Skip to main content

TOP ADC. Aprilie, luna campaniilor pe fondul pandemiei. Ideea lunii, o campanie socială semnată de Jazz. Plus, proiecte de la Vodafone, Olx, Lidl sau Rom

 
TOP ADC. Aprilie, luna campaniilor pe fondul pandemiei. Ideea lunii, o campanie socială semnată de Jazz. Plus, proiecte de la Vodafone, Olx, Lidl sau Rom

TOP ADC MARTIE. Care au fost cele mai creative campanii din aprilie? ADC, organizație care reunește creativii din agenții, a publicat cele mai tari idei publicitare lansate în luna carantinei totale. 

De altfel, o parte dintre campanii au fost generate chiar de contextul statului acasă, care a forțat brandurile și creativii din agenții să se adapteze cu mesaje sau cu proiecte speciale pentru publicul izolat. 

Publicitate

Rom, Gazeta Sporturilor, OLX, Vodafone sau Lidl sunt doar câteva dintre brandurile cu campanii premiate în topul lunar ADC. 

Campanii lunii este un proiect semnat de agenția Jazz Communication pentru Galantom. Proiectul - Dăruiește-ți ziua - și-a adjudecat și primul loc în categoria Digital. 

Concret, pe site-ul campaniei sunt ilustrate diferite cauze sociale către care oamenii își pot dona ziua de naștere. Website-ul are un search bar care generează știrile negative din fiecare zi a anului trecut și dăruirea zilei de naștere duce la schimbarea uneia dintre știri cu una pozitivă.

Echipa creativă este formată din Răzvan Raicu | Art Director și Andreea Ghenoiu | Copywriter.

Laura Nedelschi, Independent Creative Director și membră ADC, a spus:

„Mi se pare frumos (și dătător de speranță în normalul bun ce va să vie) ca în peisajul comunicării cu ilustrații basic de stock făcute ca pentru prezentare, să ne bucurăm ochii și sufletul cu o execuție făcută cu atât de mult respect pentru craft. Care, în plus, a implicat oameni pe bază de talent, nu de afiliere la agenție. Bravo, guys! La mai multe!”


DIGITAL: Olx, Lidl sau Rom


Locul doi în categoria Digital a mers către OLX și agenția Publicis România pentru proiectul „Redeschide pe OLX”. Campania a fost inspirată de situația dificilă cu care se confruntă firmele mici, astfel „OLX oferă posibilitatea redeschiderii acestor afaceri în mediul online”, după cum spun reprezentanții companiei. 

Echipa creativă a fost formată din Alin Badiu, Sebastian Romano | Group Creative Directors, Vlad Socianu | Art Director și Cosmin Anghel | Copywriter și Titus Dumitrescu | Executive Creative Director.

Pe trei regăsim un proiect Lidl. Mai exact, este vorba despre episodul doi din „Bucătar fără Scăpare”. Campania semnată de Snapshot Communication pentru Lidl România prezintă un escape kitchen în care invitați celebri sunt supuși unor probe sub presiune în timp ce gătesc.

Invitatul episodului doi este Adrian Despot (solistul formației Vița de Vie), iar show-ul poate fi vizionat exclusiv online.

VIDEO. Adrian Despot (Episodul 2) - Bucatar Fara Scapare

În categoria Digital și-au găsit locul și câteva mențiuni. Acestea sunt: 

„Earth Hour Moonlight Stories” este un proiect pe care ING România și Jazz Communication l-au desfășurat cu ocazia Orei Pământului. O serie de stories cu peisaje din natură, din România, a fost postată pe contul de Instagram al ING.

Peisajele sunt văzute la lumina lunii și redau sunetele live ale zonei.

Echipa creativă a fost formată din Mara Sabau | Art Director și Bianca Muscalu| Copywriter.

O altă mențiune a mers către Ursus și Leo Burnett, pentru lucrarea „Epic Birthday” dedicată celor care își serbează ziua de naștere în această perioadă dificilă.

