Skip to main content

2019. Cele mai tari emisiuni de divertisment. Ce experimente au mers și cine a eșuat

 
2019. Cele mai tari emisiuni de divertisment. Ce experimente au mers și cine a eșuat

Show-urile de divertisment au fost motoarele de audiență pentru marile generaliste. Ca de obicei, cel mai tare au "turat" motoarele Pro TV și Antena 1. Kanal D a avut câteva emisiuni de divertisment, însă s-a concentrat în 2019 mai mult pe serialele turcești. 

Care a fost cea mai urmărită emisiune de divertisment a anului 2019? Nicio surpriză. La fel ca în fiecare an, de nouă ani, Românii au talent a fost show-ul cu cea mai mare audiență. Ratingul mediului al emisiunii de pe Pro TV s-a apropiat de trei milioane de telespectatori. 

Publicitate

Podiumul este completat de Antena 1, cu cea mai urmărită emisiune a sa, Chefi la cuțite. 

Clasamentul audiențelor este dominat mai ales de emisiuni cu „tradiție”: Românii au talent, Chefi la cuțite, Visuri la cheie, Vocea, iUmor sau Ferma. 2019, televiziunile n-au dat niciun „Exatlon”. Adică nicio emisiune nouă care să aducă audiențe mari. Posturile au avut totuși câteva "experimente". 

EXPERIMENTE. Televiziunile au experimentat destul de puțin cu noi formate, iar cele mai multe au rămas la nivel de...experiment.

Singura noutate care s-a remarcat în audiență a fost „Șef sub acoperire”, un reality difuzat de Pro TV în toamnă, în opt ediții. Emisiunea, difuzată joia după Las Fierbinți, a avut peste 1,3 milioane de telespectatori media. 

Emisiunea Cântă acum cu mine, prezentată de Cabral, cu Loredana vioara întâi, și filmată în Polonia, a fost un eșec. În doar opt ediții, emisiunea a trecut prin două schimbări de programare. În final, a fost difuzată la 23.00, în afara prime-time-ului

Tot un experiment a fost și MasterChef. Deși un format clasic, emisiunea a fost reluată de Pro TV, după doi ani de pauză, ca un hibrid între Ferma vedetelor și un show culinar. A fost reluată, dar nu în prime-time la bătaie cu Chefii, ci după 22.30. Show-ul, cu patru difuzări pe săptămână, a avut audiențe mia bune doar când nu a fost la bătaie cu Chefi la cuțite. 

Antena 1 a încercat să facă emisiune săptămânală din revelionul cu măști al lui Dan Negru. Emisiunea, pusă la bătaie cu Las Fierbinți și cu Ferma, un nou început, a obținut audiențe în media postului. 

Antena a avut în toamna anului trecut și show-ul Antitalent, o variantă dâmbovițeană a emisiunii Saturday Night Live. Rezultatul? A fost „antitalent” și la capitolul audiență. Emisiunea s-a încheiat după opt ediții. 

Tot Antena 1 a încercat și o variantă Chefi la cuțite: familii la cuțite, difuzată în primăvara anului trecut. Emisiunea a avut audiențe mult sub varianta obișnuită Chefi la cuțite. 

Vă mai aduceți aminte de Ultimul Trib, filmat în Madagascar? A fost unul dintre cele mai lungi experimente. Emisiunea a debutat în septembrie 2018, cu două difuzări pe săptămână, și s-a încheiat abia în aprilie 2019, având doar o ediție, vinerea, după 22.00.   

Antena 1 a experimentat și în timpul zilei, cu emsiiunea Gazda perfectă, realizată după formatul internațional „Come dine with me”. Emisiunea, un fel de Cireașa de pe tort (Prima TV) cu oameni obișnuiți, a avut audiențe sub așteptări.  

Și Kanal D și-a încercat norocul cu o nouă emisiune, Îmi place dansul, un talent show în care au concurat pasionații de dans, cu un juriu format din Cocuța, CRBL, Beatrice Rancea și Emil Rengle.

Audienței, însă, nu i-a plăcut dansul. După doar câteva ediții, emisiunea a fost mutată după 22.00, ca urmare a rezultatelor slabe. Emisiunea a fost înlocuită cu o rețetă de audiență a Kanal D, Roata norocului

Paginademedia.ro prezintă cele mai urmărite emisiuni de divertisment din 2019: 

NAȚIONAL. Sezonul nouă Românii au talent a păstrat tradiția și a stat „fără emoții” în fruntea celor mai urmărite show-uri de divertisment. În medie, aproape trei milioane de persoane au urmărit emisiunea ediție cu ediție. 

Locul secund i-a revenit Antenei 1 cu sezonul șase a emisiunii Chefi la cuțite. 

Topul este completat de emisiuni de pe Pro TV, Visuri la Cheie, Ferma și Vocea României, cu 1,5 milioane de telespectatori, fiecare. 

Chefi la cuțite, sezonul 7, difuzat în toamna lui 2019, a fost a șasea cea mai urmărită emisiune, cu peste 1,3 milioane de telespectatori.

Cea mai urmărită emisiune de la Kanal D a fost Roata Norocului. Emisiunea de divertisment a avut puțin peste 1,1 milioane de telespectatori din întreaga țară. 

Cântă acum cu mine, un format pe care Pro TV l-a încercat în primăvara anului trecut, abia a avut un milion de telespectatori media, cu cele opt ediții. 

Exatlonul Kanal D, care în primăvara anului trecut a avut sezonul al treilea, a avut audiențe mult sub primele ediții. La nivel național, show-ul Kanal D abia a depășit milionul de telespectatori. 

URBAN. Românii au talent a obținut cele mai bune cifre și în mediul urban. Peste 1,5 milioane de persoane au urmărit show-ul de talente. Este urmat de Chefi la cuțite, sezonul șase, care s-a încheiat anul trecut în ianuarie. 

Podiumul este completat de Chefi la cuțite, sezonul șase, care s-a încheiat în ianuarie 2019, și de Vocea României, care a atras o medie de 830.000 de persoane. 

Ferma un nou început, difuzat de Pro TV în prima parte a anului trecut, a adus cifre bune de audiență postului TV. Cele 50 de ediții ale reality-show-ului au avut o medie de 750.000 de telespectatori. 

Rețeta „Te cunosc de undeva” a funcționat pentru Antena 1 și în sezonul cu numărul 14. Emisiunea de divertisment a fost printre cele mai urmărite de pe Antena 1, cu o medie de aproape 700.000 de persoane. 

COMERCIAL. Românii au talent a obținut cifre bune și pe publicul comercial. Show-ul de talente a avut o medie de 635.000 de telespectatori (14,8 rating). 

A fost urmat de Chefi la cuțite, de pe Antena 1, care s-a apropiat de jumătate de milion de telespectatori tineri. Podiumul este completat de Visuri la cheie care a „înflorit” în audiență după revenirea lui Dragoș Bucur la cârma emisiunii. Reality-show-ul a fost urmărit, în medie de 400.000 de persoane. 

Cele mai urmărite emisiuni ale Antenei 1 au fost cele produse de Mona Segall: Chefi la cuțite, sezoanele 6 și 7, și Asia Express - Drumul Elefantului. 

Cifre bune au obținut și iUmor, sezonul șase, din primăvară. Sezonul șapte iUmor, din toamnă, a avut cifre ceva mai mici, însă amintim că a fost programat la bătaie cu Vocea României. 

Exatlon România, care în primul sezon a avut un rating de 350.000 de telespectatori, pe comercial (7,9 rtg), a ajuns în sezonul al treilea la 166.000 de telespectatori media (3,9rating)

CITEȘTE ȘI: Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2018

Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL   Post   Persoane   Rtg%   Difuzari  
1 Romanii au talent Pro TV 2.935.000 16.6 17
2 Chefi la cutite (sez. 6) Antena 1 1.843.000 10.4 6
3 Visuri la cheie Pro TV 1.552.000 8.7 13
4 Ferma, un nou inceput Pro TV 1.502.000 8.5 50
5 Vocea Romaniei Pro TV 1.426.000 8.0 16
6 Chefi la cutite (sez. 7) Antena 1 1.367.000 7.7 30
7 Sef sub acoperire Pro TV 1.359.000 7.6 8
8 Te cunosc de undeva (sez. 14) Antena 1 1.294.000 7.3 15
9 iUmor (sez. 6) Antena 1 1.259.000 7.1 14
10 Asia Express - Drumul elefantului Antena 1 1.255.000 7.1 30
11 Roata norocului Kanal D 1.153.000 6.5 24
12 Scena misterelor Antena 1 1.114.000 6.3 14
13 Exatlon Romania (sez. 3) Kanal D 1.085.000 6.1 68
14 Canta acum cu mine Pro TV 1.070.000 6.0 8
15 iUmor (sez. 7) Antena 1 1.060.000 6.0 15
16 Ce spun romanii Pro TV 1.051.000 5.9 261
17 Chefi la cutite: familii la cutite Antena 1 994.000 5.6 8
18 Acces Direct Antena 1 963.000 5.4 239
19 Se striga darul Kanal D 938.000 5.3 23
20 Pe bune?! Pro TV 879.000 5.0 10

