Skip to main content

Pro TV, supărat pe Libertatea pentru un articol despre Măruţă: „Eliminaţi-l de pe site. Aţi folosit marca fără acord. Să vă abţineţi pe viitor!”

 
Pro TV, supărat pe Libertatea pentru un articol despre Măruţă: „Eliminaţi-l de pe site. Aţi folosit marca fără acord. Să vă abţineţi pe viitor!”

UPDATE. Cătălin Tolontan,coordonator editorial Libertatea, admite că articolul din Libertatea conţine erori, însă "Pro TV nu a dat niciun un fel de drept la replică, nu a cerut corectarea erorilor, ci a solicitat direct eliminarea articolului (...) ceea ce "este inacceptabil". Şi a adăugat: "Pro TV este noul TVR ...dar şi Libertatea este, uneori, vechea Libertatea". Declaraţia completă, în articol.

Publicitate

Pro TV a fost deranjat de un articol din ziarul Libertatea. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, televiziunea a notificat ziarul din trustul Ringier pentru un articol despre emisiunea lui Cătălin Măruţă.

Postul TV spune, în notificare, că articolul din Libertatea - în care nu era nicio sursă citată şi care nu avea nici poziţia Pro TV, nici a lui Măruţă - ar conţine "informaţii neadevărate", însă vine şi cu alte solicitări.

Pro TV vrea „eliminarea” articolului de pe site-ul ziarului, în caz contrar ameninţă cu judecata. De asemenea, vor şi elimarea unei preluări din acelaşi material, apărut pe site-ul revistei Unica (publicaţie din acelaşi trust).

Postul TV reproşează ziarului că ..."aţi folosit denumirea şi marca Pro TV fără acordul subscrisei".

Din informaţiile Paginademedia.ro, ieri a avut loc o discuţie în redacţia Libertatea în urma căreia s-a decis păstrarea articolului pe site. Unica a şters însă ştirea.

De unde a pornit totul?

Este vorba despre articolul care titrează: „Emisiunea lui Cătălin Măruţă este în cădere liberă. Şefii l-au băgat în şedinţă şi i-au cerut să crească audienţa”

Articolul spunea, fără ca în material să fie citată vreo sursă, că audienţele lui Cătălin Măruţă sunt în scădere şi că "mai-marii au decis să-l bage în şedinţă şi să-i atragă atenţia că trebuie să caute soluţii."

Articolul nu preciza dacă autorul lui a cerut sau nu vreo poziţie de la Pro TV sau de la Cătălin Măruţă.

În notificarea trimisă redacţiei Libertatea, Pro TV vorbeşte despre "informaţii neadevărate şi defăimătoare la adresa Pro TV", fără a da detalii sau un punct de vedere în legătură cu cele scrise de ziar.

Celor de la Libertate li se reproşează, printre altele, că au folosit denumirea şi marca Pro TV fără acordul televiziunii. Detalii din notificarea primită de Ringier România şi obţinută de Paginademedia.ro:

„Vă comunicăm că în cadrul articolelor anterior menţionate aţi folosit denumirea şi marca Pro TV fără acordul subscrisei;

Aţi prezentat informaţii neadevărate şi defăimătoare la adresa Pro TV SRL”, menţionează notificarea Pro TV.

Ce vor cei de la Pro TV?

Vă somăm să procedaţi imediat la eliminarea articolelor neadevărate şi defăimătoare identificate pe site-urile anterior menţionate, precum şi să vă abţineti pe viitor”, arată documentul.

De la ce să se abţină pe viitor publicaţiile?

„De la exploatarea, comunicarea publică şi/sau reproducerea indiferent de formă, format şi/sau mediu a imaginii, mărcii, însemnelor şi/sau denumirii subscrisei;

De la exploatarea, comunicarea publică şi/sau reproducerea indiferent de formă, format şi/sau mediu a oricăror materiale de presă, imagini sau înregistrări video care prezintă şi/sau fac menţiuni şi imaginea, mărcile, însemnele şi/sau denumirea subscrisei”, arată printre altele notificarea primită de Ringier de la Pro TV.

Tolontan: Pro TV este noul TVR

Contactat de Paginademedia.ro, Cătălin Tolontan, coordonator editorial Libertatea, a punctat scurt: "Pro TV este noul TVR".

O trimitere la solicitarea TVR, de anul trecut, prin care postul public de televiziune cerea ziarului Libertatea să divulge sursa informaţiilor legate de banii câştigaţi de realizatorul Ionuţ Cristache, dar şi de alte vedete din TVR.

După declaraţia iniţială scurtă - "Pro TV este noul TVR" - Tolontan a revenit apoi cu un punct de vedere detaliat.

Cătălin Tolontan admite că articolul din Libertatea conţine erori, însă ceea ce a cerut Pro TV "este inacceptabil".

Călălin Tolontan:

"Articolul din Libertatea conţine, într-adevăr, câteva erori, printre ele faptul că emisiunea lui Măruţă nu este pe acelaşi tronson orar cu Acces Direct, iar sursa informaţiei nu este precizată, pentru care ne pare rău şi ne cerem scuze. Vom şi rectifica în articol.

Însă Pro TV nu a dat niciun un fel de drept la replică, nu a cerut corectarea erorilor, ci a solicitat direct eliminarea articolului şi să nu le mai fie folosită sigla în materialele Libertatea, ceea ce este inacceptabil. De aceea am spus că Pro TV este noul TVR. Dar şi Libertatea este, uneori, vechea Libertatea".

