Skip to main content

Adrian Sârbu şi Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licenţă de la CNA

 
Adrian Sârbu şi Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licenţă de la CNA

Vom avea încă o televiziune românească. Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat acordarea unei licenţe pentru Smart TV (plus varianta Smart TV HD), o televiziune generalistă, administrată de Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, şi de jurnalistul Marius Tucă.

Publicitate

În cadrul proiectului se vor regăsi emisiuni precum Marius Tucă Show, Gândurile lui Cristoiu, un format atipic de jurnal de ştiri sau Comedy Mall - serie de emisiuni-pamflet lansate deja în online.

În plus, Smart TV va avea şi o serie de producţii noi, printre care menţionăm „Spune-mi, doctore”, „Vrum, vrum” sau „Te crezi smart?” (un quiz-show produs de „creatorii formatului Ştii şi câştigi”, menţionează proiectul depus la CNA)

Televiziunea se va lansa spre sfârşitul acestui an, după cum le-a declarat Adrian Sârbu, administrator al postului, membrilor CNA. Alături de Sârbu, în şedinţa de astăzi, au mai fost Marius Tucă, administrator şi acţionar în noul proiect, Adrian Păpureanu, reprezedntantul postului în relaţia cu CNA, şi Lucian Dimitriu, director tehnic.

Forul audiovizual a analizat în şedinţa publică de astăzi o solicitare a Smart TV Management pentru acordarea unor licenţe prin satelit şi prin cablu pentru Smart TV şi Smart TV HD.

În urma audierii şi analizării proiectului, CNA a decis cu unanimitate acordarea licenţelor (prin cablu şi satelit).

Adrian Sârbu, despre proiect, la CNA:

  • „Istoria acestei iniţiative vine dintr-o constatare reciprocă sau comună a unui fapt care aparţine realităţii de azi: nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut. Nu numai că a scăzut, dar şi spectrul demografic căruia televiziunea din România se adresează s-a restrâns. Dacă ne uităm puţin mai atent, populaţia până în 30 de ani, cu excepţia copiilor care mai consumă ceva televiziune, este într-un procent foarte mic şi în scădere în faţa televizoarelor.”
  • „Am constat că publicul urban cu o anumită suficienţă materială şi cu o educaţie superioară e din ce în ce mai puţin prezent în faţa televizorului. El este foarte prezent în faţa ecranelor smart. Noi am plecat de la această constatare. De asemenea, am plecat de la constatarea că TVR care ar fi trebuit să umple acest gol nu o face.
  • „Faptul că, pe de o parte, există un public în aşteptarea unui conţinut de alt fel şi faptul că există o nevoie şi în lumea pe care o reprezentăm, cea a jurnalismului, de a ne exprima şi altfel ne-a dus la această iniţiativă, aparent păguboasă, aparent dificil de a fi de succes, de a crea un canal de jurnalism şi cultură urbană. Se numeşte Smart TV.
  • „Suntem în curs de repoziţionare şi a radioului Smart şi veţi vedea un tip de radio similar ca şi poziţionare cu canalul pe care vrem să îl lansăm. În acest demers ne bazăm pe resursele pe care le cunoaştem.”

Marius Tucă, administrator şi acţionar al Smart TV:

„Cred că România, în ultimii ani, suferă foarte tare la capitolul jurnalism independent, adevărat şi Smart TV îşi propune să readucă ideea de jurnalism veritabil, prin oamenii săi, prin noi şi prin programele sale. E foarte important ca reporterul care se află la Guvern sau la Preşedinţie să aibă libertatea, independenţa editorială şi demnitatea de a fi jurnalist.

Cred că lucrurile acestea lipsesc pe piaţa televiziunilor. Rar am văzut reporteri în adevăratul sens profesional al cuvântului. Ne propunem ca programele să aibă independenţa subiectivă a autorilor a prezentatorilor, dar bineînţeles şi a producătorilor.

Cred că noi doi prin ce am făcut în aceşti 30 de ani putem să capacităm oameni, jurnalişti să respecte şi să îndeplinească criteriile de care vorbeam mai devreme.

Pe partea de programe ne propunem să facem vedete oamenii de valoare. În momentul acesta cred că marile vedete sunt participanţii la diferite concursuri, ceea ce mi se pare strigător la cer. În fiecare zi e o nouă vedetă în funcţie de participarea la tot felul de show-uri.

Radu Herjeu, membru CNA:

Asta cu vedetele sper că nu era o înţepătură la adresa domnului Sârbu a cărui fostă televiziune a adus în România emisiunile de talente.

Marius Tucă:

Nu vorbeam despre talente, ci despre emisiuni-concurs.

Radu Herjeu:

Vocea României, Românii au talent sunt emisiuni concurs.

Adrian Sârbu:

Noi le-am adus, alţii le-au degradat.

Acţionariat. Societatea Smart TV Management din Bucureşti are acţionari pe Marius Tucă (50%) şi Aleph Media (50%)
Aleph Media, care este acţionar şi în societatea care deţine radioul Smart FM, este deţinută de Prosperya Financial Management (99,9863%) şi Zazu Film (0,013%). În Prosperya Financial Management acţionari sunt Cristina Iacob (97,959%) şi Daniel Iacob (2,041%).
Administratorii societăţii sunt Adrian Sârbu şi Marius Tucă.

