Skip to main content

Momentul zero. Audienţele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigraţiei, luat în calcul

 
Sursa foto:Pexels.com
Sursa foto:Pexels.com

Schimbare majoră în măsurarea audienţelor posturilor de radio din România. Studiul va ţine cont de fenomenul emigraţie masive din ultimii ani, astfel că datele de audienţă vor arăta diferit de acum înainte.

Publicitate

Este un fel de "moment zero" în măsurarea audienţei, pentru că datele se raportează la o altă bază. Nu se mai ia în calcul populaţia după recensământ, ci după câţi români stau în ţară, ca rezidenţi.

Vechiul sistem de măsurare pornea de la o populaţie de aproape 20 de milioane de români. Actualul sistem are o bază mai mică.

Detalii, în continuare:

VECHIUL SISTEM. Studiul de audienţă radio se raporta, până acum, la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011.

Astfel, erau 19,8 milioane de persoane în total la nivel naţional. Cum studiul radio se face pe publicul peste 11 ani, dintre aceştia însemna 17,8 milioane de ascultători de radio în România.

Schimbările de structură a populaţie ca urmare a fenomenului emigraţiei au determinat şi modificare studiului de audienţă. Datele din 2011 nu mai corespundeau cu structura actuală a populaţiei.

Rezultatul?

NOUL SISTEM. De acum încolo, luând în calcul şi fenomenul emigraţiei, se va merge pe numărul celor care stau în România, pe rezidenţi.

Un avantaj important este că acest număr este actualizat bianual de Institutul National de Statistică (spre deosebire de vechiul sistem, din 2011).

În prezent, potrivit acestor date, sunt 19,4 milioane de persoane rezidente în România. Dintre acestea, 17,2 milioane sunt rezidenţi cu vârste peste 11 ani, iar audienţele sunt ponderate în funcţie de această cifră.

Citeşte care sunt cele mai ascultate posturi de radio în plină pandemie, pe noul sistem de măsurare, aici

De ce este un "Moment Zero"

Schimbarea universului (mai mic acum) face ca datele de audienţă după numărul de persoane să nu poată fi comparate cu datele din valurile anterioare.

Se poate însă compara un alt indicator: cota de piaţă. Fiind un procent, variaţiile acestuia sunt proporţionale cu universul, indiferent dacă acesta se schimbă sau nu.

Cota de piaţă este procentul din audienţă care alege să asculte un anumit post de radio.

Noul sistem a fost implementat pe noul val de măsurare a audienţelor (6 ianuarie-26 aprilie 2020). Studiul de audienţă radio este realizat de IMAS şi Mercury Research.

Citeşte care sunt cele mai ascultate posturi de radio în plină pandemie, pe noul sistem de măsurare, aici

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu