Skip to main content

Matinalele radio și tinerii. Morning Zu, Morning Glory și Deșteptarea, primele în București. Postul public, doar 10% tineri

 
Matinalele radio și tinerii. Morning Zu, Morning Glory și Deșteptarea, primele în București. Postul public, doar 10% tineri
AUDIENȚE RADIO 2020. Ce matinale radio ascultă tinerii? Cât din publicul emisiunilor din FM de dimineață este dat de publicul comercial, adică de cei între 18 și 49 de ani? Sunt diferențe față de clasamentul general?
 
Primele trei matine din București sunt de la posturi comerciale: Morning ZU, cu Mihai Morar și Daniel Buzdugan are cei mai mulți ascultători tineri. Este urmat de Morning Glory al lui Răzvan Exarhu de pe Rock FM și de Deșteptarea, cu Vlad Petreanu și George Zafiu, de pe Europa FM.
 
Cel mai "bâtrân" public îl are Matinal România Actualități: la clasamentul general, era pe primul loc. La tineri, nu prinde nici măcar primele zece locuri în Capitală! Din tot publiul Radio România, doar 10% sunt tineri.
 
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în intervalul orar 7.00-10.00, pe publicul comercial, în perioada 6 ianuarie - 26 aprilie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audiență radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.

CAPITALĂ. Morning ZU și Matinalul lui Exarhu, cel mai mare procent de tineri

BUCUREȘTI. Procent covârșitor de tineri la matinalele Radio ZU și Rock FM în București.
 
Dintr-un total de 128.000 de ascultători unici, Morning Zu cu Buzdugan are 82.000 de tineri, fiind cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor.
 
În cazul lui Exarhu, aproape tot publicul este din segmentul comercial: 73.000 de tineri, din totalul de 83.000 pe care îl are dimineața programul de pe Rock FM.
 
Locul trei, Deșteptarea, de pe Europa FM, are un public mai echilibrat ca vârstă: 68.000 de tineri din totalul de 106.000 în București.
 
Cum stau celelalte matinale:
  • Față de clasamentul general, câteva matinale sunt mult mai bine plasate când este vorba de publicul tânăr. Matinalul Digi FM este pe locul 6 în București, dar este de notat ponderea tinerilor: 23.000 din 29.000 de ascultători.
  • În Capitală, întră în top 10 și matinalul lui Dobrovolschi de la Radio Guerrilla: din totalul de 26.000 de ascultători unici, 22.000 sunt tineri.
 
Polul opus:
 
De departe, cel mai bătrân public este la Radio România Actualități. În clacamentul general, matinalul postului public era pe primul loc în Capitală. Pe publicul comercial, nu intră nici în top 10!
 
Dintre ascultătorii Radio România, doar unul din zece este tânăr! Sunt doar 15.000 de ascultători tineri pe postul public, din totalul de 137.000!
 
Audienţa posturilor de radio din BUCUREȘTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) și pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020: 
  BUCURESTI   Daily Reach 18-49   Market Share 18-49 (%)     Daily Reach 11+   Market Share 11+ (%)  
1 ZU 81.900 17.0 128.300 13.1
2 Rock FM 73.000 11.5 82.900 6.7
3 Europa FM 68.400 12.8 106.300 11.7
4 Kiss FM 57.100 10.7 83.200 6.7
5 Magic FM 28.500 5.0 50.500 5.7
6 Digi FM 23.300 2.8 28.700 2.0
7 Dance FM 22.800 3.3 31.400 2.2
8 Virgin Radio 22.300 3.5 28.300 2.6
9 Guerrila 21.700 3.4 26.400 2.1
10 ProFM 15.400 1.8 36.200 2.7
11 Actualitati 14.600 3.7 136.500 15.3
12 Romantic FM 14.600 1.7 51.200 4.7
13 Vibe FM 10.200 1.7 14.300 1.2
14 Itsy Bitsy 10.000 1.1 9.600 0.6
15 Chill FM 9.900 0.8 10.700 0.4
16 Smart Radio 7.700 1.7 11.800 1.0
17 National FM 7.600 1.1 16.500 1.6
18 Impuls 5.000 1.0 4.800 0.5
19 Tananana 5.000 0.9 4.800 0.4
20 Seven 4.100 0.7 4.800 0.4
21 Ant. Satelor 3.700 0.9 17.100 2.2
22 Bucuresti FM 2.300 0.4 5.400 0.6
23 Cultural 2.300 0.3 6.200 0.4
24 Muzical 2.300 0.3 8.500 0.8
Publicitate
*total populație peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

ORAȘELE. Râzi cu Rusu și Andrei și Morning ZU, primele la tineri la orașe. Urmează Europa FM și Digi FM

