Skip to main content

PREVIZIUNI Media Fact Book. Piața de publicitate va depăși jumătate de miliard de euro în 2020, pentru prima dată după 2008

 
PREVIZIUNI Media Fact Book. Piața de publicitate va depăși jumătate de miliard de euro în 2020, pentru prima dată după 2008
Foto: pexels.com

După „doar” 12 ani, industria media reușește să revină la nivelul din 2008, la capitolul investiții în publicitate. 

Publicitate

Piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, după ce în 2019 a înregistrat 487 milioane de euro.

Cifrele sunt estimări ale agenției de media Initiative, care estimează că piața de media din România a crescut în 2019 cu 7%, iar în 2020 se va majora cu 5.5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book.

Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative:

Ne așteptăm ca, la finalul anului 2020, piața de media să depășească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică.

Cheltuielile urmează evoluția consumului de media în tranziția sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creștere se temperează pe măsură ce economia României încetinește ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecință.“

Principalele concluziile ale Media Fact Book

  • În 2019, investițiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro.
  • Cea mai mare rată de creștere a înregistrat-o piața de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018.
  • A fost un an bun și pentru piața de OOH, care ajunge la un estimat de 32.2 milioane de euro în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018.
  • Piața de radio și-a continuat trendul ascendent și în anul trecut, cu o creștere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro.
  • Industria media nu aduce vești bune. Consumul TV a scăzut în 2019 cu 7% față de 2018, ceea ce s-a tradus și într-un volum mai mic de GRP-uri livrate (-5%). Cu alte cuvinte, audiența reclamelor a fost mai mică, pentru că a fost mai puțin public.  
  • Domeniile care au investit cel mai mult în publicitate, în 2019, au fost: pharma, retail, cosmetice, telecomunicații și banking&asigurări. 
  • Nicio surpriză, cea mai mare creștere vine din zona de digital. 2019 s-a încheiat cu o creștere de 17% pentru publicitatea online, atingând suma de 99,1 milioane de euro, arată estimările Media Fact Book.
  • Aceeași sursă estimează că în 2020 creșterea va fi de 16%, atingând suma de 114,5 milioane de euro. Grosul publicității online se va concentra ca și până acum la Google și Facebook, în timp ce publicitatea locală tip „dispaly” va scădea cu 20%, la aproximativ 13,9 milioane de euro. 

GALERIE FOTO. Piața de media

Piața media în 2020:

Pentru 2020, agenția Initiative estimează, pentru România noi creșteri pentru TV (+2.5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114.5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30.6 milioane de euro) și OOH (+5%, până la 33.8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte și Initiative, se arată că investițiile nete în publicitate au crescut în 2019 cu 5.2% și se vor majora cu 5.7% în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari.

Piața globală de TV a fost într-o ușoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanță (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului și de lipsa evenimentelor mari generatoare de audiență.
 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu