Skip to main content

VIDEO. De ce nu se mai uită românii (atât de mult) la TV? Răspunde Alexandra Iordăchescu - Starcom

 
VIDEO. De ce nu se mai uită românii (atât de mult) la TV? Răspunde Alexandra Iordăchescu - Starcom

VIDEO. De ce se uită lumea tot mai puțin la TV? Diferențele de consum între tineri și maturi sunt evidente, însă cele două categorii de public se intersectează uneori. De ce?

„Generațiile tinere se uită aproximativ două ore pe zi la TV, dar stau aproximativ cinci ore în online. În schimb, generațiile mai mature stau cinci ore la TV și două ore în online”

Publicitate

Răspunsul vine de la Alexandra Iordăchescu, într-un dialog cu Petrișor Obae - Editorul Paginademedia.ro.

Acesta, dar și restul concluziilor au la bază câteva studii făcute Starcom, agenția coordonată de Alexandra Iordăchescu. 

Interviul vine și în contextul unei scăderi dramtice a consumului TV. Față de acum cinci ani, consumul de TV a scăzut cu un milion de telespectatori, arată o analiză Paginademedia.ro. (Mai multe detalii, AICI)

Principalele tendințe în zona de TV, online și publicitate TV. Cu răspunsuri, de la Alexandra Iordăchescu:

  • Când vine vorba de anumite emisiunii, audiența e mult mai implicată în zona de online. Sunt anumite emisiuni care stârnesc comentarii în online, cum e Puterea Dragostei (Kanal D) sau iUmor (Antena 1).
  • Las Fierbinți, de exemplu, nu are o prezență mare în social media. Nu suscită interes și dezbatere în social media.
  • Las Fierbinți ar putea să promoveze în online materiale adiționale, față de cele clasice de pe TV, cum ar fi clipuri de „behind the scenes”
  • Comunitatea online a serialului Las Fierbinți, deși foarte urmărit la TV, nu este atât de vocală în online, cum este comunitatea emisiunii Puterea Dragostei.
  • Puterea dragostei distribuie în social media diverse momente din emisiune, care stârnesc dezbateri și conversații din partea audienței.
  • Vor rămane pe TV, în continuare, categoriile clasice de clienți: Food, Farma, Retail. S-a observat anul trecut o scădere în rândul brandurilor din sfera Telecom.
  • Noi ne așteptăm ca în anii care urmează este să observăm o creștere, care deja se întâmplă, în rândul clienților din zona E-Retail. Acest lucru denotă faptul că TV-ul funcționează și în cazul magazinelor online.
  • Nu mai ține mitul care spune că: „Dacă ești în online, trebuie să îți promvezi produsele doar online”

Idei din interviul cu Alexandra Iordăchescu - Brand Lead Starcom: De ce nu se mai uită lumea (atât de mult) la TV?

  • Schimbarea comportamentului de consum este cauza principală a scăderii consumului de televiziune. Există din ce în ce mai multe surse de conținut.
  • Oamenii se pot duce în digital, unde avem platformele de VOD (Netflix, HBO). De asemenea, sunt tot mai multe Smar TV-uri.
  • Astfel, există alternative care permit consumatorului multiple surse, nu doar clasicul TV. Practic, ei își fac propria grilă TV.
  • Trendul este similar, mai ales dacă ne comparăm cu țările din regiune. Totuși, la nivel de minute petrecute în fața televizorului țara noastră este în fața țărilor vecine.
  • Avem o medie de cinci ore și jumătate pe zi, față de vecinii bulgari care sunt undeva la patru ore pe zi.
  • Consumul de televiziune a scăzut și pentru că, fața de acum patru ani, avem un salariu mediu care a crescut cu 40%. E clar că oamenii au niște posibilități prin care își permit niște modalități alternative de petrecere a timpului liber.
  • Față de acum patru ani, avem de a face cu niște temperaturi anormal de mari, ceea ce a dus la scăderea audiențelor. Oamenii au preferat să stea a afară.
  • Consumatorul tinde să se ducă după conținut, decât după un program anume. Această tendință de specializare în conținut duce și la o fragmentare a audienței.
  • Televiziunile ar trebui să se adapteze consumatorilor.
  • Anul acesta, televiziunile tind să rămână pe programele consacrate sau pe cele testate deja, ceva ce a funcționat în trecut. În 2018, televiziunile mari testat mai mult show-uri noi.
  • Cererea de spațiu publicitar, din partea advertisilor, este tot mai mare. În mod normal, televiziunile vor merge pe o creștere de prețuri.
  • Pentru a avea o piață sănătoasă și programe de calitatea, trebuie să susținem această creștere de preț.
  • Ne așteptăm ca în următorii ani magazinele online să investească în publicitate masiv nu doar în perioada premergătoare Black Friday.
  • Suntem într-o piață în care TV-ul încă funcționează și acest lucru nu se întâmplă doar la noi.
  • Generațiile tinere se uită undeva la două ore pe zi la TV, dar stau aproximativ cinci ore în online.
  • Generațiile mai mature stau cinci ore la TV și două ore în online.
  • Tinerii sunt obișnuiți cu accesul la informație în orice moment, spre deosebire de generațiile mature care sunt mai loiale anumitor branduri.
  • Clienții de publicitate trebuie să iși adapteze reclamele în funcție de mediile în care comunică.
  • Există un trend în rândul generațiilor tinere în a urmări oameni față de care se simt apropiați. Nu mai contează pentru ei dacă oamenii respectivi au apărut sau nu la TV. Ce contează e activitate din social media, conținutul pe care-l produc respectivii oameni acolo.

VIDEO. De ce nu se mai uită lumea (atât de mult) la TV? Răspunsurile de la Alexandra Iordăchescu, Starcom

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • @bombeu

    Tele-viziunea sau tele-vizionarea, adică vizionarea la distanță a unor emisiuni sau evenimente, s-a reinventat deja,
    Va păstra piața cine va folosi serviciile de streaming și modalitățile moderne de promovare,
    Dar trebuie păstrat contactul cu publicul și prin evenimente organizate în sânul comunităților, un rol esențial îl vor păstra televiziunile locale, chiar dacă acum sunt destul de subfinanțate.
  • nu se mai merita sa te uiti la tv, eu urmaresc doar canalele de sport si digi 4k. Daca ar fii o varianta de abonament doar cu canale de sport l-as face pe ala si as renunta la restul canalelor. Manipulari, stiri non sens, transmisiuni inca in Standard Definition. Onlineul e mult mai diversificat. Televiziunea moare in 15 ani.

Trimite un comentariu