Skip to main content

Adrian Sârbu și Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licență de la CNA

 
Adrian Sârbu și Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licență de la CNA

Vom avea încă o televiziune românească. Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat acordarea unei licențe pentru Smart TV (plus varianta Smart TV HD), o televiziune generalistă, administrată de Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, și de jurnalistul Marius Tucă. 

În cadrul proiectului se vor regăsi emisiuni precum Marius Tucă Show, Gândurile lui Cristoiu, un format atipic de jurnal de știri sau Comedy Mall - serie de emisiuni-pamflet lansate deja în online. 

Publicitate

În plus, Smart TV va avea și o serie de producții noi, printre care menționăm „Spune-mi, doctore”, „Vrum, vrum” sau „Te crezi smart?” (un quiz-show produs de „creatorii formatului Știi și câștigi”, menționează proiectul depus la CNA)

Televiziunea se va lansa spre sfârșitul acestui an, după cum le-a declarat Adrian Sârbu, administrator al postului, membrilor CNA.  Alături de Sârbu, în ședința de astăzi, au mai fost Marius Tucă, administrator și acționar în noul proiect, Adrian Păpureanu, reprezedntantul postului în relația cu CNA, și Lucian Dimitriu, director tehnic. 

Forul audiovizual a analizat în ședința publică de astăzi o solicitare a Smart TV Management pentru acordarea unor licențe prin satelit și prin cablu pentru Smart TV și Smart TV HD. 

În urma audierii și analizării proiectului, CNA a decis cu unanimitate acordarea licențelor (prin cablu și satelit).

Adrian Sârbu, despre proiect, la CNA: 

  • „Istoria acestei inițiative vine dintr-o constatare reciprocă sau comună a unui fapt care aparține realității de azi: nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut. Nu numai că a scăzut, dar și spectrul demografic căruia televiziunea din România se adresează s-a restrâns. Dacă ne uităm puțin mai atent, populația până în 30 de ani, cu excepția copiilor care mai consumă ceva televiziune, este într-un procent foarte mic și în scădere în fața televizoarelor.” 
  • „Am constat că publicul urban cu o anumită suficiență materială și cu o educație superioară e din ce în ce mai puțin prezent în fața televizorului. El este foarte prezent în fața ecranelor smart. Noi am plecat de la această constatare. De asemenea, am plecat de la constatarea că TVR care ar fi trebuit să umple acest gol nu o face.
  • „Faptul că, pe de o parte, există un public în așteptarea unui conținut de alt fel și faptul că există o nevoie și în lumea pe care o reprezentăm, cea a jurnalismului, de a ne exprima și altfel ne-a dus la această inițiativă, aparent păguboasă, aparent dificil de a fi de succes, de a crea un canal de jurnalism și cultură urbană. Se numește Smart TV.
  • „Suntem în curs de repoziționare și a radioului Smart și veți vedea un tip de radio similar ca și poziționare cu canalul pe care vrem să îl lansăm. În acest demers ne bazăm pe resursele pe care le cunoaștem.” 

Marius Tucă, administrator și acționar al Smart TV: 

„Cred că România, în ultimii ani, suferă foarte tare la capitolul jurnalism independent, adevărat și Smart TV își propune să readucă ideea de jurnalism veritabil, prin oamenii săi, prin noi și prin programele sale. E foarte important ca reporterul care se află la Guvern sau la Președinție să aibă libertatea, independența editorială și demnitatea de a fi jurnalist.

Cred că lucrurile acestea lipsesc pe piața televiziunilor. Rar am văzut reporteri în adevăratul sens profesional al cuvântului. Ne propunem ca programele să aibă independența subiectivă a autorilor a prezentatorilor, dar bineînțeles și a producătorilor.

Cred că noi doi prin ce am făcut în acești 30 de ani putem să capacităm oameni, jurnaliști să respecte și să îndeplinească criteriile de care vorbeam mai devreme.

Pe partea de programe ne propunem să facem vedete oamenii de valoare. În momentul acesta cred că marile vedete sunt participanții la diferite concursuri, ceea ce mi se pare strigător la cer. În fiecare zi e o nouă vedetă în funcție de participarea la tot felul de show-uri.

Radu Herjeu, membru CNA:

Asta cu vedetele sper că nu era o înțepătură la adresa domnului Sârbu a cărui fostă televiziune a adus în România emisiunile de talente.

Marius Tucă:

Nu vorbeam despre talente, ci despre emisiuni-concurs.

Radu Herjeu:

Vocea României, Românii au talent sunt emisiuni concurs.

Adrian Sârbu:

Noi le-am adus, alții le-au degradat.

