Skip to main content

VIDEO. Directorul Europa FM explică: De ce a încetat postul de radio contractul cu Primăria Capitalei. Va da 35.000 de euro înapoi. "Era un fel de campanie electorală"

 
VIDEO. Directorul Europa FM explică: De ce a încetat postul de radio contractul cu Primăria Capitalei. Va da 35.000 de euro înapoi. "Era un fel de campanie electorală"

VIDEO. Directorul Europa FM, Andrada Burdalescu, explică pentru Paginademedia.ro de ce postul de radio a încetat să mai difuzeze, încă de acum o lună, spoturile plătite de Primăria Capitalei.

Publicitate

"Am considerat că e un fel de campanie electorală mascată", a punctat Burdalescu în interviul pentru Paginademedia.ro.

Postul de radio Europa FM va restitui aproximativ 35.000 de euro (167.000 de lei) Primăriei Bucureştiului, spune Andrada Burdalescu - directorul staţiei radio.

Gestul reprezintă contravaloarea spoturilor publicitare difuzate de Europa FM până în octombrie, pe care primăria le-a cumparat pentru a-şi promova proiectele făcute din bani publici.

De ce a luat staţia această decizie?

Cei din echipa editorială i-au atras atenţia. "Echipa redacţională de la Europa FM, Moise Guran, Vlad Petreanu, a catalogat campania primăriei drept publicitate electorală mascată", a mai spus Andrada Burdălescu.

Citeşte şi: Europa FM a renunţat, de o lună, la contractele de publicitate cu Primăria Bucureşti. Spaţiul lăsat liber va fi dat gratis Asociaţiei Dăruieşte viaţa

În interviul acordat Paginademedia.ro, Burdalescu explică de ce acţiunea de a opri reclamele primăriei a fost făcută publică abia acum, după o lună.

Decizia are legătura şi cu „atacul furibund”, aşa cum îl numeşte şefa staţiei, al Gabrielei Firea asupra iniţiativei #noiconstruimunspital şi a fondatoarelor asociaţiei Dăruieşte Viaţă.

„Am hotărât să îl oprim înainte de începerea campaniei electorale, de la începului lui octombrie, pentru că, deşi intrăm în campanie electorală prin dezbateri la Europa FM, noi n-am difuzat niciodată spoturi electorale.

Astăzi, în contextul atacului furibund al primarului Gabriela Firea contra proiectului „Noi construim un spital”, ne-am dat seama că trebuie să menţionăm că am oprit spotul, deoarece îl difuzasem”, spune Adrada Burdalescu.

Europa FM nu va mai da spoturi ale Primăriei de acum încolo.

Andrada Burdalescu:

"Când i-am anunţat că oprim spoturile şi le-am explicat de ce, ne-au întrebat când pot reveni cu o nouă comandă. Au revenit zilele trecute.

Răspunsul nostru a fost că nu vom mai difuza astfel de spoturi, nici după campania electorală."

VIDEO. Interviul cu Andrada Burdalescu, despre gestul Europa FM de a opri publicitatea Primăriei Bucureştiului

Echipa redacţională de la Europa FM a catalogat campania primăriei drept „publicitate electorală mascată”, a mai completat aceasta.

Spaţiile publicitare lăsate libere de Primăria Bucureşti pentru promovarea gratuită a iniţiativei #noifacemunspital şi Dăruieşte viaţă.

Directoarea postului Europa FM, la Interviurile Paginademedia.ro, despre suma de bani pe care o va restitui primăriei:

„Este vorba despre spoturile care au fost difuzate până în octombrie. Tot ce pot să vă zic e că primisem încă o comandă, atunci în octombrie când am hotărât să oprim.

Suma pe care trebuie să o restituim este de 167.000 de lei, contravaloarea spoturilor difuzate până la începutul lui octombrie. Comanda a venit la finalul lui august”, spune aceasta.

Totul vine în contextul în care, staţia de radio a oprit încă de acum o luna, dar a anunţat abia astăzi, spoturile prin care Primăria Capitalei promovează diferite proiecte derulate în Bucureşti din bani publici.

O monitorizare Paginademedia.ro arată că Primăria Capitalei nu a difuzat spoturile doar la radio, ci şi pe TV. Trei campanii, toate cu Primăria Capitalei în prima frază, au fost difuzate de posturile TV de peste 5.000 de ori.

Citeşte şi: Peste 5.000 de reclame ale Primăriei Capitalei pe posturile TV. Cum s-au împărţit pe televiziuni

Transcrierea interviului cu Andrada Burdalescu

Petrişor Obae: De ce astăzi anuţul Europa FM, deşi posturile au încetat să ruleze de mai multe săptămâni?

Andrada Burdalescu, director Europa FM: Am hotărât să le oprim acum câteva săptămâni, la începutul lunii octombrie,

Era o campanie publicitară pe care Primăria Capitalei a cumpărat-o şi pe spaţiul nostru publicitar. Este o comandă care a venit în vară şi a fost trimisă direct departamentului nostru de vânzări.

A durat puţin până ne-am dat seama despre ce este vorba, când consiliul nostru editorial s-a sesizat.

Am discutat împreună, am văzut spotul şi ne-am dat seama că este un fel de publictate electorală mascată.

Am hotărât să îl oprim înainte de începerea campaniei electorale, de la începului lui octombrie, pentru că, deşi intrăm în campanie electorală prin dezbateri la Europa FM, noi n-am difuzat niciodată spoturi electorale.