URBAN. Și la orașe sunt mari diferențe între clasamentul matinalelor după publicul tânări, față de clasamentul general.
Ca și în Capitală, se "remarcă" Matinalul Radio România: era primul la general, cu 700.000 de ascultători, dar este "codaș" la capitolul tineri: doar 150.000 de ascultători între 18 și 49 de ani și locul șapte.
Râzi cu Rusu și Andrei, de pe Kiss FM, este cel mai ascultat în rândul tinerilor: 512.000 ascultători tineri, din totalul de 680.000.
Loc bun la tineri pentru Morning ZU cu Buzdugan și Morar: 470.000 de tineri, din totalul de 613.000. La clasamentul general era pe locul patru.
Deșteptarea cu Vlad Petreanu și George Zafiu pune Europa FM pe podium și la capitolul tineri, cu 385.000 din totalul de 675.000.
De notat poziția bună a matinalului Digi FM: locul patru la tineri, pe comercial, față de poziția a șasea la general. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) și pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020:
  URBAN   Daily Reach 18-49   Market Share 18-49 (%)     Daily Reach 11+   Market Share 11+ (%)  
1 Kiss FM 512.900 15.5 678.400 10.0
2 ZU 468.800 15.6 613.400 10.7
3 Europa FM 384.800 12.7 675.300 12.9
4 Digi FM 169.800 4.6 264.400 4.0
5 Magic FM 169.600 4.4 273.100 4.3
6 Virgin Radio 151.200 5.1 170.500 3.0
7 Actualitati 149.500 5.3 700.700 14.8
8 Rock FM 132.700 3.7 162.400 2.4
9 ProFM 113.600 3.6 226.200 3.9
10 Guerrilla 47.900 1.6 61.000 1.0
11 National FM 30.500 0.9 54.000 1.0
12 Iasi 22.600 0.6 75.700 1.4
13 Resita 15.500 0.7 41.500 0.8
14 Ant. Satelor 15.300 0.5 97.800 2.3
15 Cultural 14.900 0.5 41.300 0.6
16 Timisoara 8.600 0.2 34.800 0.7
17 Bucuresti FM 7.500 0.3 17.000 0.4
18 Tg. Mures 7.500 0.1 22.300 0.3
19 Craiova 6.200 0.2 48.700 0.9
20 Cluj 3.900 0.0 18.800 0.4
21 Constanta 0.0 0.0 12.900 0.3
*total populație peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

Tinerii din țară ascultă Kiss FM, ZU și Europa FM

NAȚIONAL. La nivelul întregii țări, cei mai mulți tineri îi atrag dimineața Râzi cu Rusu și Andrei, de pe Kiss FM, Morning ZU și Deșteptarea de pe Europa FM.

Kiss FM are dimineața 840.000 de ascultători tineri, din 1,1 milioane în total (adică peste 11 ani, cât este totalul pe audiența radio).

Morning ZU e mai sus și pe național în rândul publicului comercial, față de clasamentul general (unde era pe patru). Are 716.000 de ascultători între 18 și 49 de ani, din 945.000 în total.

Completează topul matinalul Europa FM (552.000 de tineri din 968.000 total) și Digi FM (312.000 de tineri din 465.000 de ascultători).

Matinalul postului public are, și aici, cea mai mică pondere în cadrul publicului comercial: 267.000 dintr-un total de peste un milion. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) și pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020:
  NATIONAL   Daily Reach 18-49   Market Share 18-49 (%)     Daily Reach 11+   Market Share 11+ (%)  
1 Kiss FM 839.000 15.5 1,123.800 10.5
2 ZU 716.000 14.2 944.700 9.8
3 Europa FM 552.700 11.3 968.300 11.4
4 Digi FM 312.100 5.9 465.100 4.7
5 Actualitati 266.900 6.1 1,013.800 13.0
6 Magic FM 233.900 4.2 362.900 3.6
7 Virgin Radio 189.400 3.5 211.700 2.1
8 ProFM 178.200 3.2 339.600 3.5
9 Rock FM 159.700 3.0 190.300 1.9
10 Ant. Satelor 101.200 2.4 412.900 6.2
11 Iasi 62.400 1.4 187.800 2.3
12 National FM 50.500 1.0 90.400 1.0
13 Guerrilla 47.900 1.0 61.000 0.6
14 Resita 43.300 1.1 86.100 1.1
15 Craiova 24.600 0.6 117.800 1.4
16 Cultural 21.300 0.5 52.400 0.5
17 Timisoara 15.400 0.3 87.100 1.1
18 Tg. Mures 9.400 0.1 33.200 0.4
19 Bucuresti FM 7.500 0.2 22.200 0.3
20 Cluj 6.900 0.1 34.500 0.4
21 Constanta 0.0 0.0 15.700 0.2
*total populație peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

Citește și: Matinalele radio în pandemie. În top în București Buzdugan-Morar și Petreanu-Zafiu. Ce programe se ascultă dimineața?


Citește și: Ce radiouri s-au ascultat în carantină. Topul radiourilor în pandemie


Citește și: Momentul zero. Audiențele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigrației, luat în calcul

 

Publicitate
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @Liviu: la ce audiente mici are, probabil discuta doar realizatorii intre ei. vechi sau noi:)) ca o sedinta de redactie. asteptam comunicatul cu procentele spectaculoase de milionari,CEO etc din audienta aia mica. sper sa nu se supere nimeni de pe acolo ca se mai face misto aici. asa se mai aud glume la Guerrilla

Trimite un comentariu