Skip to main content

Kanal D schimbă targetul comercial 18-49 de ani. Care este segmentul pe care vinde postul TV

 
Kanal D schimbă targetul comercial 18-49 de ani. Care este segmentul pe care vinde postul TV

Schimbare în politica de vânzări la postul generalist Kanal D. Stația de televiziune nu mai vinde publicitatea, începând din acest an, pe targetul comercial 18-49 de ani.

Publicitate

Kanal D a extins publicul comercial, astfel că plaja este, acum, ceva mai mare: 18-54 de ani este targetul pe care postul Dogan vinde acum publicitatea.

Postul turcesc este primul care face această schimbare, dintre marile canale generaliste. Pro TV și Antena 1 continuă să vândă pe targetul comercial "clasic", adică publicul între 18 și 49 de ani. Din informațiile Paginademedia.ro, Pro TV a luat în considerare lărgirea publicului de câțiva ani, dar a rămas la 18-49.

Una din explicațiile pentru extinderea plajei de public comercial ține de aspecte socio-demografice: în prezent, zona de public cu potențial, cu posibilități financiare și de consum, este mai bine reprezentată și după vârsta de 49 de ani, față de acum zece ani, de exemplu.

Posibile efecte?

Un public de 18-54 de ani poate însemna o creștere a audienței (dată de persoanele între 49 și 54 de ani). De aici, un preț mai mare pentru clienții de publicitate, care plătesc publicitatea la punctul de audiență obținut de reclamele pe care le difuzează (așa-numitele GRP's - Gross Rating Points).

Contactați de Paginademedia.ro, oficialii Kanal D nu au comentat informațiile legate de schimbarea publicului comercial.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Schimbarea publicului-tinta de vindut puncte de audienta are la baza o realitate foarte pragmatica - anii cu foarte multe nasteri 1968-1973, celebri "decretei" sunt la limita sau ies din formula clasica a incasarilor. Iar pentru o televiziune clasica in epoca Netflix and co focusul se muta pe u public mai batrin. In plus, exista bugete de publicitate generoase si pentru nevoile publicului mai virstnic - o crema de reumatism, un laxativ impotriva constipatiei cronice, o napolitana "nostalgica" samd care au si ele nevoie de o audienta utila, Durex si Prostamol nu se prea adreseaza aceluiasi grup tinta.
  • "Paginademedia" si voi cand veti mai prezenta audiente pe ce categorie de varsta veti prezenta ,18-49 sau18-54 urban?
  • Astept si celelalte televiziuni sa schimbe comercialul.
    Si Pro TV sa treaca la difuzarea emisiunilor, serialelelor si filmelor de la ora 20:00 si in restul zilelor (luni-vineri); nu doar in week-end.
  • vad ca sunt multi care cred ca sunt mai inteligenti daca se uita la romanii au talent decat la vreun serial turcesc
    fiecare cu parerea lui :)
  • Publicul lor e oricum low income, low education, indiferent de segmentul de vârstă. Banii nu sunt acolo, sultanilor. Băieții și fetele care nu au luat bacul de 7 ani și stau cu părinții nu prea au ce consuma...
  • Deoarece aceasta televiziune facuta pentru pensionari si iubitori de seriale mediocre precum si emisiuni jenante ,nu va prinde niciodata lqa publicul comercial decat la cei peste 49 de ani au decis sa para mai destepti sper ca tot pro si antena sa vanda publicitate mai multa ,

Trimite un comentariu