Skip to main content

PREA TÂRZIU. 819 lei gelul. După trei luni, CNA a realizat că emisiunea care vindea gel antibacterian la suprapreț nu e în regulă

 
PREA TÂRZIU. 819 lei gelul. După trei luni, CNA a realizat că emisiunea care vindea gel antibacterian la suprapreț nu e în regulă

Decizie tardivă. La trei luni de la difuzare, Consiliul Național al Audiovizualului a discutat cazul emisiunii care vindea gel antibacterian la 819 lei. Se întâmpla în luna martie, la postul Prima TV, după cum Paginademedia.ro a scris încă de atunci

S-a luat și o decizie. Postul nu mai are voie să difuzeze emisiunea respectivă.

Publicitate

Ce a stabilit forul, dar și cum s-a încălcat legea.

Înaintea detaliilor, reamintim cazul semnalat încă de atunci de Paginademedia.ro

Un teleshopping cu iz de speculă a fost difuzat, la finalul lunii martie, pe Prima TV. S-au vândut, în direct, geluri antibacteriene „pe bază de arbore de ceai și argint coloidal”.

Jumătate de oră în care prezentatoarea a „șters pe jos” cu gelurile normale, „pline de chimicale”, după cum Paginademedia.ro a relatat atunci. 

Vânzarea a pornit de la 819 lei (așa era afișat prețul de pornire pe ecran).

VIDEO. Teleshopping cu gel antibacterian la Prima TV
 

„Denigrează și descurajează consumatorii să cumpere alte produse”

Fiind vorba despre o emisiune comercială, de teleshopping, CNA a decis „intrarea în legalitatea” pentru materialul de promovare a gelului antibacterian.

Cu alte cuvinte, dacă emisiunea respectivă va mai vrea să-și promoveze produsul, trebuie să se gândească la o altă formă de „împachetare”

În decizia sa, forul audiovizual a ținut cont și de o poziție a Consiliul Roman Pentru Publicitate (RAC). Acesta din urmă, a spus că într-adevăr se încalcă codurile de practică în comunicarea comercială. 

Printre altele, RAC a notat:

„Este prezentat cu rol antiviral, antiinflamator. Este prezentat prin comparație cu alte produse antibacteriane „care distrug pielea”. Comunicarea denigrează și descurajează consumatorii să cumpere alte produse.

De asemenea, exagereaza beneficiile. 

Nu în ultimul rând, sunt folosiți gresit termeni și sunt date explicații ambiguue”, arată raportul de care a ținut cont și CNA. 

De notat că, în ședința de ieri s-a mai luat în discuție și o altă emisiune Bijuterii TV, în care se promova un „tratament contur ochi cu aur 24K- 8g × 5pcs” și „masca cu particule din aur”.

A fost luată aceeași decizie: Intrare în legalitate. 

Gelul la 800 de lei nu este un caz izolat. S-au vândut și măști, cu 400 de lei

Cele două momente discutate ieri de CNA nu sunt și singurele. La începutul lunii mai, în emisiunea Bijuterii TV s-au vândut măști de protecție, la postul Taraf TV.

Prețul? - A pornit de la 399 de lei o singură mască și a ajuns până la 265 de lei pentru un pachet de cinci măști (4+1 - după cum apărea pe ecran), după cum Paginademedia.ro a relatat atunci. 

Stocul s-a epuizat rapid, cel puțin așa arătau informațiile de pe ecran: A scăzut de la 75 de măști, la 0 măști în doar câteva minute.


Citește și: Teleshopping cu iz de speculă cu gel antibacterian la Prima TV: 819 lei prețul de pornire, 163 de lei la ofertă. Antireclamă la gelurile “clasice”


Citește și: Măști de protecție vândute prin teleshopping. La Taraf TV: Reduse de la 399 de lei, la 265 de lei


Legislație - Codul Audiovizual

Art. 93 (1) - Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 101 - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Serban
    Nu stiu, dar poate sa dea CNA 100 de decizii de intrare în legalitate ca tot aia va fi
    Legat de Taraf e altceva
    Teleshopping poate sa fie si non stop daca e,publicitatea nu
  • @jk aici nu e în niciun fel vina Prima TV. E a celor care regizează prostia asta de teleshopping. Nu e problema postului că niște escroci pun un preț absurd pe niște măști și dezinfectant. Taraf TV ar trebui sancționați, că ăia difuzează mizeria asta aproape toată ziua. Nu se cheamă cumva și asta publicitate? Daca pro tv a luat amenzi de sute de mii de euro pe 8 ore de reclame adunate într-o lună, cam cat ar lua taraf tv pe 10-15 sau 20 de ore de publicitate pe zi?
  • Eu am un leac si mai bun. Toti cei care au profitat in perioada asta sunt pe lista mea neagra. Canale de televiziune, magazine, comercianti, taximetristi... niciodata nu voi mai fi clientul sau telespectatorul lor. Cei care s-au comportat omenesti au o bila alba. La fel face si grupul meu de prieteni, la fel va recomand si voua. Au dat teleshoping cu suprapreturi, fakenews... nu le mai deschid canalul. In felul asta daca ar gandi toti le-am dat o lectie astora cu un comportament vermanos.
  • CNA nu intelege/vrea sa inteleaga ca aceste spoturi de teleleleleleshopping nu se prea repeta, deci decizia e oarecum useless
    O decizie corespunzătoare e,din pacate,sancționarea directă a Primei

Trimite un comentariu