
AUDIENȚE. Matinalele radio și publicul tânăr. Ce preferă tinerii să asculte dimineața? Ce matinale radio au avut cea mai bună evoluție?
Înainte de clasament, două dintre creșterile notabile:
1. Surpriza acestui val de audiență - toamnă 2019 - vine de la matinalul Rock FM. Morning Glory cu Răzvan Exarhu a urcat pe locul al doilea în Capitală, la audiența pe publicul tânăr, peste Kiss FM.
Exarhu a avut priză la tineri: în București, audiența pe publicul 18-49 de ani a sărit cu 50% într-un singur an.
De altfel, matinalul Rock a fost emisiunea cu cea mai mare creștere pe publicul tânăr, pe comercial și la orașe.
2. În țară, cea mai mare creștere de audiență a fost la Deșteptarea Europa FM, cu Vlad Petreanu și George Zafiu, matinal care a câștigat peste 140.000 de ascultători tineri.
În urcare la orașe și la nivelul întregii țări, cu zeci de mii de ascultători tineri câștigați, este și matinalul Digi FM cu Bogdan Miu și Cătălin Striblea.
Și o scădere de remarcat:
Matinalul Pro FM (post din grupul Digi) - Dimineți Blană, cu Veve și Coțofană, care și-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri din București în toamna lui 2019. Are un plus însă la orașe.
Cine este pe primul loc în rândul tinerilor?
Morning ZU, cu Daniel Buzdugan și Mihai Morar, este lider în capitală, în timp de „Râzi cu Rusu și Andrei” de pe Kiss FM conduce la orașe și în toată țara.
Paginademedia.ro prezintă principalele concluzii. Care au fost cele mai ascultate emisiuni matinale, pe publicul COMERCIAL:
ÎN BUCUREȘTI. Morning ZU este cel mai ascultat matinal din București, cu aproape 110.000 de ascultători, media, pe publicul comercial. Postul a avut o creștere ușoară față de valul similar din 2018.
Surpriza din București vine de la locul al doilea. Rock FM a devenit al doilea cel mai ascultat matinal din Capitală, pe publicul tânăr.
Morning Glory cu Răzvan Exarhu a avut și cea mai mare creștere de audiență, un plus de 23.000 de ascultători în toamna lui 2019, față de toamna lui 2018. Matinalul a trecut astfel peste Kiss FM, ocupantul tradițional al locului secund în Capitală.
Deșteptarea Europa FM a obținut a doua cea mai mare creștere, pe publicul tânăr. Matinalul prezentat de Vlad Petreanu și George Zafiu a avut în cel mai recent val de audiențe o medie de 65.400 de ascultători tineri, cu peste 12.000 mai mulți față de valul similar din 2018.
De cealaltă parte, Magic, Virgin, Guerrilla și Dance FM au ieșit pe minus la audiențe.
Scădere importantă și pentru matinalul Pro FM, care și-a pierdut mai mult de jumătate din ascultătorii tineri în toamna lui 2019, față de toamna lui 2018.
Poziție bună pentru Chill FM, post proaspăt intrat în sondajele de audiență, care a fost lansat de RCS pe fosta frecvență a Music FM.
Chill FM nu are o emisiune matinală propriu-zisă, însă tronsonul de dimineață al postului care difuzează non-stop muzică chill out a avut o medie de 12.000 de ascultători tineri. Chill a fost astfel peste posturi precum Impuls, Gold FM sau Tanănana.
LA ORAȘE. „Râzi cu Rusu și Andrei” rămâne cel mai ascultat radio de la orașe și pe publicul tânăr, dar cu o pierdere masivă de ascultători. Postul a avut în perioada măsurată o medie de aproape 570.000 de ascultăttori, cu aproape 80.000 mai puțini față de perioada similară din 2018.
„Morning ZU”, cu poziția a doua în mediul urban, a stagnat la puțin peste jumătate de milion de ascultători cu vârste între 18 și 49 de ani.
Au avut creșteri importante pe publicul tânăr posturile Europa FM, Virgin Radio Și Digi FM, pe zona de matinal. Fiecare a avut câte un plus de 30.000 de ascultători tineri.
De cealaltă parte matinalul Magic FM este în declin, cu un minus de 22.500 de ascultători tineri. Postul s-a apropiat în toamna lui 2019 de media de 200.000 de ascultători.
Morning Glory a avut cea mai mare creștere și pe publicul comercial, de la orașe. Matinalul lui Exarhu a avut în valul de toamnă 2019 o medie de 190.000 de ascultători tineri, cu aproape 60.000 mai mulți decât în valul din 2018.
Dacă în Capitală a ieșit pe minus, matinalul Pro FM a crescut în mediul urban.
Dimineți Blană, cu Veve și Coțofană, de pe Pro FM, a avut în valul de toamnă 2019 o medie de aproape 150.000 de ascultători tineri, cu un plus de 35.000 față de valul din 2018.