Citeşte şi: ABSURDUL TVR. Televiziunea Publică notifică Paginademedia: "vă solicităm dezvăluirea surselor". Pentru o preluare


TVR, către presă: Spuneţi-ne sursa. Vrea să afle cum au ajuns în presă banii cheltuiţi cu vedetele şi prezentatorii

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ProTV ar trebui să ajute emisiunea și să îi ofere un tronson orar mai bun, chiar și cu prețul mutării buletinului de știri de la ora 17:00 pe un canal secundar.

    Pentru genul acesta de emisiune este greu să fabrici un alt brand, doar Măruță și Teo fac legea pe acest tip de emisiune.

    Cove și Adela fac și ei o emisiune asemănătoare.
  • Articolul scris de aceasta fatuca se incadreaza la categoria fake news! Nici macar nu s-a documentat cu cine concureaza emisiunea La maruta, iar daca n-a avut acces la audiente ar fi putut cauta pe Pagina dde media, daca era de buna credinta. ProTV n-a procedat corect prin notificarea de a nu se mai folosi marca, dar libertatea si cei care au preluat articolul trebuie s-al scoata, daca nu voluntar, atunci prin sentinta judecatoreasca.
  • De mentionat este faptul ca producatorul general al emisiunii La Maruta si "sefa directa" a lui Catalin Maruta este Alina Tolontan, sora lui Catalin Tolontan.
  • Maruta e pe faras - se stie. Protv degeaba ascunde povestea (nu are inca inlocuitor), treaba s-a aflat.
  • In comentariul meu anterior, am mentionat niste nume de moderatori/prezentatori care-si intrerup invitatii. Va dati seama ce-ar fi daca Romania ar trebui sa gazduiasca un eveniment international de genul Eurovizion? Pe cine pui pe scena ca prezentatori, fara sa fie niste mori stricate fara cei 7 ani de acasa? Dupa parerea mea, singurii prezentatori din Romania care nu dau impresia ca pentru ei este doar un job cu jumatate de norma, sunt Andreea Marin si Cabral. Sunt singurii prezentatori de calitate. Nici Iuliana Tudor, nici Mihaela Radulescu nu au evoluat, in pofida anilor de experienta.
  • "Postul TV reproșează ziarului că ..."ați folosit denumirea și marca Pro TV fără acordul subscrisei".

    Ce-i asta? Asta ii deranjeaza pe ei? Au putut veni cu cifre pentru a demonta ce a spus Libertatea? Daca nu, atunci despre ce vorbim?

    Apropo... unele emisiuni au invitati cantareti, care la sfarsitul emisiunii canta o piesa. Intr-o vreme, in timpul acelei piese curgea genericul de final. CNA a intervenit si a interzis ca piesele sa fie macelarite doar pentru ca sunt la finalul emisiunii. Cred ca este timpul ca CNA sa intervina si in cazul in care moderatorul isi intrerupe invitatii. S-a depasit orice limita. Maruta, Capatos, Brancu... oare cati invitati ai lor au reusit vreodata sa termine o fraza fara sa fie intrerupti?
  • Stirea cu teo si maruta a fost si la tv daca nu ma insel pe ps...aaa romania tv
  • Deontologia este o necunoscuta pentru unii. Care habar nu au ca, inainte de a scrie o stire, informatia trebuie confirmata din 3 surse. Pentru a fi credibila stirea trebuie citata cel putin o sursa. Eventual prinsa si pozitia celui / celor care fac obiectul stirii.
  • Cei de la libertatea mint cu nerusinare! La maruta nu concureaza cu acces direct, iar pe Pagina de media se vede foarte clar cum emisiunea lui Maruta a fost peste cea a lui Teo in septembrie! Mai jos puteti citi aberatiile celor de la libertatea. De Denisa Macovei, Miercuri, 02 octombrie 2019, 12:00 Cătălin Măruță prezintă în fiecare zi, de luni până vineri, în regim live, emisiunea „La Măruță”, la concurență pe același tronson orar cu emisiunile „Teo Show” și „Acces direct”. În cei 12 ani de când moderează acest format, s-a bucurat de anii lui de glorie, nici un post concurent neavând șansa să-l ajungă ca rating. Chiar dacă mai avea emisii nereușite și zile când era pe locul doi, când se trăgea linie, era în topul preferințelor publicului. Lucrurile s-au schimbat însă în ultimul timp: audiența lui e în cădere liberă. O vreme, șefii au sperat că-și va reveni, dar acum dau semne că răbdarea li s-a terminat. La postul din Pache Protopopescu, orice cădere de audiență reprezintă un serios semnal de alarmă. Iar faptul că emisiunea lui Cătălin Măruță a fost detronată de cea a lui Teo Trandafir, show care până acum nu reprezenta un pericol pentru trustul PRO, concurența directă fiind „Acces direct”, difuzată de Antena 1, i-a făcut pe oficiali să-și pună un mare semn de întrebare. Dacă în perioada de glorie îl lăudau și îl răsplăteau pe măsură pe Cătălin – la un moment dat, umbla zvonul că ar încasa de la PRO TV în jur de 15.000 de euro lunar -, acum, mai-marii au decis să-l bage în ședință și să-i atragă atenția că trebuie să caute soluții pentru revigorarea emisiunii, altfel existând riscul să scoată show-ul din grilă.
    Citeşte întreaga ştire: Emisiunea lui Cătălin Măruță este în cădere liberă. Șefii l-au băgat în ședință și i-au cerut să crească audiența
  • Paginademedia ,Ramona Ioana Bruynseels este invitat în emisiunea "Acces Direct" chiar acum!
  • Acest om Tolontan mai mult rau a facut decat jurnalism pe ce pune mana strica numai minciuni scriu in ziarele lor ,

Trimite un comentariu

sus