Acționariat. Societatea Smart TV Management din București are acționari pe Marius Tucă (50%) și Aleph Media (50%)
Aleph Media, care este acționar și în societatea care deține radioul Smart FM, este deținută de Prosperya Financial Management (99,9863%) și Zazu Film (0,013%). În Prosperya Financial Management acționari sunt Cristina Iacob (97,959%) și Daniel Iacob (2,041%).
Administratorii societății sunt Adrian Sârbu și Marius Tucă.

Investiții. Potrivit datelor prezentate la CNA, televiziunea Smart TV va avea un buget de investiții în programe de aproape 2,1 milioane de euro, dintre care 1,6 milioane de euro vor fi investiți în producție locală, iar 460.000 de euro în achiziție de programe.
Investițiile în echipamente se ridică la 150.000 de euro.

Publicul-țintă al Smart TV. Publicul din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 54 de ani, cu studii superioare și cu un venit mediu lunar de peste 1.000 de euro.

Ce emisiuni vor fi în grilă:

ȘTIRILE OREI (durată cinci minute) - Programul conține cele mai importante informații ale orei și răspunde nevoii de informare rapidă și biectivă a telespectatorului. Selecția subiectelor se face în funcție de relevanță și în acord cu timpul pe care spectatorul îl are pentru a consuma știrile orei, pe televizor, calculator, tabletă sau mobil.

ȘTIRILE ZILEI. Jurnalul principal, difuzat la ora 19.00. Format nou pentru un program de știri confruntare jurnalistică între cei doi prezentatori ai programului, în care fiecare propune propria selecție de știri. În premieră pentru știri, propunem elemente de entertainment (ex stand up comedy analiză de spoturi publicitare). Este un program în care privitorilor li se solicită să propună/selecteze și să voteze agenda zilei Principalii furnizori de material filmat sunt mărcile din Social Media Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat).

SMART MORNING. Programul de dimineață se bazează pe două personalități complet diferite care reprezintă două generații importante în orice societate tineri vs adulți copii vs părinți naivul vs înțeleptul. Persoana matură are figură paternă, un adult care încă nu și-a pierdut înțelegerea și aprecierea față de joc dar care poate conversa despre subiecte le actuale, despre politică și economie. Este un bărbat înțelept așezat matur comic, sarcastic, acid. Celălalt prezentator este o tânără femeie sub 30 de ani o nonconformistă, dar principială și argumentată, o persoană sigură pe sine care poate ține piept înțeleptului educată și elegantă în vorbire astfel încât să reprezinte generația oamenilor tineri smart.

OAMENI SMART. Program de dezbateri pe subiectele zilei, conduse de gazda emisiunii alături de invitații săi. Elemente de diferențiere față de concurență selecția subiectelor și selecția invitaților. Această emisiune oglindește cel mai bine misiunea canalului aceea de a aduce în fața telespectatorului alți comentatori față de cei pe care îi vedem la canalele existente pe piață Selecția acestora se va face atent oameni definiți de valori autentice, validați profesional și capabili să livreze publicului modele și judecăți de valoare. Emisiunea este o platformă de exprimare pentru toate părțile implicate într-un subiect care este dezbătut.

MARIUS TUCĂ SHOW. Un subiect are întotdeauna o parte pro și una contra.

SMART TALK. Emisiunea este punctul în care subiectele zilei sunt comentate pe un ton relaxat scopul programului fiind acela de a provoca telespectatorii să vadă realitatea dintr-o altă perspectivă decât cea cu care sunt obișnuiți.

GÂNDURILE LUI CRISTOIU. Gazda emisiunii împreună cu jurnalistul Ion Cristoiu vor face o analiză săptămânală a principalelor evenimente. Pe lângă cei doi moderatori, emisiunea va avea invitați care dau valoare subiectelor alese oameni care participă activ la luarea deciziilor dar și oameni care prin experiența pe care o dețin aduc plus valoare și contextualizează din punct de vedere social, politic, economic și juridic tema aleasă pentru dezbatere. Emisiunea va aprofunda cauzele efectele implicațiile imediate și ulterioare ale evenimentelor la care se face referire. Sunt prezentat e toate punctele de vedere ale actorilor implicați în eveniment.

TE CREZI SMART? Quiz show un program fără limită de vârstă. Creatorii formatului Știi și câștigi revalorizează un program veșnic tânăr ..“Cine știe, câștigă se va auzi din nou in casele românilor. Pe lângă temele consacrate istorie geografie propunem categorii moderne în linia vieții de astazi joburi cultură urbană literatură modernă.

COMEDY MALL. Un comedy show bazat pe realitatea romanească văzută din perspectiva comică. Emisiunea este o parodie a vieții de zi cu zi a politicienilor și a personajelor mondene din România. Emisiunea se adresează unui public larg relativ avizat printr-un divertisment cu miză inspirat din realitatea politică socială și mondenă.

