Skip to main content

Cât a câștigat Pro TV din publicitate în șase luni? Dar de la cabliști? România, singura țară CME cu profit în scădere

 
Cât a câștigat Pro TV din publicitate în șase luni? Dar de la cabliști? România, singura țară CME cu profit în scădere

RAPORT. Care au fost veniturile Pro TV după primele șase luni ale acestui an? Cât a venit din publicitate? Dar de la cabliști

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă cifrele, așa cum apar în raportul companiei care deține Pro TV - CME, adică Central European Media Enterprises.

După încasările în dolari, vorbim de sume mai mici pentru Pro TV pe primele șase luni ale anului. Vinovată ar fi Ordonanța 114, care a tăiat avântul băncilor, companiilor telekom și a celor din energie în a cheltui bani pe publicitate.

Scăderea se vede și în profitul operațional înainte de depreciere și amortizare, adică OIBDA: România este singura țară CME pe minus, după cifra în dolari.

Capitolele, luate pe rând, cu explicații

Înainte, cifrele seci:

Cifrele CME pentru România, pe primele șase luni din 2019 și 2018

PRO TV   ian-iun 2018   ian-iun 2019   Variatie USD   Variatie lei  
Publicitate TV 70.227.000 63.103.000 -10% -2%
Cablisti 23.384.000 22.183.000 -5.10% 3.30%
Other Revenues 1.944.000 1.886.000 -3% 5.10%
Venituri totale 95.555.000 87.172.000 -8.80% -0.60%
OIBDA 43.089.000 42.776.000 -0.70% 8.10%

1. Mai puțină publicitate. Ordonanța 114 a domolit telekomul, băncile și energia

Pro TV a încasat din publicitate, în primele șase luni, 63 de milioane de dolari. Anul trecut, pe aceeași perioadă, în vistieria postului de televiziune intrau 70,2 milioane de dolari.

După suma în dolari, scăderea este de peste 10%. Dacă luăm în calcul evoluția cursului, cu alte cuvinte, după încasările în lei, scăderea este de 2% (lei mulți în fața unui dolar "mai scump").

De unde acest minus?

Câteva domenii au fost afectate de Ordonanța 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activități). Băncile, telecomunicațiile și enerigia au redus motoarele în materie de investiții.

Raportul CME explică:

"Piața de publicitate din România a scăzut cu 2% în primele șase luni din 2019, comparativ cu prima jumătate a anului precedent.

Scăderea pieței vine după impactul reglementărilor fiscale asupra unor domenii, precum telecomunicațiile și băncile."

Evoluția veniturilor de publicitate a fost diferită în primul și în al doilea trimestru. Scăderea a fost mai mare în primele trei luni din 2019. Atunci s-a văzut puternic impactul Ordonanței 114. În aprilie-iunie, Pro TV a recuperat. De ce?

"Creșterea investițiilor în publicitate în apropierea sărbătorilor de Paște și creșterea prețului reclamelor TV." Raportul vorbește de o "creștere semnificativă" a prețului reclamelor.

Estimările CME sunt optimiste:

"Investițiile în publicitate în domeniile afectate de taxe au început să își revină în cel de-al doilea trimestru din 2019. Estimăm că trendul va fi același și în a doua jumătate a anului.

Estimăm că scăderea din prima jumătate de an va fi contracarată de revenirea clienților afectați de taxă, dar și de investițiile companiilor din alte domenii de publicitate."

2. Banii de la cabliști: peste 22 de milioane de dolari

Pro TV a încasat de la cabliști, în prima jumătate a anului, peste 22 de milioane de dolari. Anul trecut erau 23,3 milioane de dolari.

În dolari, este o scădere de 5%. Dacă luăm în calcul cursul valutar și ne raportăm la încasările în lei, este chiar un plus (de 3,3%). Diferența vine din creșterea puterii dolarului în raport cu Leul românesc.

De ce este acest plus, în lei?

