Skip to main content

George, George, iar sunt constipată! Nu-i momentu' acum! V-ați săturat de reclamele medicale de pe TV? La nivel mondial, migrează pe net

 
George, George, iar sunt constipată! Nu-i momentu' acum! V-ați săturat de reclamele medicale de pe TV? La nivel mondial, migrează pe net

E momentu' acum? În România, medicamentele sunt domeniul predominant în reclamele TV. Nu de acum, ci de patru ani, când au depășit telecomunicațiile. Ați simțit, probabil, "bombardamentul" aprig cu spoturi la produse medicale din toată gama de simptome posibile, de la dureri banale la tratamente din cele mai intime.

Publicitate

La nivel global, însă, televiziunea pierde teren în această zonă. O spun estimările unui grup media important, Zenith.

Cheltuielile globale pentru publicitatea din sectorul medical sunt în plină expansiune. În expansiune în general, dar în scădere pe anumite medii. Astfel, investițiile în publicitatea TV, din piața medicală, sunt în scădere, la nivel global.

Astfel, peste doi ani, televiziunea nu va mai fi cel mai important mediu pentru publicitatea în domeniul sănătății, potrivit studiului Healthcare Advertising Expenditure Forecasts, realizat de agenția Zenith.

Internetul ar putea să-i ia locul, iar ratingurile în scădere ar fi unul dintre motive. 

Cheltuielile globale în sectorul medical vor ajunge la 36 de miliarde de dolari, adică vor avea o creștere 3,6% în 2020, conform aceleiași surse.

Dar cum stă România?

România, o țară bună de "tratat"

România este una dintre piețele în care sectorul medical este lider. Domeniul sănătății a ajuns, la noi, la un buget total de 70 de milioane de euro în 2018. A devenit lider de piața în 2015, când a devansat sectorul de telecomunicații.

Cel mai folosit canal media este TV-ul, cu o cotă de piață de peste 86%, fiind urmat de radio, online, outdoor și presă.

Printre clienții din România, pe sectorul medical, se numără: Catena, Sandoz sau Biofarm. De asemenea, se preconizează că investițiile media pentru clienții din domeniul medical vor urma tendința internațională și vor continua să domine piața de publicitate și la noi în țară, în următorii ani.

Tendințele globale: Bugetele de televiziune sunt transferate către outdoor și online

Investițiile în TV, din sectorul medical, au scăzut cu 3,1% în 2018 și se estimează că vor scădea cu 4,6% în 2019 și 5,2%, atât în 2020 și 2021, notează același studiu. Este vorba de tendințele globale.

Motivele ar fi ratingurile în scădere pe piețele cheie și inflația continuă, care împing brandurile din sănătate să recurgă la promovare în alte canale mass-media, în special outdoor și online. 

34% din cheltuielile de publicitate în sectorul medical în 2018 sunt alocate online-ului, unde este prevăzută o creștere de 16% în 2019.

Televiziunea este cel mai important mediu pentru publicitatea în domeniul sănătății, reprezentând 54,7% din cheltuielile din 2018, mult mai mari decât cota generala a TV-ului (30,8%).

Peste doi ani, în 2021, internetul va prelua rolul televiziunii și va deveni cel mai important mediu pentru publicitatea în domeniul sănătății, ajungând la 46% din toate cheltuielile medicale, subliniază studiul Zenith. 

SUA și China domină la nivel de cheltuieli în sănătate, dar India crește cel mai rapid 

Statele Unite ale Americii și China sunt liderii globali care alocă sume importante publicității din sănătate. Împreună, cele două țari numără 86% din cheltuielile din 2018:

  • SUA - 15,9 miliarde de dolari
  • China - 14,4 miliarde

Toate celelalte piețe au cheltuit mai puțin de 1 miliard de dolari. Pe alte piețe mari de publicitate, există multe restricții cu privire la produsele și serviciile medicale care pot fi promovate, precum și referitoare la tipurile de canale media în care pot fi promovate și ce mesaje pot fi transmise.

Nici una dintre piețe însă nu permite publicitatea directă către consumator a medicamentelor eliberate pe bază de rețetă, așa cum se întâmplă în SUA.

Studiul acoperă Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Italia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie, și Statele Unite ale Americii. Aceste piețe reprezintă 78% din cheltuielile globale în publicitate pe toate categoriile și sunt reprezentative pentru tendințele din întreaga lume.

Publicitatea medicală variază de la piață la piață, din cauza reglementărilor guvernamentale cu privire la produsele și categoriile ce pot fi promovate consumatorilor.

Raportul include oricare dintre următoarele lucruri ce pot fi promovate în fiecare piață: medicamente fără prescripție (OTC), medicamente eliberate pe bază de prescripție medicală, producători și mărci farmaceutice, asigurări medicale, echipamente medicale, produse de fitness, de dietă și servicii, produse de igienă, lentile de contact și ochelari.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Da si cum sunt facute reclamele astea, mai rau fac astea de la noi decat bine produsului. Sa nu uitam nici Ultramax articulatii. Mai penibila reclama nu am vazut. Nu stiu de ce ai iesi la tv cu asemenea clipuri. Mi-e dor de reclamele haioase din anii 90-2000. Nici la straini nu prea mai vezi. Inainte erau emisiuni numai cu funny ads. Una actuala care e haioasa e cu Halep dar au taiat din ea. In rest jale. La noi tin reclamele cu suplimentele astea bune la nimic ca e lumea disperata sa fie sanatoasa sa traiasca 100 de ani. Le dai un tic-tac si le zici ca te umpli de vitamine si gata e coada.

Trimite un comentariu