Pentru că prietenii nu se mai pot întâni fizic acum, urările s-au mutat complet în online și pot fi difuzate chiar și la TV.

Echipa: Nadejda Ghilca, Ionuț Coanda | Senior Art Directors și Teodor Chiripuci | Copywriter, Cristina Calota | Senior Copywriter și Adriana Pascan | Executive Creative Director.

VIDEO. Epic Birthday - Ursus

„SolidarLocal - Cel mai mare festival din sufrageria ta” este un festival online caritabil, organizat în sprijinul Asociației Dăruiește Viață. Scopul festivalului de muzică este să strângă fonduri pentru medicii din prima linie care luptă împotriva Covid-19.

Realizarea conceptului de comunicare al proiectului și implementarea sa în online sunt semnate de Saatchi & Saatchi + The Geeks.

Echipa: George Ștefan | Art Director și Cristiana Petre | Senior Copywriter.

Mențiune în categorie are și campania „#SuntemCuVoiOriundeAțiFi”, semnată de Rom și MRM//McCann București.

Batonul de ciocolată și-a schimbat ambalajul în semn de solidaritate cu românii din diaspora, care în contextul actual nu s-au putut întoarce acasă de Paște.

Echipa creativă a fost formată din: Laura Catea și Ionuț Raicu | Art Directors & Cosmin Voicu și Mădălina Pop | Copywriters.

VIDEO. Rom. Suflete tari. Românești


TV: Vodafone și un spot făcut de-acasă


Galantom și Jazz Communication și-au adjudecat primul loc, pentru campania „Dăruiește-ți ziua”, și în categoria TV. 

VIDEO. Ziua ta rescrie povestea

Mențiune în categoria TV au primit Vodafone și McCann Worldgroup pentru spotul „Împreună suntem mai puternici”, prin care încearcă să prezinte partea pozitivă a situației în care ne aflăm, tocmai pentru a arăta faptul că distanțarea socială ne aduce mai aproape de cei dragi și ne face responsabili față de cei care luptă să revenim la normal.

Citește și: Șefa marketingului Vodafone, despre branduri și reclame în criză. Și despre platforma unde Chirilă e curator

Echipa: Ovidiu Juravle | Art Director & George Lupeanu | Copywriter.

VIDEO. Împreună suntem mai puternici | Vodafone

Mențiune în categoria TV are și „Epic Birthday”, lucrare semnată de Leo Burnett pentru Ursus.


PRINT. Ediție specială GSP. 12 coperte, fiecare cu un sportiv la el acasă


Primul loc, în categoria print, a mers către campania „#dordesport”, de la Gazeta Sporturilor. 

„Dorul de sport” a fost marcat într-o ediție specială a Gazetei Sporturilor: 12 sportivi, pe 12 coperte ale ziarului. Toți în aceeași zi.

Marian Drăgulescu, Marius Copil, Ana Maria Popescu (Brânză), Robert Glință sau canotoarea Denisa Tălvescu sunt doar câteva din numele sportului românesc care apar în ediția specială, de azi, a Gazetei Sporturilor.

Citește și: Fiecare cu coperta sa. Ediție specială GSP: 12 coperte, fiecare cu un sportiv la el acasă. Drăgulescu, Copil, Ana Maria Popescu sau Robert Glință, printre ei

Fiecare, în propria sufragerie, dar echipați de competiție, totul într-o proiect foto semnat de fotoreporterul Raed Krishan.


Outdoor: „Stai acasă!”


Mențiune în categoria Outdoor a primit proiectul „Stai acasă!” realizat de Miloš Jovanović | Graphic Designer & Dana Canurschi și Mara Miculescu | Copywriters. Campania de conștientizare încurajează statul acasă.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • @R intra aici https://a1.ro/iumor/stiri/juratii-iumor-au-fost-luati-la-roast-fara-mila-sa-ajuns-departe-fratilor-emisiunea-lider-de-piat-la-nivelul-publicului-urban-id988832.html

Trimite un comentariu