N-am vrut să stârnim confuzii printre ascultători, aşa că am decis să oprin şi aceste spoturi de la primărie, cu vădit mesaj electoral.

Petrişor Obae: Cine a sesizat că ar putea fi o problemă, Moise Guran, Vlad Petreanu, Alice Iacobescu?

Andrada Burdalescu: Exact. Am discutat cu Vlad Petreanu şi cu Moise Guran, iar ulterior am decis să nu-l mai difuzăm. Nu am vrut să comunicăm public pentru că n-am vrut să ieşim în faţă cu asta. L-am auzit, ne-am sesizat şi am hotărât să-l oprim.

Astăzi, în contextul atacului furibund al primarului Gabriela Firea contra proiectului „Noi construim un spital”, ne-am dat seama că trebuie să menţionăm că am oprit spotul, deoarece îl difuzazem.

Am vrut să le spunem ascultătorilor că nu suntem ipocriţi, că am încasat nişte bani şi acum ne-am trezit să arătăm cu degetul. De aceea, am făcut declaraţia aceea astăzi şi de aceea am hotărât să dăm banii înapoi.

Petrişor Obae: Despre câţi bani este vorba şi ce înseamnă ei, cât s-a difuzat până acum sau tot urma să se difuzeze?

Andrada Burdalescu: Este vorba despre spoturile care au fost difuzate până în octombrie. Tot ce pot să vă zic e că primisem încă o comandă, atunci în octombrie când am hotărât să oprim.

Suma pe care trebuie să o restituim este de 167.000 de lei, contravaloarea spoturilor difuzate până la începutul lui octombrie. Comanda a venit la finalul lui august.

(...)

Este pentru prima dată când ne sesizăm într-un bord editorial, în legătură cu un mesaj dintr-un spot al unei autorităţi şi este prima dată când acţionăm în acest sens.

Petrişor Obae: Primăria a avut vreo reacţie, în calitate de client?

Andrada Burdalescu: Nu. Primăria nu a vorbit cu noi niciodată. Am avut azi un mesaj care a fost citit şi pe post. Mesajul prin care Gabriela Firea refuza să intre în direct, într-o dezbatere, în emisiunea Deşteptarea.

Comanda a venit prin Compania Municipală de Publicitate, nu prin Primărie direct. Când i-am anunţat că oprim spoturile şi le-am explicat de ce, ne-au întrebat când pot reveni cu o nouă comandă. Au revenit zilele trecute. Răspunsul nostru a fost că nu vom mai difuza astfel de spoturi, nici după campania electorală.

(...)

E un moment pe care noi nu-l înţelegem, acest atac incredibil asupra proiectului „Noi construim un spital”. Este un moment care ne-a făcut pe noi să luăm atitudine.

Astăzi am explicat de ce l-am scos în urmă cu o lună. N-am spus asta atunci pentru că n-am vrut să ne construim imagine cu această acţiune, pentru că noi îl difuzasem.

Petrişor Obae: O altă decizie a fost să oferiţi timpul de publicitate către asociaţia Dăruieşte viaţă. De ce doar către această iniţiativă?

Andrada Burdalescu: Noi la Europa FM încurajăm şi promovăm toate cauzele de acest tip, care mobilizează comunităţi. Vorbim despre ele în emisiunile noastre. Acum ni s-a părut că este un atac la adresa acestui proiect susţinut de comunitate şi de noi toţi, în plan personal. Cred că e cea mai potrivită reacţia în faţa acestui atac furibund şi de neînţeles.

Citeşte şi: Europa FM a renunţat, de o lună, la contractele de publicitate cu Primăria Bucureşti. Spaţiul lăsat liber va fi dat gratis Asociaţiei Dăruieşte viaţa

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Degeaba aveti oameni f bine platiti care sa va faca imagine daca nu va dau idei bune. Daca aveau initiativa, ati fi putut vira in contul fundatiei care construieste spitalul banii pe care i-ati primit de la Primarie pentru difuzarea spoturilor radio.
  • Respect, Europa FM pentru verticalitate! Ce bine ar fi daca toata presa ar urma acest exemplu si ar refuza sa ia bani publici pentru campania electorala personala a acestei individe. Lumea a votat-o sa fie primar al Capitalei ca sa faca treaba promisa in campanie, nu ca ea sa aiba fondurile necesare imaginii ei publice...
  • De la cititoare de stiri, in urma cu ceva ani, ditamai directoreaza. Poate ne explica cineva care au fost calitatile profesionale ce au promovat-o. Nu de alta dar ma tenteaza si pe mine sa ma fac stirist la E FM, sa o fac pe echidistantul ani de zile precum TT si sa devin sfatuitorul unui important politician din opozitie.
  • @ioana tomozei - Comentariul n-a fost sters, ci a fost postat la un alt articol - https://www.paginademedia.ro/2019/10/europa-fm-contracte-publicitate-primaria-bucuresti#comentarii
  • Da' comentariul in care cineva scria de cum organizeaza Ionela Nastase, a lui Vlad Petreanu, evenimente ale primariei, tot pe bani publici, de ce l-ati sters?
  • De ce abia după nu știu cât timp s-a gândit conducerea postului Europa FM să renunțe la reclamele primăriei? Când s-a semnat contractul nimeni nu și-a dat seama că este campanie electorală a Primarului Firea? Cine a semnat contractul, portarul de la post, femeia de serviciu, sau persoane din conducerea postului?

Trimite un comentariu

sus