Skip to main content

PREVIZIUNI. Până și New York Times va dispărea de pe hârtie în 20 de ani! O spune chiar fostul lor șef

 
PREVIZIUNI. Până și New York Times va dispărea de pe hârtie în 20 de ani! O spune chiar fostul lor șef

PREVIZIUNI. Vremurile ziarelor tipărite se apropie de final. Previziuni venite de la Mark Thompson, fost șef executiv la New York Times, care spune că până și edițiile de print ale publicației vor dispărea.

Publicitate

Thompson, cel care a condus redacția între 2012 și iulie 2020, este de părere că edițiile de print nu vor mai exista în cel mult 20 de ani.

Ziarul New York Times este vândut acum la peste 900.000 de persoane în fiecare săptămână, în ediția tipărită ce nu conține „nici măcar un dolar de publicitate vândută”, potrivit lui Thompson.

Însă câți ani va rezista printul?

„Sunt de părere că New York Times va rămâne în print pentru 10 ani, posibil 15 ani - poate chiar puțin mai mult decât atât. Dar aș fi foarte surprins dacă mai există ediția de print peste 20 de ani”, a spus Thompson, pentru CNBC, citat de niemanlab.org.

Ziarul, înlocuit de noile tehnologii

Digitalizarea accentuată obligă publicațiile să își schimbe strategia. Ziarele vor fi înlocuite treptat de alte surse de informare, cum ar fi rețelele sociale.

„Există o presupunere că vom avea o înlocuire a surselor de informare tradiționale. Ziarele și companiile TV se vor retrage de pe piață, iar în locul lor vor veni noi insurgenți digitali.

Într-adevăr, tradiționalismului din mass-media va fi dificil de înlocuit. Insurgenții digitali apăruți au obținut așa numitul efect de pârghie prin au au reușit să acapereze mass-media tradițională. Schimbul se va face curând, dar totul depinde de răspunsul publicațiilor care mai vor să vândă edițiile de print”, mai spune Thompson, potrivit niemanlab.org.

Podcastul, un mod de informare optim. Ora 7.00 dimineața, Prime-Time în online

O altă modalitate prin care se face un jurnalism de viitor este podcastul. Thompson crede că modalitatea audio de a te informa va crește simțitor în viitor, mai ales în rândul tinerilor.

„Podcasting-ul indică un viitor în care consumul de știri și jurnalism ar fi mai interactiv. Poate deveni fluid între momentele în care utilizatorii citesc noutățile și ascultă în căști alte informațiile pe care le doresc. Este benefic și când mergi în excursii.

De asemenea, poate deveni un interogatoriu în cazul în care podcastul devine interactiv, cu multe întrebări și răspunsuri”, mai susține Thompson.

Totodată, fostul șef de la New York Times mărturisește că oamenii consumă cel mai mult știrile la 7 dimineața.

„Ora de vârf pentru consumul digital pe smartphone este 7 dimineața. Foarte devreme, adică. Mă duceam în redacția de știri la prima oră și aveam o audiență însemnată”, concluzionează acesta.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Trimite un comentariu