Skip to main content

Un exemplu de "anchetă"! România TV sare la Selly, după ce vloggerul le-a făcut farsa cu accidentul. Cu acuzații de consum de droguri rupte din melodii

 
Un exemplu de "anchetă"! România TV sare la Selly, după ce vloggerul le-a făcut farsa cu accidentul. Cu acuzații de consum de droguri rupte din melodii

UPDATE. Selly a fost ținta România TV și duminică seara. De această dată, cu burtiere despre "Suma primită de Selly de la Viorica Dăncilă" și "Banii ceruți și primiți de Selly de la PSD". România TV a preluat și răspunsurile date de Selly pentru Paginademedia.ro, dar nu au citat sursa, ci "un site online". Detalii, în articol.

Publicitate

România TV se dezlănțuie, după ce vloggerul Selly le-a făcut farsa cu accidentul fals, iar postul TV a difuzat imagini cu "incidentul" fără să le verifice și fără măcar să îl sune. O serie de burtiere dramatice și o "demascare" cu concluzii trase din melodii și din vloguri de divertisment.

Un "exemplu" despre cum se face o "investigație jurnalistică" la unul dintre cele mai urmărite televiziuni de știri. La final, aveți și răspunsurile lui Selly, pentru Paginademedia.ro (inclusiv răspunsul la întrebarea "De ce nu le-a răspuns celor de la România TV)".

O ploaie de burtiere despre Selly a curs aseară timp de o oră, după care au urmat și "înregistrările scandaloase care îl demască pe Selly". 

"Deplasări ilegale" ale lui Selly, întrebări legate de consum de droguri de către vloger, consumatori de droguri în anturajul lui, "urme" pe care să le șteargă sau despre cum a încălcat legea. Nu mai putin de 14 burtiere despre Selly au curs timp de o oră pe post. Alte două burtiere plasate imediat după vorbeau de "Descinderi de ultimă oră la vedeta internetului". Dar acestea nu erau despre Selly.

La ora 22.18, a urmat și "dezvăluirea", după ce moderatorul Ioan Corpoș a făcut un promo și a citit dramatic, la ora 22.00, toate burtiere puse până atunci pe post (le aveți mai jos).

Prezentată serios și grav de prezentatorul Ioan Corpoș ca o "anchetă", făcută de "echipa de investigație", "demascarea" era, de fapt, un montaj din vloguri făcute de Selly, vloguri din care România TV a tras concluziile.

Cât despre "acuzațiile grave de consum de droguri": erau versuri din melodii ale rivalului Abi Talent, în care acestea făcea tot felul de aluzii. Asta a și dat România TV: bucăți din melodii, cu versuri ca "pe la spate sunteți ultimii drogați", "Eu nu bag boabe pe la Neversea, ca toți vlogerii" și altele.

Înainte să reamintim contextul, burtierele care au rulat înainte de "anchetă":

  • Adevărul scandalos despre Selly”
  • „Cine este cu adevărat Selly, acuzații grave”
  • „Imagine explozive cu moralistul Selly”
  • "Cum a încălcat Selly Ordonanțele militare în pandemie"
  • „Filmări cu deplasările ilegale ale lui Selly”
  • „Întrebări incomode pentru Selly în direct”
  • "A consumat substanțe cu efect halucinogen?"
  • "Există consumatori de droguri în anturajul lui?"
  • "Este cercetat pentru zădărnicia combaterii bolilor?"
  • „Cum a încălcat ordonanța militară la frizerie”
  • „Cum a încălcat legea Selly după ora 22”
  • "Probele unei anchete jurnalistice despre Selly"
  • "Ultima oră: pe Selly l-a apucat frica"
  • "Ce urme vrea să șteargă Selly"

Contextul:

Miercuri, 19 august: un film în care părea că un tânăr este gonit de Selly de la locul unui accident este publicat de România TV și e preluat apoi de mai multe publicații: Digi 24, Adevărul, Libertatea, Antena 3, cancan, evz sunt doar câteva dintre titlurile care au preluat materialul.

Joi, 20 august: Selly dezvăluie într-un clip că el a fabricat filmul pentru "a da o lecție despre cât de ușor se poate dezinforma". Spune că nimeni nu l-a sunat pentru verificare și că a decis să facă farsa după ce România TV a difuzat în câteva rânduri informații false despre el. 

De notat că informațiile false au fost difuzate de România TV în emisiunea România de poveste, cu Ioan Corpoș, în ediții trecute. În aceeași emisiune a fost, în ediția din această seară,  seară atacul la Selly.

"Probele unei anchete jurnalistice"

"Doamnelor și domnilor, echipa de investigație România TV a realizat o amplă, o adevărată documentare. Vă prezentăm în această seară adevărata față a moralistului Selly", și-a început grav moderatorul Ioan Corpoș momentul dedicat vloggerului Selly. Se întâmpla la 22.18, după aproape o roă și jumătate de burtiere dramatice.

