Skip to main content

TOP. Cele mai bune agenții de media din România în 2019? Fosta Zenith, pe primul loc. Cine a rulat cei mai mulți bani?

 
TOP. Cele mai bune agenții de media din România în 2019? Fosta Zenith, pe primul loc. Cine a rulat cei mai mulți bani?
Foto | Pexels

TOP. Care au fost agențiile de media ale anului 2019? Ce agenție de media a avut cea mai mare cifră de afacer anul trecut? Au avut profit sau au fost pe minus?

Publicitate

Agențiile media au ieșit pe plus din punct de vedere financiar după anul 2019, în urma unui top financiar întocmit de Forbes România.

Cine a terminat pe primul loc? Ce cifre de afaceri au îregistrat agențiile de media? Pe larg, în cele ce urmează.

Conform Forbes, cele 18 agenții de media monitorizate au depășit pragul financiar de 501,4 milioane de euro, având o creștere de 11,4% la față de anul 2018. Totul s-a datorat și creșterii bugetelor pentru achiziția spațiilor de publicitate (la TV, radio, online și outdoor).

În ceea ce privește profitul net al companiilor, acesta a fost de 14,54 milioane de euro, cu 17,7% mai mare decât în 2018. Doar Straton Media a înregistrat pierderi, celelalte agenții fiind pe plus.

Și numărul angaților a crescut în 2019. De la 661 (în 2018) s-a ajuns la 684 (în 2019). McCann-Erickson s-a clasat pe prima poziție în rândul angajaților - 141.

Fosta Zenith Media, prima în topul agențiilor de media în 2019

MMMS Comunications (fosta Zenith Media Communications) a avut, de departe, cele mai bune cifre la final de 2019. Cifra de afaceri s-a ridicat la 64,1 milioane de euro, cu o creștere de 9,1% în comparație cu 2018. Profitul net a fost de 1,37 milioane de euro.

În clasament a urmat Publicis Groupe Media, cu o cifră de afaceri de 59,7 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 3,7% față de 2018. Profitul însă este unul ușor ridicat față de MMS. Cei de la Publicis au avut 1,98 milioane de euro.

MMS Communications și Publicis Groupe Media sunt deținute de grupul internațional Publicis, ambele având o cifră de afaceri de 123,8 milioane de euro.

Podiumul este completat de McCann-Erickson, la fel ca și în 2018. Cifra lor de afaceri a ajuns la 57,5 milioane de euro, creșterea fiind de 14,8%. Profit este cel mai ridicat: 2,01 milioane de euro.

În top 10 au fost și două surprize. Prima este MediaCom România, care a urcat în 2019 pe locul patru, cu o cifră de afaceri de 46,3 milioane de euro. A doua este agenția OMD, clasată pe locul 6, cu o cifră de afaceri de 38,8 milioane de euro.

Topul celor mai bune agenții de media în 2019, potrivit Forbes:

1. MMMS Comunications - Cifră de afaceri (64,134,866) - Profit: 1,379,674 de euro

2. Publicis Groupe Media - Cifră de afaceri (59,723,038) - Profit: 1,981,578

3. McCann-Erikson - Cifră de afaceri (57,559,334) - Profit: 2,016,266 de euro

4. MediaCom România - Cifră de afaceri (46,301,605) - Profit: 1,541,378

5. Media Investment - Cifră de afaceri (45,894,078) - Profit: 1,285,878

6. OMD - Cifră de afaceri (38,876,977) - Profit: 643,894

7. Initiative Media - Cifră de afaceri (38,382,611) - Profit: 1,101,722

8. Wavemaker România - Cifră de afaceri (33,794,137) - Profit: 694,425

9. United Media Services - Cifră de afaceri (29,045,359) - Profit: 895,461

10. Mindshare Media - Cifră de afaceri (23,860,269) - Profit: 1,028,839

Citește și: TOP. Cele mai bune agenții de Relații Publice în 2019. McCann PR a fost detronată. De cine?
 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Trimite un comentariu