Investiţii. Potrivit datelor prezentate la CNA, televiziunea Smart TV va avea un buget de investiţii în programe de aproape 2,1 milioane de euro, dintre care 1,6 milioane de euro vor fi investiţi în producţie locală, iar 460.000 de euro în achiziţie de programe.
Investiţiile în echipamente se ridică la 150.000 de euro.

Publicul-ţintă al Smart TV. Publicul din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 54 de ani, cu studii superioare şi cu un venit mediu lunar de peste 1.000 de euro.

Ce emisiuni vor fi în grilă:

ŞTIRILE OREI (durată cinci minute) - Programul conţine cele mai importante informaţii ale orei şi răspunde nevoii de informare rapidă şi biectivă a telespectatorului. Selecţia subiectelor se face în funcţie de relevanţă şi în acord cu timpul pe care spectatorul îl are pentru a consuma ştirile orei, pe televizor, calculator, tabletă sau mobil.

ŞTIRILE ZILEI. Jurnalul principal, difuzat la ora 19.00. Format nou pentru un program de ştiri confruntare jurnalistică între cei doi prezentatori ai programului, în care fiecare propune propria selecţie de ştiri. În premieră pentru ştiri, propunem elemente de entertainment (ex stand up comedy analiză de spoturi publicitare). Este un program în care privitorilor li se solicită să propună/selecteze şi să voteze agenda zilei Principalii furnizori de material filmat sunt mărcile din Social Media Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat).

SMART MORNING. Programul de dimineaţă se bazează pe două personalităţi complet diferite care reprezintă două generaţii importante în orice societate tineri vs adulţi copii vs părinţi naivul vs înţeleptul. Persoana matură are figură paternă, un adult care încă nu şi-a pierdut înţelegerea şi aprecierea faţă de joc dar care poate conversa despre subiecte le actuale, despre politică şi economie. Este un bărbat înţelept aşezat matur comic, sarcastic, acid. Celălalt prezentator este o tânără femeie sub 30 de ani o nonconformistă, dar principială şi argumentată, o persoană sigură pe sine care poate ţine piept înţeleptului educată şi elegantă în vorbire astfel încât să reprezinte generaţia oamenilor tineri smart.

OAMENI SMART. Program de dezbateri pe subiectele zilei, conduse de gazda emisiunii alături de invitaţii săi. Elemente de diferenţiere faţă de concurenţă selecţia subiectelor şi selecţia invitaţilor. Această emisiune oglindeşte cel mai bine misiunea canalului aceea de a aduce în faţa telespectatorului alţi comentatori faţă de cei pe care îi vedem la canalele existente pe piaţă Selecţia acestora se va face atent oameni definiţi de valori autentice, validaţi profesional şi capabili să livreze publicului modele şi judecăţi de valoare. Emisiunea este o platformă de exprimare pentru toate părţile implicate într-un subiect care este dezbătut.

MARIUS TUCĂ SHOW. Un subiect are întotdeauna o parte pro şi una contra.

SMART TALK. Emisiunea este punctul în care subiectele zilei sunt comentate pe un ton relaxat scopul programului fiind acela de a provoca telespectatorii să vadă realitatea dintr-o altă perspectivă decât cea cu care sunt obişnuiţi.

GÂNDURILE LUI CRISTOIU. Gazda emisiunii împreună cu jurnalistul Ion Cristoiu vor face o analiză săptămânală a principalelor evenimente. Pe lângă cei doi moderatori, emisiunea va avea invitaţi care dau valoare subiectelor alese oameni care participă activ la luarea deciziilor dar şi oameni care prin experienţa pe care o deţin aduc plus valoare şi contextualizează din punct de vedere social, politic, economic şi juridic tema aleasă pentru dezbatere. Emisiunea va aprofunda cauzele efectele implicaţiile imediate şi ulterioare ale evenimentelor la care se face referire. Sunt prezentat e toate punctele de vedere ale actorilor implicaţi în eveniment.

TE CREZI SMART? Quiz show un program fără limită de vârstă. Creatorii formatului Ştii şi câştigi revalorizează un program veşnic tânăr ..“Cine ştie, câştigă se va auzi din nou in casele românilor. Pe lângă temele consacrate istorie geografie propunem categorii moderne în linia vieţii de astazi joburi cultură urbană literatură modernă.

COMEDY MALL. Un comedy show bazat pe realitatea romanească văzută din perspectiva comică. Emisiunea este o parodie a vieţii de zi cu zi a politicienilor şi a personajelor mondene din România. Emisiunea se adresează unui public larg relativ avizat printr-un divertisment cu miză inspirat din realitatea politică socială şi mondenă.

AVANGARDĂ ŞI PERMANENŢĂ. Gazda emisiunii aduce împreună cu invitaţii s i cultura şi actul cultural în epoca internetului de mare viteză reaşează limba română în secolul mişcării. Teme abordate de la filme blockbuster, până la lansări de carte, licitaţii de obiecte de artă festivaluri expoziţii de artă.

