Skip to main content

Momentul zero. Audiențele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigrației, luat în calcul

 
Momentul zero. Audiențele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigrației, luat în calcul
Sursa foto:Pexels.com

Schimbare majoră în măsurarea audiențelor posturilor de radio din România. Studiul va ține cont de fenomenul emigrație masive din ultimii ani, astfel că datele de audiență vor arăta diferit de acum înainte.

Publicitate

Este un fel de "moment zero" în măsurarea audienței, pentru că datele se raportează la o altă bază. Nu se mai ia în calcul populația după recensământ, ci după câți români stau în țară, ca rezidenți.

Vechiul sistem de măsurare pornea de la o populație de aproape 20 de milioane de români. Actualul sistem are o bază mai mică.

Detalii, în continuare:

VECHIUL SISTEM. Studiul de audiență radio se raporta, până acum, la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011.

Astfel, erau 19,8 milioane de persoane în total la nivel național. Cum studiul radio se face pe publicul peste 11 ani, dintre aceștia însemna 17,8 milioane de ascultători de radio în România. 

Schimbările de structură a populație ca urmare a fenomenului emigrației au determinat și modificare studiului de audiență. Datele din 2011 nu mai corespundeau cu structura actuală a populației.

Rezultatul?

NOUL SISTEM. De acum încolo, luând în calcul și fenomenul emigrației, se va merge pe numărul celor care stau în România, pe rezidenți.

Un avantaj important este că acest număr este actualizat bianual de Institutul National de Statistică (spre deosebire de vechiul sistem, din 2011).

În prezent, potrivit acestor date, sunt 19,4 milioane de persoane rezidente în România. Dintre acestea, 17,2 milioane sunt rezidenți cu vârste peste 11 ani, iar audiențele sunt ponderate în funcție de această cifră.

Citește care sunt cele mai ascultate posturi de radio în plină pandemie, pe noul sistem de măsurare, aici

De ce este un "Moment Zero"

Schimbarea universului (mai mic acum) face ca datele de audiență după numărul de persoane să nu poată fi comparate cu datele din valurile anterioare.

Se poate însă compara un alt indicator: cota de piață. Fiind un procent, variațiile acestuia sunt proporționale cu universul, indiferent dacă acesta se schimbă sau nu.

Cota de piață este procentul din audiență care alege să asculte un anumit post de radio.

Noul sistem a fost implementat pe noul val de măsurare a audiențelor (6 ianuarie-26 aprilie 2020). Studiul de audiență radio este realizat de IMAS și Mercury Research.

Citește care sunt cele mai ascultate posturi de radio în plină pandemie, pe noul sistem de măsurare, aici
 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu