Skip to main content

Matinalele radio şi tinerii. Morning Zu, Morning Glory şi Deşteptarea, primele în Bucureşti. Postul public, doar 10% tineri

 
Matinalele radio şi tinerii. Morning Zu, Morning Glory şi Deşteptarea, primele în Bucureşti. Postul public, doar 10% tineri
AUDIENŢE RADIO 2020. Ce matinale radio ascultă tinerii? Cât din publicul emisiunilor din FM de dimineaţă este dat de publicul comercial, adică de cei între 18 şi 49 de ani? Sunt diferenţe faţă de clasamentul general?
Publicitate
Primele trei matine din Bucureşti sunt de la posturi comerciale: Morning ZU, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan are cei mai mulţi ascultători tineri. Este urmat de Morning Glory al lui Răzvan Exarhu de pe Rock FM şi de Deşteptarea, cu Vlad Petreanu şi George Zafiu, de pe Europa FM.
Cel mai "bâtrân" public îl are Matinal România Actualităţi: la clasamentul general, era pe primul loc. La tineri, nu prinde nici măcar primele zece locuri în Capitală! Din tot publiul Radio România, doar 10% sunt tineri.
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în intervalul orar 7.00-10.00, pe publicul comercial, în perioada 6 ianuarie - 26 aprilie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.

CAPITALĂ. Morning ZU şi Matinalul lui Exarhu, cel mai mare procent de tineri

BUCUREŞTI. Procent covârşitor de tineri la matinalele Radio ZU şi Rock FM în Bucureşti.
Dintr-un total de 128.000 de ascultători unici, Morning Zu cu Buzdugan are 82.000 de tineri, fiind cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor.
În cazul lui Exarhu, aproape tot publicul este din segmentul comercial: 73.000 de tineri, din totalul de 83.000 pe care îl are dimineaţa programul de pe Rock FM.
Locul trei, Deşteptarea, de pe Europa FM, are un public mai echilibrat ca vârstă: 68.000 de tineri din totalul de 106.000 în Bucureşti.
Cum stau celelalte matinale:
  • Faţă de clasamentul general, câteva matinale sunt mult mai bine plasate când este vorba de publicul tânăr. Matinalul Digi FM este pe locul 6 în Bucureşti, dar este de notat ponderea tinerilor: 23.000 din 29.000 de ascultători.
  • În Capitală, întră în top 10 şi matinalul lui Dobrovolschi de la Radio Guerrilla: din totalul de 26.000 de ascultători unici, 22.000 sunt tineri.
Polul opus:
De departe, cel mai bătrân public este la Radio România Actualităţi. În clacamentul general, matinalul postului public era pe primul loc în Capitală. Pe publicul comercial, nu intră nici în top 10!
Dintre ascultătorii Radio România, doar unul din zece este tânăr! Sunt doar 15.000 de ascultători tineri pe postul public, din totalul de 137.000!
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) şi pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020:
BUCURESTI Daily Reach 18-49 Market Share 18-49 (%) Daily Reach 11+ Market Share 11+ (%)
1 ZU 81.900 17.0 128.300 13.1
2 Rock FM 73.000 11.5 82.900 6.7
3 Europa FM 68.400 12.8 106.300 11.7
4 Kiss FM 57.100 10.7 83.200 6.7
5 Magic FM 28.500 5.0 50.500 5.7
6 Digi FM 23.300 2.8 28.700 2.0
7 Dance FM 22.800 3.3 31.400 2.2
8 Virgin Radio 22.300 3.5 28.300 2.6
9 Guerrila 21.700 3.4 26.400 2.1
10 ProFM 15.400 1.8 36.200 2.7
11 Actualitati 14.600 3.7 136.500 15.3
12 Romantic FM 14.600 1.7 51.200 4.7
13 Vibe FM 10.200 1.7 14.300 1.2
14 Itsy Bitsy 10.000 1.1 9.600 0.6
15 Chill FM 9.900 0.8 10.700 0.4
16 Smart Radio 7.700 1.7 11.800 1.0
17 National FM 7.600 1.1 16.500 1.6
18 Impuls 5.000 1.0 4.800 0.5
19 Tananana 5.000 0.9 4.800 0.4
20 Seven 4.100 0.7 4.800 0.4
21 Ant. Satelor 3.700 0.9 17.100 2.2
22 Bucuresti FM 2.300 0.4 5.400 0.6
23 Cultural 2.300 0.3 6.200 0.4
24 Muzical 2.300 0.3 8.500 0.8
Publicitate
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

ORAŞELE. Râzi cu Rusu şi Andrei şi Morning ZU, primele la tineri la oraşe. Urmează Europa FM şi Digi FM