"Este în centrul unor acuzații extrem, extrem de grave. Chiar colegii de breaslă îl acuză de consum de droguri, în timpul stării de urgență s-a filmat în timp ce încălca regulile", continuă Corpoș. Și adaugă: pentru toate aceste imagini și dezvăluiri i-am transmis domnului Șelaru, prin email, întrebări oficiale, așa cum se face o anchetă jurnalistică.

Așadar, "ancheta":

1. Selly încalcă ordonanțele militare în starea de urgență, zice România TV. Cum susține asta:

- cu imagini din vlogul "Am intrat peste Dorian Popa în casă la 2 noaptea", publicat pe 12 mai, vlog pe care România TV îl ia la disecat. Ce se întâmplă în vlog?

Selly, cu mască, face cumpărături dintr-un Jumbo, pentru a-i face farsa (diverse obiecte). "Era stare de urgență, nimeni nu avea voie să iasă din casă decât pentru cumpărături de strictă necesitate, precum alimente sau medicamente", argumentează reporterul. Acesta nu spune și că era permisă aprovizionarea cu lucruri necesare pentru serviciu.

- în același vlog, dar în alte imagini, Selly "se tunde la un salon închis, cu 4 zile înainte de încetarea stării de urgență". În imaginile în care frizerul poartă mască, vizieră și mănuși, Selly spune clar că salonul este închis momentan, că așa se tunde în pandemie. Se tundea, de fapt, la un prieten.

- după lăsarea întunericului, Selly a încălcat din nou regulile din starea de urgență, care interzice deplasarea grupurilor mai mari de trei persoane, spune reporterul TV, continuând cu imagini din vlog (ei erau patru).

VIDEO. Fragmente din prima parte a "anchetei"

2. Abi Talent îl acuză pe Selly că se droghează, spune Ioan Corpoș

- România TV prezintă un "schimb" de replici, în piese, un "moment muzical" între rivalii Abi Talent și Selly. "Vă dați pe net cu copiii, dar pe la spate sunteți ultimii drogați, un singur Abi e pe lumea asta", e un vers. "Eu nu fumez, nu mă droghez, nu beau alcool, nu mă feresc", e un altul. "Eu nu bag boabe pe la Neversea, ca toți vlogerii", cântă Abi. 

În alte imagini, Selly apare fumând, iar pe fundal este o piesă cu versuri ca "miroase a cocaină, metamfetamină cristalină" (nu se spune a cui e piesa - nu e a lui Selly, nici a lui Abi Talent, ci a lui BASA).

VIDEO. "Acuzațiile grave" de consum de droguri

- Ioan Corpoș menționează, foarte serios, că reporterul RTV i-a trimis întrebări lui Selly. "Apasă" pe cuvintele "acuzații grave", în timp ce pe ecran se văd mailurile trimise lui Selly, care era întrebat, pe baza versurilor din piese, dacă a consumat sau are în anturaj prieteni care consumă. Se văd cuvinte ca "ultimii drogați", "cocaină".

Selly însă "a refuzat să răspundă demersului nostru jurnalistic".

VIDEO. Întrebările trimise lui Selly

3. Este acuzat că "șterge urmele"

"În ceea ce privește filmările din starea de urgență prezentate de noi", spune Corpoș, "Selly, atenție, a blocat accesul internauților la ele". "Ne întrebăm, evident, de ce", continuă. Vlogul respectiv este, însă, în continuare online.

4. Nu se explică burtiera "Ultima oră: Pe Selly l-a apucat frica"

GALERIE FOTO. Burtierele prin care România TV a promovat subiectul

Selly, despre acuzațiile de la România TV: Nu consider că România TV face presă. Fac business pe prostirea oamenilor

Contactat de Paginademedia.ro, Selly - Andrei Șelaru - a dat câteva răspusuri legate de materialul de pe România TV. A spus și de ce nu le-a răspuns celor de la România TV.

Selly, pentru Paginademedia.ro:

  • Am fost la Dorian Popa în interes de serviciu, având declarație pe firma pe care o dețin. M-am dus să filmez un vlog, în interes de serviciu, în scop de business.
  • Aprovizionarea de la Jumbo: magazinul era deschis, m-am dus în interes de serviciu, tot în baza declarației făcută pe firmă. Am achiziționat obiecte de rechizită pentru ca vlogul să poată fi realizat.

Vreau să menționez că nu am avut niciun fel de parteneriat plătit cu Jumbo, vreun contract. Știu că Zoso m-a acuzat că videoclipul ar fi fost reclamă la Jumbo. Nu a fost.

  • De ce eram patru și nu trei? Eram cu toții în interes de serviciu. Sincer, nu cunosc un articol din lege care să restricționeze activitățile în interes de serviciu la trei persoane.
  • La salonul închis era un prieten de-al meu, care s-a oferit să-mi facă această favoare, să mă tundă. Salonul era închis pentru clienți. M-a tuns purtând mască și folosind toate mijloacele de protecție.
  • În lunile martie și aprilie eu am luat foarte în serios toate prevederile legale legate de COVID-19, am stat complet închis în casă. Am încercat să găsesc modalități alternative de a-mi realiza activitatea online. Am făcut emisiuni cu invitați prin skype. Pe 1 mai, când am ieșit din casă pentru prima oară după două luni, a fost într-un cadru legal, cu declarație pe firmă, pentru a realiza un vlog.
  • Legat de substanțele halucinogene, doresc să spun că nu consum și nu am consumat niciodată substanțe cu efect halucinogen.

De ce nu le-a răspuns întrebărilor trimise de România TV pe email?

"Pentru că eu nu consider că România TV este un post de știri serios. Ei nu respectă nicio regulă deontologică. Fac rating cu dezinformări și manipulări și de aceea nu voi avea niciun fel de dialog cu ei. Nu consider că România TV face presă. Fac business pe prostirea oamenilor", spune Selly

"Nu am cum să dau curs invitațiilor de la acest post. Au existat și în trecut, înainte de acest scandal. Dar nu vreau să îmi asociez imaginea cu acest post", punctează Andrei Șelaru - Selly.

UPDATE. Selly, luat în vizor și duminică. Acum cu "bani de la PSD"

UPDATE. Selly a fost ținta România TV și duminică seara. De această dată, cu burtiere despre "Suma primită de Selly de la Viorica Dăncilă" și "Banii ceruți și primiți de Selly de la PSD".

Ca și sâmbătă seara, după o serie de burtiere prin care au promovat subiectul, a urmat și "știrea momentului": "Suma primită de la Viorica Dăncilă" se referea la ajutorul de 100.000 de euro primit pentru finanțarea filmului 5Gang.

Legat de PSD, reporterul România TV a spus, "pe surse", că "agentul" lui Selly ar fi discutat cu PSD pentru promovare electorală în schimbul a 50.000 de euro.

Postul a reluat și informațiile de sâmbătă, completând cu răspunsurile date de Selly pentru Paginademedia.ro. România TV nu a menționat sursa, doar că "declarațiile au fost date unui site online".

GALERIE FOTO. Burtierele de duminică seara

Citește și: Altă dată să verificați! Selly, farsă pentru România TV, după ce postul a dat un fake despre el! Toată presa a preluat falsul accident al vloggerului

Citește și: INTERVIU. Selly, povestea farsei: Da, cred în nevoia de presă! În orice democrație trebuie să existe! Treaba cu democrația pică în momentul în care spui doar minciuni

Citește și: REACȚII. Știrea despre falsul accident al lui Selly a dispărut de pe România TV. Ce au făcut alte publicații? Adevărul și Libertatea, rectificări și scuze

Citește și: VIDEO. Selly și falsul accident: "Am regizat toată porcăria asta pentru ca voi să vedeți că nimic nu poate fi 100% de încredere"

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Youtuberii cand se cearta isi fac un disstrack de 2-3 minute, daca e de la cineva cunoscut sta in trending o saptamana, lumea il asculta si se uita. Televiziunea asta e asa de frustata ca a fost facuta de ras incat e in stare sa faca doar stiri despre Selly in speranta ca vor reusi sa il discretiteze si sa il scoata din online. Ei nu isi dau seama ca la postul lor se uita doar batrani, majoritatea nici nu stiu cine e Selly si ce e cu el. RTV mai bine isi asuma ca a gresit cu acea stire si reveneau la prostiile lor, decat sa se coboare la acest nivel. Selly a dovedit de multe ori ca are minte, ceea ce face pe Youtube o face pentru audienta, a prin pe o nisa merge pe aia dar pentru varsta lui are o minte mult mai stralucita ca a celor ce fac stirile despre el. Sunt sigur ca doar RTV va avea de pierdut din treaba asta, se vor mai alege cu niste amenzi bune.
  • DODO,exact,mai ales ca si acum,cand scriu acest comentariu, cat si intreaga zi au insistat intr un mod in care 101%au încălcat legislația audiovizuală?CNA,aloo!!!!
  • Nu ma mai uit la TV de foarte multi ani, se pare ca nu pierd nimic important.
    Sunt numai aberatii pe majoritatea canalelor, iar daca vrei sa vezi un film trebuie sa pierzi 1h in plus din cauza reclamelor.
  • Romaniatv nu a făcut altceva decât sa-si arate frustrarea. A fost cea mai bună dovadă că ditamai postul TV cu sute de angajați recunoscut că au fost păcăliți de un elev de liceu! Jos pălăria, Selly!
  • La ce sa te astepti din partea unei televiziuni unde prestează Ciutacu, Sincai, Cretulescu, Corpos si alte astfel de poame? Televiziunea lui Ghită Evadatu! Și unde e bine primit Ionut Cristache!

Trimite un comentariu