Este vorba de o "Creștere a numărului de abonați", precizează raportul CME. Plusul de abonați vine din noile cartiere rezidențiale.

3. Alte venituri, care includ și încasările online

Raportul CME vorbește de încasări de 1,88 milioane de dolari la capitolul Other Revenues (capitol care include și încasările din publicitate online). Anul trecut, în primele șase luni erau 1,94 milioane.

În dolari, este o scădere de 3%. Luând în calcul cursul de schimb și evoluția după încasările în lei, este un plus de 5,1%. (după cum am explicat, diferența vine din puterea dolarului - sunt mai mulți lei, dar dolarul este mai "scump").

4. OIBDA

Trăgând linie, Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare, adică OIBDA, a fost, în România, pe primele șase luni din 2019, de 42,8 milioane de dolari, față de 43,1 pe prima jumătate a anului trecut.

O ușoară scădere, în dolari (0,7%), dar un plus, după valoarea OIBDA în lei (8,15%).

Raportul explică:

"Costurile legate de conținut au scăzut cu 6%, datorită unei politici de programare cost-effective în Bulgaria, România și Slovacia.

În România și Cehia, punctează raportul, au scăzut costurile legate de conținut, dar au existat creșteri ale altor costuri, care nu au fost detaliate în raport.

Veniturile CME, pe țări (în dolari):

  ian-iun 2018   ian-iun 2019  
Bulgaria 42.860.000 41.900.000
Cehia 112.562.000 114.695.000
Romania 95.555.000 87.172.000
Slovacia 49.723.000 48.645.000
Slovenia 39.897.000 40.126.000

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare OIBDA, pe țări (în dolari):

  ian-iun 2018   ian-iun 2019  
Bulgaria 8.603.000 14.009.000
Cehia 43.621.000 47.240.000
Romania 43.089.000 42.776.000
Slovacia 5.009.000 10.284.000
Slovenia 9.852.000 11.144.000

Vezi Raportul CME pe primele trei luni din 2019, aici


Vezi Raportul CME pe tot anul 2018, aici

Citește și:

 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Au aparut imagini din serialul care incepe in toamna la canalul turcesc ,ca si antenuta copiaza Las Fierbinti , au si ei primarul politistul preotul ,dascalul, etc si se numeste Moldovenii ,
  • Sunt curios ... cat din toate sumele astea sunt doar de la PRO TV. Restul canalelor sunt doar sa para multe si parte a unui mare trust media.
  • Exact cum "Antena 1" face serialul "Sacrificiu" "din banii de la guvernul PSD Dancila - Dragnea!". Nu, postacule antenist "Mihai" ? Sau sa iti zic "mile", "Putina", "R", "Razvan", "Mile" sau ce alt nume mai folosesti pe aici...
  • Oricum, PRO PSD TV este sustinuta de PSD inca de pe vremea lui Adrian Nastase care a sters 3 milioane de euro datorii la stat, asa ca banii din publicitate sunt pentru apa si covrigi. Si mai nou se fac seriale ca Vlad din banii de la guvernul PSD Dancila - Dragnea!
  • Si, "paginademedia", audientele "Pro TV" in perioada aprilie-iunie 2019 unde sunt ?
    Unde a avut un record de audienta: "cea bună din ultimii 7 ani comparativ cu aceeași perioadă din anii precedenți, atât pe parcursul întregii zile, cât și în prime time. În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 9.2 puncte de rating și 29.9% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 6.1 puncte de rating și 20.0% share.

    Pana si pe site-ul "radar" a aparut respectiva stire. Aici, nimic ?
  • Am inteles ca profitul este pe minus dar ca au avut record de audiente ,aprilie -iunie ,record atat ziua cat si in prime-time in ultimi sapte ani asta nu scrieti numai stiri negative au dat un comunicat dar decand nu mai sunteti invitati la o cupa de sampanie doar cei negativ da-ti .

Trimite un comentariu