Skip to main content

Finanţare de la Google: Freedom House şi revista DoR, printre câştigători. Banii merg către proiecte pe zona de media

 
Finanţare de la Google: Freedom House şi revista DoR, printre câştigători. Banii merg către proiecte pe zona de media

Organizaţia Freedom House şi publicaţia Decât o Revistă au obţinut câte o finanţare de la Google, prin programul Google News Initiative, pentru proiecte în zona de media.

Publicitate

Freedom House a atras buget pentru un magazin online de publicitate media, iar publicaţia DoR pentru un instrument care construieşte postări eficiente pentru social media.

PressHub Market - Proiectul marca Freedom House şi TreeWorks

În cazul Freedom House, banii merg către un magazin online de publicitate media, care se află sub umbrela proiectului PressHub - reţeaua independentă de presă locală şi centrală a Freedom House.

Produsul care a câştigat finanţarea de la Google Digital News Initiative se numeşte PressHub Market, un magazin online de publicitate media. Acest produs va fi realizat în parteneriat cu TreeWorks.

Într-o primă etapă, va fi un instrument de susţinere financiară pentru membrii reţelei de presă locală, cu posibilitatea de a fi extins, completează aceştia.

Cătălin Teniţă, fondator TreeWorks:

„Jurnalismul independent local sau de nişă a fost cel mai afectat de trecerea de la print la digital. Iar pentru că această formă de jurnalism este cea mai apropiată de problemele reale ale comunităţii şi se află la originea multor investigaţii care devin subiecte naţionale, este imperios necesar să îl facem cât mai sustenabil financiar şi mai rezilient. De fapt, ăsta e planul nostru: rezilienţă pentru jurnalismul local înseamnă rezilienţă pentru comunităţile locale.”

În acest moment, din proiectul PressHub fac parte 24 de publicaţii şi peste 40 de jurnalişti.

Story Maker - Proiectul marca DOR

Publicaţia Decât o Revistă a obţinut o finanţare pentru un instrument care să „economisească timpul jurnaliştilor”. Pe scurt, proiectul Story Maker este un algoritm care construieşte postări pentru social media într-un mod eficient.

„Este un algoritm care construieşte combinaţii de conţinut multimedia pentru social media. Selecteză pasaje din articole foarte mari şi creează posibile combinaţii de postări pentru online şi social media.

Scopul său e să economisească timpul jurnaliştilor.

În momentul de faţă este la stadiul incipient, de idee. Scopul finanţării este să construim prototipul, care va fi gata anul viitor”, a spus Cătălina Albeanu, editor digital DOR, pentru Paginademedia.ro.

Cu alte cuvinte are scopul de a construi, pe baza unui articol, postări pentru social media şi pentru mediul online.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus