Skip to main content

Cele mai ascultate radiouri ale verii, pe publicul comercial: Rock FM, al doilea în Bucureşti. Europa FM, sus în top. ZU, lider în capitală. Kiss are oraşele şi ţara

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels
AUDIENŢE RADIO 2020 - COMERCIAL | VARĂ. Tinerii şi radiourile. Care au fost cele mai ascultate staţii radio pe publicul comercial, al celor cu vârste între 18 şi 49 de ani, vara care tocmai s-a încheiat?
Publicitate
Vara lui 2020 a fost ceva mai atipică, marcată în special de pandemia de Covid-19 care a schimbat puţin obiceiurile de consum are românilor. Radio ZU este, în continuare, pe primul loc în Bucureşti în rândul tinerilor, în timp ce Kiss FM este primul în mediul urban şi la nivel naţional, potrivit datelor.
Practic, „liderii” pe publicul comercial au rămas aceiaşi, totuşi un post radio îşi continuă ascensiunea. Este vorba despre Rock FM, care este al doilea cel mai ascultat post din Capitală, în rândul publicului cu vârste între 18 şi 49 de ani.
Rock a depăşit, în Bucureşti, staţii consacrate ca Europa FM şi Kiss FM (cel care era pe locul doi în Capitală, vara trecută).
Europa FM bifează locul trei „pe linie”, pe segmentul de public comercial: este al treilea în Bucureşti, al treilea în mediul urban şi tot al treilea la nivel naţional,


AUDIENŢE RADIO în Pandemie. ZU nu mai e primul în Bucureşti. Europa FM intră în top 3. Kiss FM are ţara şi oraşele. Topul radiourilor vara aceasta


Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio pe publicul comercial, al celor cu vârste între 18 şi 49 de ani. Studiul a fost realizat în perioada 27 aprilie 2020 - 16 august 2020 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară, la valul precedent.
Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane.
Din primăvară, luând în calcul şi fenomenul migraţiei, se merge pe numărul rezidenţilor din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică: 19,4 milioane de persoane.
Dată fiind actualizare universului, şi cifrele în mii de persoane vor fi mai mici şi, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piaţă (care este un procent cu variaţii proporţionale, chiar dacă se schimbă universul).
Şi acum datele:

