Skip to main content

Câți bani cer Antena 3, Romania TV, Realitatea TV, B1 TV sau Digi24 candidaților. Campania la europarlamentare, mină de aur pentru posturile de știri.

 
Câți bani cer Antena 3, Romania TV, Realitatea TV, B1 TV sau Digi24 candidaților. Campania la europarlamentare, mină de aur pentru posturile de știri.

Sâmbătă începe oficial campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Ce televiziuni au informat CNA despre reflectarea campaniei eletorale, așa cum cere legislația? Ce tarife vor percepe?

Publicitate

De notat două exemple:

1. Antena 3 este - dintre posturile care și-au anunțat tarifele până acum - televiziunea care le percepe candidaților cele mai mari prețuri: ajung la 2.000 de euro pentru 30 de secunde de spot electoral și 3.000 de euro pentru fiecare minut dintr-un miting electoral dat pe post.

2. Digi 24 are cea mai complexă și detaliată ofertă: prețurile sunt organizate atât pe tronsoane orare, cât și pe săptămâni. De exemplu, în ultima săptămână de campanie, candidații trebuie să plătească cel mai mult dacă vor să apară la postul de știri.

Paginademedia.ro prezintă în continuare detalii despre televiziunile care vor reflecta campania: 

În total, 286 de televiziuni și radiouri locale și naționale au anunțat intenția de a reflecta campania electorală, fie sub formă de dezbateri cu candidați (care sunt gratuite), fie prin emisiuni și spoturi electorale care vor fi difuzate contracost.

Cele mai cunoscute televiziuni cu acoperire națională sunt cele cinci de știri B1 TV, România TV, Digi24, Antena 3 (cu șase dintre noile televiziuni regionale) și Realitatea TV (alături de Realitatea Plus).  

Acestora li se alătură Prima TV, București TV (devenit televiziune națională la începutul acestui an), National TV și National FM, Digi FM, Europa FM, Gold FM și RFI Romania. 

O prezență interesantă în această listă este Medika TV, o televiziune cu tematică medicală, care a început să emită în toamna anului trecut, și care de la începutul lui 2019 este în lista must carry. 

Paginademedia.ro prezintă în continuare lista tarifelor anunțate de principalele televiziuni pentru campania electorală. 

  • Antena 3 București Emisiuni promovare electorală - 1.800 de euro/ minut, iar spoturile electorale variază între 1.800 și 2.000 de euro, în funcție de intervalul orar. 

Postul are tarife și pentru mitingurile electorale ale candidaților. În aceste cazuri, un minut costă 3.000 de euro.

Pe lângă Antena 3 și televiziunile regionale transformate din Antena 1 în Antena 3 se implică în campania electorală. La ce prețuri:

  • Antena 3 Călărași: 21 euro/ minut pentru emisiuni de promovare electorală, 105 euro pentru un spot și transmiterea în direct a mitingurilor sau întâlnirilor electorale 21 euro / minut.
  • Antena 3 Constanța: 40 de euro/ minut la emisiunile de promovare electorală, 100 de euro pentru un spot și 40 de euro/ minut pentru transmiterea de mitinguri sau a altor activități de campanie
  • Antena 3 Deva: 25 de euro/ minut emisiunea de promovare electorală, 50 de euro pentru un spot și 100 de euro pe minut transmiterea din teren a activităților de campanie.
  • Antena 3 Iași cere 25 de lei pe minut pentru emisiuni de promovare electorală. 10 euro pentru un spot și 10 euro/ minut pentru transmiterea activităților de campanie.
  • Antena 3 Pitești: 25 de euro pe minut pentru emisiuni electorale, 100 de euro un spot de 30 de secunde și 300 de euro un spot de 60 de secunde. Pentru transmiterea activităților de campanie cer 40 de euro pe minut.
  • Antena 3 Slobozia: emisiunea de promovare electorală de la 1.500 de lei la 3.000 de lei, în funcție de săptămână. Spotul este de 30 de euro per difuzare. Transmiterea mitingurilor și întâlnirilor electorale sunt 25 de euro pe minut. 
  • Realitatea TV: Pentru spotul de 30 de secunde postul cere 300 de euro în extra prime-time și 500 de euro în prime-time. Emisiuni electorale 1.500 de euro pentru 20 de minute de prezență a unui candidat și 3.000 de euro în prime-time. Transmisiunile electorale sunt 2.500 de euro per cinci minute, în București, și 3.000 de euro per cinci minute în afara Bucureștiului. Realitatea Plus percepe aceleași tarife. 
  • Romania TV: Spotul electoral de 30 de secunde costă 2.000 de euro în prime-time și 1.800 de euro în extra prime-time. Emisiunea de promovare electorală costă 1.800 de euro pe minut, iar transmiterea în direct a mitingurilor și întâlnirilor electorale sunt 3.000 de euro pe minut. 
  • B1 TV Spotul electoral de 30 de secunde costă 1.000 sau 1.500 de euro, în funcție de intervalul orar.
    Emisiunea de promovare electorală este 500 de euro pe minut, iar transmisiunile de la mitinguri sau conferințe ori alte activități de campanie sunt 1.000 de euro minutul.
  • Digi24, post implicat pentru prima dată în campanie prin emisiuni de promovare și spoturi electorale.

Postul are și cea mai diversificată ofertă, care diferă în funcție de săptămâna de campanie și de intervalul orar. Spoturile de promovare de 30 de secunde încep de la 1.100 de euro în prima săptămână, și merg la 1.850 de euro în ultima săptămână, în prime-time.

Pentru 10 minute de prezență într-o emisiune electorală, un candidat trebuie să plătească de la 2.500 de euro, la 7.500 de euro.

Transmiterea în direct sau înregistrată a mitingurilor, întâlnirilor, conferințelor sau a altor activități este 9.000 de euro/ 30 de minute.

  • Prima TV intră în campanie: Emisiunea de promovare electorală va costa 1.000 de euro pe minut. Emisiune electorală: 800 de euro per candidat. Spoturile electorale variază de la 700 de euro la 1.200 de euro.
  • Medika TV. Emisiune de promovare electorală 50 de minute - 3.000 de euro/ 4 difuzări. Spotul de 30 de secunde este 300 de euro/ 4 difuzări. 
  • La capitolul posturi de radio. Gold FM, operat de Expresiv SA, post cu acoperite în București, a informat CNA că va acoperi campanie. Prețul va fi de 475 de euro plus TVA/ emisiune.
  • Europa FM va avea doar emisiuni de dezbatere electorală, timpul de antenă fiind acordat gratuit participanților la cursa electorală.

GALERIE FOTO. Tarifele principalelor posturi de știri pentru campania electorală

  • Prima TV
  • Medika TV
  • B1 TV
  • Digi 24
  • Digi 24
  • Realitatea Plus
  • Realitatea TV
  • Romania TV
  • Antena 3

Lista integrală a televiziunilor poate fi consultată AICI

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • D, nu are rost sa te mai injosesti pentru ei acum conteaza doar daca este antena PSD-ista pe primul loc nu vrea sa- deranjeze cu ceva , o sa dea dumineca luni si marti cu emisiunile lor mediocre ,un serial de toata jena fara pic de umor ,insula desfranatilor si birjari la cutite , mile tu ii faci pe alti slugoi dar tu tot slugoi esti manipulat ,de la atata antena 1 si 3 tot aceasi mancare de peste este , tot cu PSD este tot trustul varanului.
  • Deci, unde sunt audientele "paginademedia" ?
    Si, "milica", cu cat esti platit pentru fiecare comentariu ? Ca pe fiecare stire ai scris ceva...
  • antena 3 da, antena 1 nu face politica , crezi ca avea discutii electorale , tv comerciale nu pot atrage public prin asta , ca si in alte campanii electorale , antena 1 nu a facut nimic , doar emisiuni bune , dormi linistit , cine esti tu de vrei audiente , nu mai intra pe site slugoi , da antena 3 sustine psd pe bani
  • Penibilule "mile"; am vazut deja pe alt site. Aseara, "Ferma" a avut 10.7 rating comercial. Aproape triplu fata de locul 2 cu 3.7 rating.
    Emisiunea cu "mastile" lui Negru a fost pe locul 2, la mare distanta de "Pro TV"... Nu mai lauzi emisiunea "milica" ? La debutul ei, numai laude ii aduceai.
    "paginademedia", hai cu audientele de marti, miercuri si joi.

    "antena 3 fiind nr 1"
    Pai "Antena 3" e pro PSD, nu ? Ca si "Antena 1".
  • Noroc cu aceste campanii electorale in care se percep tarife nesimtite pentru ca angajatii unor televizuni sa isi primeasca salariile neplatite de luni bune.
  • Ati sters comentariul ?
    Deci, "paginademedia", unde sunt audientele de marti, miercuri si joi ?
  • Daca nu dati audientele mai repede cineva va intra in sevraj. Sau mai rau!
    @D - iti spun eu audientele: postul tau favorit a avut audienta dubla sau chiar tripla fata de televiziunile concurente. De fapt lumea s-a uitat doar la preferatul tau. E bine? ***.
  • @ D : sicanele astea între Pro si paginademedia vor continua, asa ca mai bine obisnuieste-te. Paginademedia este într-o poziție în care nu își permite să critice antena si nu vrea să laude pro, asa ca obiectivitatea va lipsi în perioada următoare.
  • D - de unde si pana unde ”adormitilor”? Iti sunt datori cu ceva? Platesti abonament la pagina de media si ai in contract ora fixa pentru audiente? Care e treaba?

Trimite un comentariu