LA NIVEL NAȚIONAL. Matinalele Kiss FM și Radio ZU își dispută primele două locuri în topul celor mai ascultate emisiuni de dimineață. Ambele au fost însă pe minus.
Deșteptarea Europa FM a fost matinalul cu cea mai mare creștere pe comercial. Emisiunea lui Petreanu și Zafiu a avut în perioada măsurată o medie de 660.000 de ascultători, cu un plus de peste 143.000 de ascultători.
Creșteri importante au fost și la matinalul Rock: plus 75.900 de ascultători, și la matinalul Digi FM, cu Striblea și Bogan Miu, plus 44.200 de ascultători.
Matinalul Radio Guerrilla a avut peste 87.000 de ascultători tineri, media, în toamna lui 2019. Postul a avut o creștere de 14.000 de ascultători față de valul similar din 2018.
Audiența programelor matinale în valul toamnă 2019, pe publicul comercial, în BUCUREȘTI:
BUCURESTI 18-49 | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | ZU | 109.600 | 108.900 | 700 |
2 | Rock FM | 80.500 | 57.300 | 23.200 |
3 | Kiss FM | 68.300 | 69.600 | -1.300 |
4 | Europa FM | 65.400 | 53.200 | 12.200 |
5 | Magic FM | 43.400 | 55.200 | -11.800 |
6 | Virgin Radio | 35.000 | 40.000 | -5.000 |
7 | Guerrila | 34.200 | 39.600 | -5.400 |
8 | Digi FM | 23.400 | 17.500 | 5.900 |
9 | Dance FM | 21.700 | 27.100 | -5.400 |
10 | Romantic FM | 18.400 | 13.700 | 4.700 |
11 | Actualitati | 17.300 | 27.600 | -10.300 |
12 | ProFM | 14.900 | 34.100 | -19.200 |
13 | Vibe FM | 13.900 | 17.600 | -3.700 |
14 | Chill FM | 11.200 | N/A | 11.200 |
15 | Impuls | 9.200 | 2.800 | 6.400 |
16 | National FM | 8.300 | 7.100 | 1.200 |
17 | Itsy Bitsy | 8.300 | 11.000 | -2.700 |
18 | Bucuresti FM | 5.200 | 3.700 | 1.500 |
19 | Gold FM | 5.000 | N/A | 5.000 |
20 | Tananana | 4.200 | 4.700 | -500 |
21 | Cultural | 4.000 | 2.800 | 1.200 |
22 | Muzical | 2.100 | 600 | 1.500 |
23 | Seven | 1.800 | 2.600 | -800 |
24 | Ant. Satelor | 1.400 | 5.900 | -4.500 |
25 | Sport Total | N/A | 3.900 | -3.900 |
URBAN COMERCIAL | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 567.200 | 645.700 | -78.500 |
2 | ZU | 508.200 | 504.300 | 3.900 |
3 | Europa FM | 441.900 | 411.200 | 30.700 |
4 | Virgin Radio | 223.400 | 195.100 | 28.300 |
5 | Digi FM | 219.500 | 190.400 | 29.100 |
6 | Magic FM | 197.100 | 219.600 | -22.500 |
7 | Rock FM | 189.300 | 129.600 | 59.700 |
8 | ProFM | 147.100 | 111.800 | 35.300 |
9 | Actualitati | 133.300 | 131.600 | 1.700 |
10 | Regional | 79.500 | 81.700 | -2.200 |
11 | Guerrilla | 62.900 | 69.900 | -7.000 |
12 | National FM | 32.100 | 19.800 | 12.300 |
13 | Ant. Satelor | 30.200 | 32.400 | -2.200 |
14 | Cultural | 15.200 | 24.500 | -9.300 |
NATIONAL COMERCIAL | Valul toamna 2019 | Valul toamna 2018 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 959.200 | 986.300 | -27.100 |
2 | ZU | 705.000 | 754.100 | -49.100 |
3 | Europa FM | 658.400 | 515.400 | 143.000 |
4 | Digi FM | 330.600 | 286.400 | 44.200 |
5 | Virgin Radio | 294.700 | 284.500 | 10.200 |
6 | Magic FM | 253.000 | 277.900 | -24.900 |
7 | ProFM | 238.100 | 240.700 | -2.600 |
8 | Actualitati | 220.000 | 217.100 | 2.900 |
9 | Rock FM | 214.500 | 138.600 | 75.900 |
10 | Regional | 191.900 | 236.200 | -44.300 |
11 | Guerrilla | 87.100 | 72.700 | 14.400 |
12 | Ant. Satelor | 80.100 | 85.800 | -5.700 |
13 | National FM | 52.800 | 26.200 | 26.600 |
14 | Cultural | 25.400 | 40.100 | -14.700 |
Citește și: AUDIENȚE radio valul Toamnă 2018. Care au fost cele mai ascultate posturi. Europa FM, surpriza noului val de audiență. Virgin Radio și Digi FM, cele mai consistente creșteri
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Toate cele de mai sus se vor regasii in bugetele de publicitate pe 2020. Altfel inseamna ca ceva e putred in Balcani.