URBAN. Şi la oraşe sunt mari diferenţe între clasamentul matinalelor după publicul tânări, faţă de clasamentul general.
Ca şi în Capitală, se "remarcă" Matinalul Radio România: era primul la general, cu 700.000 de ascultători, dar este "codaş" la capitolul tineri: doar 150.000 de ascultători între 18 şi 49 de ani şi locul şapte.
Râzi cu Rusu şi Andrei, de pe Kiss FM, este cel mai ascultat în rândul tinerilor: 512.000 ascultători tineri, din totalul de 680.000.
Loc bun la tineri pentru Morning ZU cu Buzdugan şi Morar: 470.000 de tineri, din totalul de 613.000. La clasamentul general era pe locul patru.
Deşteptarea cu Vlad Petreanu şi George Zafiu pune Europa FM pe podium şi la capitolul tineri, cu 385.000 din totalul de 675.000.
De notat poziţia bună a matinalului Digi FM: locul patru la tineri, pe comercial, faţă de poziţia a şasea la general.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) şi pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020:
URBAN Daily Reach 18-49 Market Share 18-49 (%) Daily Reach 11+ Market Share 11+ (%)
1 Kiss FM 512.900 15.5 678.400 10.0
2 ZU 468.800 15.6 613.400 10.7
3 Europa FM 384.800 12.7 675.300 12.9
4 Digi FM 169.800 4.6 264.400 4.0
5 Magic FM 169.600 4.4 273.100 4.3
6 Virgin Radio 151.200 5.1 170.500 3.0
7 Actualitati 149.500 5.3 700.700 14.8
8 Rock FM 132.700 3.7 162.400 2.4
9 ProFM 113.600 3.6 226.200 3.9
10 Guerrilla 47.900 1.6 61.000 1.0
11 National FM 30.500 0.9 54.000 1.0
12 Iasi 22.600 0.6 75.700 1.4
13 Resita 15.500 0.7 41.500 0.8
14 Ant. Satelor 15.300 0.5 97.800 2.3
15 Cultural 14.900 0.5 41.300 0.6
16 Timisoara 8.600 0.2 34.800 0.7
17 Bucuresti FM 7.500 0.3 17.000 0.4
18 Tg. Mures 7.500 0.1 22.300 0.3
19 Craiova 6.200 0.2 48.700 0.9
20 Cluj 3.900 0.0 18.800 0.4
21 Constanta 0.0 0.0 12.900 0.3
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Tinerii din ţară ascultă Kiss FM, ZU şi Europa FM

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, cei mai mulţi tineri îi atrag dimineaţa Râzi cu Rusu şi Andrei, de pe Kiss FM, Morning ZU şi Deşteptarea de pe Europa FM.

Kiss FM are dimineaţa 840.000 de ascultători tineri, din 1,1 milioane în total (adică peste 11 ani, cât este totalul pe audienţa radio).

Morning ZU e mai sus şi pe naţional în rândul publicului comercial, faţă de clasamentul general (unde era pe patru). Are 716.000 de ascultători între 18 şi 49 de ani, din 945.000 în total.

Completează topul matinalul Europa FM (552.000 de tineri din 968.000 total) şi Digi FM (312.000 de tineri din 465.000 de ascultători).

Matinalul postului public are, şi aici, cea mai mică pondere în cadrul publicului comercial: 267.000 dintr-un total de peste un milion.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time), pe publicul comercial (18-49 de ani) şi pe publicul total (peste 11 ani) în valul ianuarie - aprilie 2020:
NATIONAL Daily Reach 18-49 Market Share 18-49 (%) Daily Reach 11+ Market Share 11+ (%)
1 Kiss FM 839.000 15.5 1,123.800 10.5
2 ZU 716.000 14.2 944.700 9.8
3 Europa FM 552.700 11.3 968.300 11.4
4 Digi FM 312.100 5.9 465.100 4.7
5 Actualitati 266.900 6.1 1,013.800 13.0
6 Magic FM 233.900 4.2 362.900 3.6
7 Virgin Radio 189.400 3.5 211.700 2.1
8 ProFM 178.200 3.2 339.600 3.5
9 Rock FM 159.700 3.0 190.300 1.9
10 Ant. Satelor 101.200 2.4 412.900 6.2
11 Iasi 62.400 1.4 187.800 2.3
12 National FM 50.500 1.0 90.400 1.0
13 Guerrilla 47.900 1.0 61.000 0.6
14 Resita 43.300 1.1 86.100 1.1
15 Craiova 24.600 0.6 117.800 1.4
16 Cultural 21.300 0.5 52.400 0.5
17 Timisoara 15.400 0.3 87.100 1.1
18 Tg. Mures 9.400 0.1 33.200 0.4
19 Bucuresti FM 7.500 0.2 22.200 0.3
20 Cluj 6.900 0.1 34.500 0.4
21 Constanta 0.0 0.0 15.700 0.2
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Citeşte şi: Matinalele radio în pandemie. În top în Bucureşti Buzdugan-Morar şi Petreanu-Zafiu. Ce programe se ascultă dimineaţa?


Citeşte şi: Ce radiouri s-au ascultat în carantină. Topul radiourilor în pandemie


Citeşte şi: Momentul zero. Audienţele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigraţiei, luat în calcul

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Liviu: la ce audiente mici are, probabil discuta doar realizatorii intre ei. vechi sau noi:)) ca o sedinta de redactie. asteptam comunicatul cu procentele spectaculoase de milionari,CEO etc din audienta aia mica. sper sa nu se supere nimeni de pe acolo ca se mai face misto aici. asa se mai aud glume la Guerrilla
  • Am venit aici doar pentru discutiile despre Guerrilla!

Trimite un comentariu

sus