SMARTOPOLIS. Emisiunea abordează teme de cultură urbană evenimente culturale care au loc în marile oraşe, recenzii de filme, piese de teatru cărţi festivaluri.

SPUNE-MI, DOCTORE! Un ghid pe teme de sănătate alimentaţie sport.

VRUM VRUM. Maşina tradiţională şi alte tehnologii de mişcare.

REŢEAUA SMART. Emisiunea este pe toată durata un „test de stress” la extrem pentru toate gadgeturile de pe piaţă.

PLANETA SMART. Ghid săpămânal pentru pasionaţii de călătorii.

Grila şi Sigla Smart TV, pe ore

  • Grila Smart TV

Ştire în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Valentin, da , ai mare dreptate(ironie), mai ales ca are si un potential imens un post de tv care are ca target-3 generatii. Sigur o sa faca audienta cu muzica (ironie din nou), daca grila nu pare sa ii ajute prea tare. Sunt curios cati pusti smart de 18-20 de ani castiga peste 1000 de euro pe luna si mai ales cat de multi dintre ei au habar de Cristoiu. Bravo, baieti. Tot respectul pe Sarbu cu ceea ce a facut in pro, dar de data asta pare ca succesul e ocolit.
  • e binevenita orice tv de caliate , cei *** protevisti, vreti mizerii
  • Deci o sa ne invete cum sa ne numaram banii? Astia care avem de nu mai stim pe unde-i tinem si in ce insule si banci? Ne invata si cum sa nu platim impozite si comisioane? Adica daca targetu e asta cu oameni cu bani la greu sper sa vina cu chestii utile zic :D Ca asa numai sa-i vad scenariile lui Cristoiu despre orice si stand up de Centru Vechi de-al lui Bobonete n-am facut nimic.
  • Ce-ai facut, bre, nea Shogunule? Doar 150.000 Euroi pentru tehnic! Asta-i cea mai buna gluma! Si tu vrei sa intri la concurenta pentru audienta? Asta adevereste zicala din piata, ca-ti place sa faci afaceri pe banii altora!
    Or sa se bata la usa ta toti ciuvicii, badeii si chirieacii, daca l-ai bagat in fata pe dinozaurul gainii care naste pui vii. Toaca-l bine pe Tuca de bani, nu-l ierta!
  • suna in corn sarbu adunarea nulitatilor ca a gasit niste bani inainte de alegeri. s-o fi hotarit ponta sa-l lase pe sarbu sa-l faca presedinte? oare ce a zis florin calinescu cind sarbu i-a propus sa faca iar chestiunea zilei, mihai calin sa faca stii si cistigi si oana pellea sa conduca smart? oare d-na greenberg o sa vina si ea sa-i faca promourile, caciulile protv si vederile postale cu "votezi si o iei"?
    de-abia astept sa revad vacanta mare, seriale cu *** si umor de autobaza in pastile de primetime.
  • CE SA CAUTE CRISTOIU IN TELEVIZIUNEA ASTA CARE PARE A FI SMART ??
    BADEA SI CIUVICA MAI TREBUIAU !

    BINE CA EXISTA TELECOMANDA !!!
  • Sa nu uit de unde are acest om atatia banii doar avea datori imense ,
  • Am vazut pe unele site-uri ca ,gata cu pro ii distruge ,ca e in pericol pro nu stiu ce cai verzi pe pereti ,bomba se naste iar televiziunea pro a lui Sarbu , sa fim seriosi va fi un faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas mare de tot cred ca va avea audientele postului Nasul ,
  • Echidistanță cu Cristoiu. Jurnalism obiectiv, dar cu dezbatere între extreme false, alese de post.
  • Acelasi, citeste mai cu atentie.

    "Publicul-țintă al Smart TV. Publicul din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 54 de ani, cu studii superioare și cu un venit mediu lunar de peste 1.000 de euro".
  • cred ca Sarbu l a luat pe Tuca din disperarea numelui SMART si Tuca a venit la pachet cu cristoiu, doar asa imi explic cum ar putea sta de vorba acesti domni la aceeasi masa. si nici asa...
    Dar deduc din comentarii ca se afirma undeva ca publicu tinta e ala care cistiga peste 1000Eur. Citesc si recitesc textu si tot nu gasesc enormitatea asta
  • Interzis celor cu venit sub 1000 de euro. :))
    Plus ca mai e si Cristoiu.
    PENIBIL.
  • o timpenie asta cu lansatul unei televiziuni noi cu numele Smart TV... e ca si cum ti ai lua o masina marca Smart Car, o faci black cab si-l pui sofer pe Cristoiu, sa-ti falimentezi bisnisu in 2 luni!
  • Eu nu am salariu de 1.000 euro pe luna, si ca mine, banuiesc, sunt aproape jumatate din privitorii de televiziune din Romania.
  • Pun pariu că Ruxandra Ion care acum este asociată la antena group și toții oameni care au lucrat cu el la PRO TV se vor asocia cu Smart TV !

Trimite un comentariu

sus