AVANGARDĂ ȘI PERMANENȚĂ. Gazda emisiunii aduce împreună cu invitații s i cultura și actul cultural în epoca internetului de mare viteză reașează limba română în secolul mișcării. Teme abordate de la filme blockbuster, până la lansări de carte, licitații de obiecte de artă festivaluri expoziții de artă.

SMARTOPOLIS. Emisiunea abordează teme de cultură urbană evenimente culturale care au loc în marile orașe, recenzii de filme, piese de teatru cărți festivaluri.

SPUNE-MI, DOCTORE! Un ghid pe teme de sănătate alimentație sport.

VRUM VRUM. Mașina tradițională și alte tehnologii de mișcare.

REȚEAUA SMART. Emisiunea este pe toată durata un „test de stress” la extrem pentru toate gadgeturile de pe piață.

PLANETA SMART. Ghid săpămânal pentru pasionații de călătorii.

Grila și Sigla Smart TV, pe ore

  • Grila Smart TV

Știre în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @Valentin, da , ai mare dreptate(ironie), mai ales ca are si un potential imens un post de tv care are ca target-3 generatii. Sigur o sa faca audienta cu muzica (ironie din nou), daca grila nu pare sa ii ajute prea tare. Sunt curios cati pusti smart de 18-20 de ani castiga peste 1000 de euro pe luna si mai ales cat de multi dintre ei au habar de Cristoiu. Bravo, baieti. Tot respectul pe Sarbu cu ceea ce a facut in pro, dar de data asta pare ca succesul e ocolit.
  • Deci o sa ne invete cum sa ne numaram banii? Astia care avem de nu mai stim pe unde-i tinem si in ce insule si banci? Ne invata si cum sa nu platim impozite si comisioane? Adica daca targetu e asta cu oameni cu bani la greu sper sa vina cu chestii utile zic :D Ca asa numai sa-i vad scenariile lui Cristoiu despre orice si stand up de Centru Vechi de-al lui Bobonete n-am facut nimic.
  • Ce-ai facut, bre, nea Shogunule? Doar 150.000 Euroi pentru tehnic! Asta-i cea mai buna gluma! Si tu vrei sa intri la concurenta pentru audienta? Asta adevereste zicala din piata, ca-ti place sa faci afaceri pe banii altora!
    Or sa se bata la usa ta toti ciuvicii, badeii si chirieacii, daca l-ai bagat in fata pe dinozaurul gainii care naste pui vii. Toaca-l bine pe Tuca de bani, nu-l ierta!
  • suna in corn sarbu adunarea nulitatilor ca a gasit niste bani inainte de alegeri. s-o fi hotarit ponta sa-l lase pe sarbu sa-l faca presedinte? oare ce a zis florin calinescu cind sarbu i-a propus sa faca iar chestiunea zilei, mihai calin sa faca stii si cistigi si oana pellea sa conduca smart? oare d-na greenberg o sa vina si ea sa-i faca promourile, caciulile protv si vederile postale cu "votezi si o iei"?
    de-abia astept sa revad vacanta mare, seriale cu *** si umor de autobaza in pastile de primetime.
  • Am vazut pe unele site-uri ca ,gata cu pro ii distruge ,ca e in pericol pro nu stiu ce cai verzi pe pereti ,bomba se naste iar televiziunea pro a lui Sarbu , sa fim seriosi va fi un faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas mare de tot cred ca va avea audientele postului Nasul ,
  • Echidistanță cu Cristoiu. Jurnalism obiectiv, dar cu dezbatere între extreme false, alese de post.
  • Acelasi, citeste mai cu atentie.

    "Publicul-țintă al Smart TV. Publicul din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 54 de ani, cu studii superioare și cu un venit mediu lunar de peste 1.000 de euro".
  • cred ca Sarbu l a luat pe Tuca din disperarea numelui SMART si Tuca a venit la pachet cu cristoiu, doar asa imi explic cum ar putea sta de vorba acesti domni la aceeasi masa. si nici asa...
    Dar deduc din comentarii ca se afirma undeva ca publicu tinta e ala care cistiga peste 1000Eur. Citesc si recitesc textu si tot nu gasesc enormitatea asta
  • o timpenie asta cu lansatul unei televiziuni noi cu numele Smart TV... e ca si cum ti ai lua o masina marca Smart Car, o faci black cab si-l pui sofer pe Cristoiu, sa-ti falimentezi bisnisu in 2 luni!
  • Eu nu am salariu de 1.000 euro pe luna, si ca mine, banuiesc, sunt aproape jumatate din privitorii de televiziune din Romania.
  • Pun pariu că Ruxandra Ion care acum este asociată la antena group și toții oameni care au lucrat cu el la PRO TV se vor asocia cu Smart TV !

Trimite un comentariu