Cu toate acestea, primul mesaj venit de la Mihnea Vasiliu (directorul Ringier. n. red), care era la Zurich, ieri dimineață, a fost Felicitări pentru articol", a declarat pentru Paginademedia.ro Cătălin Tolontan, coordonator editorial Libertatea și Gazeta sporturilor.

Reclamele la suplimente alimentare, vineri, 1 februarie:

Reclamele la suplimente alimentare, vineri, 25 ianuarie:

Al doilea episod, despre falsele testimoniale

Libertatea publică azi un al doilea episod. Pe scurt:

„Doctorul” Andrei Dumitrescu promovează în presa și pe site-urile din România GrowUltra, un ulei care pretinde că te ajută să-ți crească părul în 48 de ore!

Libertatea a descoperit că „doctorul” Andrei Dumitrescu din România apare drept „clientul” Marek pe un site nemțesc, drept jurist în Polonia și drept „specialistul” Dave Simon pe un site de mobilă la comandă din Australia!

De fapt, „doctorul” e un personaj inventat de compania poloneză de internet Intredo, care a cumpărat cu 9 dolari o poză din siteul de imagini 123rf.com și a creat o persoană falsă, pentru o reclamă falsă!

Investigația Libertatea, aici

Citește și: Libertatea, anchetă despre reclamele mincinoase la medicamente din propriul ziar

Citește și: Ziarele Libertatea și Click, pline de reclame cu "leacuri" comandate prin telefon și online

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Daa *** la ce s-a ajuns platim/ plates reclame cumparatorii. Le mai da si *** expirate publicatii cu povesti inepte parteneri ai trustului in fiecare saptamana in ziua de marti, ori cartele sim goale de telekom
  • toleranta fata de aceste reclame duce la imbolnavirea constienta a populatiei deci sint foarte periculoase Atunci ce ce ms se face ca ploua ? sint interese financiare mai ales in media ca asta e papa lor dar ar trebui un filtru de siguranta Sa apara doar acele produse care au binecuvintarea ms Si asa multi poate prea multi medici recomanda medicamente inutile doar pt comisionul pe care il iau Si ne mai miram ca sintem printre cele mai bolnave natiuni

Trimite un comentariu