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, în mediul URBAN:

  URBAN   Post   Persoane   Rtg%   Difuzari  
1 Romanii au talent Pro TV 1.540.000 16.1 17
2 Chefi la cutite (sez. 6) Antena 1 1.000.000 10.4 6
3 Vocea Romaniei Pro TV 830.000 8.7 16
4 Visuri la cheie Pro TV 794.000 8.3 13
5 Ferma, un nou inceput Pro TV 742.000 7.7 50
6 Chefi la cutite (sez. 7) Antena 1 741.000 7.8 30
7 Te cunosc de undeva (sez. 14) Antena 1 699.000 7.3 15
8 Asia Express - Drumul elefantului Antena 1 693.000 7.2 30
9 Sef sub acoperire Pro TV 642.000 6.7 8
10 iUmor (sez. 6) Antena 1 605.000 6.3 14
11 Ce spun romanii Pro TV 578.000 6.0 261
12 Canta acum cu mine Pro TV 568.000 5.9 8
13 Scena misterelor Antena 1 567.000 5.9 14
14 Chefi la cutite: familii la cutite Antena 1 552.000 5.8 8
15 iUmor (sez. 7) Antena 1 506.000 5.3 15
16 Exatlon Romania (sez. 3) Kanal D 468.000 4.9 68
17 Pe bune?! Pro TV 461.000 4.8 10
18 Acces Direct Antena 1 442.000 4.6 239
19 Roata norocului Kanal D 436.000 4.6 24
20 ANTITALENT Antena 1 355.000 3.7 8
 
Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Cele mai urmărite emisiuni de divertisment în 2019, pe publicul COMERCIAL:

  COMERCIAL   Post   Persoane   Rtg%   Difuzari  
1 Romanii au talent Pro TV 635.000 14.8 17
2 Chefi la cutite (sez. 6) Antena 1 491.000 11.4 6
3 Visuri la cheie Pro TV 402.000 9.4 13
4 Ferma, un nou inceput Pro TV 372.000 8.7 50
5 Chefi la cutite (sez. 7) Antena 1 369.000 8.6 30
6 Sef sub acoperire Pro TV 368.000 8.6 8
7 Asia Express - Drumul elefantului Antena 1 352.000 8.2 30
8 Vocea Romaniei Pro TV 334.000 7.8 16
9 iUmor (sez. 6) Antena 1 287.000 6.7 14
10 Canta acum cu mine Pro TV 266.000 6.2 8
11 Chefi la cutite: familii la cutite Antena 1 261.000 6.1 8
12 iUmor (sez. 7) Antena 1 252.000 5.9 15
13 Pe bune?! Pro TV 250.000 5.8 10
14 Te cunosc de undeva (sez. 14) Antena 1 224.000 5.2 15
15 TEMPTATION ISLAND - INSULA IUBIRII (V) Antena 1 218.000 5.1 22
16 Scena misterelor Antena 1 210.000 4.9 14
17 MASTERCHEF Pro TV 200.000 4.7 39
18 Ce spun romanii Pro TV 199.000 4.6 261
19 ANTITALENT Antena 1 175.000 4.1 8
20 Exatlon Romania (sez. 3) Kanal D 166.000 3.9 68
 
Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Citește și: 

AUDIENȚE ȘTIRI 2019. Românii au ales știrile de la Pro TV și anul trecut. Jurnalul de la 19:00 cu Esca, lider incontestabil. Observatorul de la 19:00, pe podium

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • La emisiuni "experiment" mai putea merge si:
    -Puterea dragostei chiar dacă,in caz de nu ma înșel a început în 2018,a adus audiențe bune postului
    -The Wall început cu un prim sezon in 2017,reluat în cursul anului trecut, cu un sezon 2 înregistrat din cate stiu in prima parte a anului 2018 si ulterior difuzată din septembrie până înainte de sărbători,care,la fel ca în primul sezon, nu a strălucit.La capitolul audiențe,ajungând de la 2 editii/săptămâna,la una(cand reușea totusi Masterchef sa "miste")
    La "tradiționale" nu am văzut Insula sau iumor,dar poate nu au avut chiar asa mari cifre
    Să nu uităm de clasicul "Nea Marin" sezonier,iarna si vara
    Si ar mai fi si altele

Trimite un comentariu