BUCUREŞTI


- Radio ZU ocupă primul loc, în topul celor mai ascultate radiouri din Bucureşti pe segmentul de public comercial. A numărat aproximativ 140.000 de ascultători tineri şi a avut o cotă de piaţa de 14,4%, mai mare decât cea de vara trecută.
- Cota de piaţă arată procentul din numărul mediu de ascultători care alege un post de radio.
- Locul secund este ocupat de Rock FM, revelaţia ultimilor ani în Capitală. Deşi distanţa faţă de primul loc este considerabilă, Rock a crescut la cotă de piaţa de 9,7%, faţă de 8,9% cât avea vara trecută. Are 92.000 de ascultători tineri, în medie.
- Un salt important în Bucureşti, pe publicul 18-49, a fost făcut de Europa FM. Staţia ocupă locul trei, cu o medie de ascultători de 88.000 şi o cotă de piaţa de 10,%. În vara lui 2019, avea o cotă de piaţa de 9,4%.
- O scădere importantă în Bucureşti, vara aceasta, a fost bifată de Kiss FM. Postul a coborât de pe doi până pe patru. Are o medie de 80.000 de ascultători tineri şi o cotă de piaţa care a ajuns la 6,8%, faţă de 11,9%.
Ce creşteri au mai fost în Bucureşti, după cota de piaţă în rândul tinerilor?
- Virgin Radio (locul 6) a avut o cotă de piaţa de 4,5%, faţă de 3,4% valul precedent. Radio România Actualităţi a bifat un share de 5,1%, de la 2,6%. O creştere mare, în Bucureşti, a avut şi Guerrilla, cu o cotă de piaţa de 4,3%, faţă de 2,7% în vara lui 2019.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
Publicitate
BUCURESTI Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) BUCURESTI Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 ZU 171.300 13.1 ZU 140.100 14.4
2 Kiss FM 145.200 11.9 Rock FM 92.900 9.7
3 Rock FM 95.700 8.9 Europa FM 88.800 10.1
4 Europa FM 93.000 9.4 Kiss FM 79.600 6.8
5 Pro FM 58.200 4.2 Magic FM 66.800 6.6
6 Magic FM 54.000 3.9 Virgin Radio (fost Radio 21) 46.400 4.5
7 Virgin Radio (fost Radio 21) 53.200 3.4 Romania Actualitati 45.300 5.1
8 Digi FM 46.700 3.0 Digi FM 43.200 3.1
9 Guerrilla 40.800 2.7 Guerrilla 35.400 4.3
10 Dance FM 36.900 2.2 Pro FM 35.100 3.5
11 Radio Romania Actualitati 36.000 2.6 Dance FM 31.900 2.6
12 Vibe FM 26.900 1.7 Romantic FM 29.800 3.9
13 Romantic FM 25.900 2.5 Vibe FM 22.200 2.4
14 National FM 16.100 1.0 National FM 16.100 1.7
15 Itsy Bitsy FM 14.600 0.9 Chill FM 15.800 1.8
16 Tananana 8.900 0.7 Itsy Bitsy FM 15.600 0.9
17 Impuls 8.600 0.4 Impuls 14.300 1.0
18 Antena Satelor 7.400 0.9 Antena Satelor 8.500 1.6
19 Bucuresti FM 5.600 0.2 Tananana 8.100 0.4
20 Romania Muzical 5.600 0.2 Smart FM 6.900 0.4
21 Romania Cultural 4.900 0.7 Romania Cultural 6.300 0.4
22 Sport Total FM 3.600 0.1 Romania Bucuresti FM 4.600 0.2
23 Seven 3.100 0.1 Romania Muzical 4.500 0.6
24 Gold FM Gold FM
25 Smart FM Seven
26 Chill FM Total FM
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN


- Liderul incontestabil, în mediul urban pe segmentul tânăr, este Kiss FM. Raportat la cota de piaţă staţia a stagnat la un share de 14,8%. A avut o medie de ascultători tineri, de la oraşe, de 942.000.
- Reamintim că cifrele în mii de persoane vor fi mai mici, dar nu pot fi comparate cu datele trecute pentru că s-a schimbat universul de măsurare.
- Locul doi a fost ocupat, ca şi valul precedent, de Radio ZU. Postul Intact a avut o creştere minoră, de la 13,4% la 13,6% (cota de piaţă). A avut aproximativ 820.000 de ascultători tineri.
- Europa FM a completat podiumul, cu o uşoară scădere faţă de vara trecută. A înregistrat 628.000 de ascultători şi un share de 11%, faţă de 11,6% anul trecut.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
URBAN Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) URBAN Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 Kiss FM 1.098.300 14.8 Kiss FM 942.900 14.8
2 ZU 893.800 13.4 ZU 820.700 13.6
3 Europa FM 659.300 11.6 Europa FM 628.300 11.0
4 Magic FM 331.000 4.2 Magic FM 400.700 6.2
5 Digi FM 329.100 4.9 Digi FM 359.300 5.2
6 Virgin Radio (fost Radio 21) 318.700 4.9 Virgin Radio (fost Radio 21) 302.400 4.4
7 Pro FM 296.100 3.6 Romania Actualitati 270.600 4.5
8 Romania Actualitati 282.600 4.6 Pro FM 219.000 3.7
9 Rock FM 220.200 3.2 Rock FM 216.200 3.8
10 Guerrilla 74.400 1.0 Guerrilla 78.500 1.3
11 Antena Satelor 71.800 1.6 Romania Cultural 71.400 0.9
12 National FM 61.700 0.7 National FM 64.400 1.2
13 Romania Oltenia Craiova 48.400 0.8 Antena Satelor 51.000 1.1
14 Romania Cultural 35.900 0.6 Romania Iasi 46.900 0.6
15 Romania Resita 35.800 0.6 Romania Resita 38.700 0.7
16 Romania Iasi 27.600 0.4 Romania Oltenia Craiova 37.100 0.4
17 Romania Constanta 22.000 0.4 Romania Timisoara 25.000 0.5
18 Romania Timisoara 21.000 0.1 Romania Constanta 18.500 0.7
19 Romania Targu Mures 19.800 0.3 Romania Targu Mures 18.300 0.3
20 Romania Cluj 16.500 0.3 Romania Cluj 12.700 0.3
21 Bucuresti FM 13.200 0.1 Bucuresti FM 9.900 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL


- Vara lui 2020 a adus uşoare scăderi la nivel naţional, pe publicul cu cârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani. Kiss FM este cel mai ascultat post din România şi pe publicul comercial, cu 1,6 milioane de ascultători tineri. Raportat la cota de piaţă, se observă o uşoară scădere de la 16%, la 15,1%.

- Radio ZU este următorul post din top, cu o medie de 1,3 milioane de ascultători. Cota sa de piaţă a rămas constantă, 12,5% (în vara anului trecut avea 12,6%).

- Europa FM este al treilea post la nivel naţional, pe segmentul comercial, cu 923.000 de ascultători. La fel ca ZU, a rămas constant când vorbim de cota de piaţă: 9,3%, faţă de 9,4% anul trecut.

- Digi FM a crescut uşor şi a ajuns la un share de 6,1% (faţă de 5,8%) şi 636.000 de ascultători.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
NATIONAL Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) NATIONAL Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 Kiss FM 1.779.900 16.0 Kiss FM 1.634.200 15.1
2 ZU 1.433.500 12.6 ZU 1.375.400 12.5
3 Europa FM 934.500 9.4 Europa FM 923.200 9.3
4 Digi FM 561.400 5.8 Digi FM 636.600 6.1
5 Romania Actualitati 503.500 5.2 Magic FM 528.00 5.2
6 Virgin Radio (fost Radio 21) 458.500 3.9 Romania Actualitati 516.800 5.6
7 Pro FM 445.000 3.6 Virgin Radio (fost Radio 21) 472.300 4.0
8 Magic FM 436.500 3.8 Pro FM 389.800 3.8
9 Rock FM 235.500 2.1 Rock FM 243.700 2.6
10 Antena Satelor 231.900 3.0 Antena Satelor 166.200 2.4
11 Romania Iasi 126.800 1.7 Romania Iasi 147.800 1.3
12 Romania Oltenia Craiova 126.500 1.3 Romania Oltenia Craiova 110.700 0.9
13 National FM 102.500 0.6 Romania Cultural 108.000 0.7
14 Guerrilla 96.600 1.0 Guerrilla 89.600 0.9
15 Romania Cultural 58.900 0.5 National FM 87.500 0.9
16 Romania Resita 54.400 0.6 Romania Timisoara 79.600 0.8
17 Romania Timisoara 43.500 0.2 Romania Resita 72.600 0.7
18 Romania Targu Mures 43.400 0.5 Romania Targu Mures 55.600 0.7
19 Romania Constanta 40.300 0.3 Romania Constanta 45.500 0.8
20 Romania Cluj 22.200 0.2 Romania Cluj 25.800 0.2
21 Bucuresti FM 19.500 0.1 Bucuresti FM 11.600 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Amestecati merele cu perele. Cele doua valuri nu au absolut nimic in comun: univers de sondare, nr total al populatiei la care se raporteaza cifrele, tendinta de consum etc. Articolul asta e DEGEABA
  • Magic si Digi au avut cele mai mari cresteri din Romania. Cum sunt prezentate in articol? Magic nici macar nu este mentionat iar digi are “usoara crestere”, adica 75.000 de oameni. :)))
    Adevaraciune de analiza.
  • Postacule antenist cap sec Putina Razvan, dar de Antenuta nu zici nimic?
    Aseara a avut doar 4 puncte de rating și 14.9% share pe intervalul Ferma. UMILINTA!
  • Si de Las Fierbinti nu zici nimic postacule antenist cap sec ? Umilinta pe Antenuta ta aseara.
    Serialul Pro a avut dublu pe comercial, umilinta, ha ha ha.
  • Audiențele de aseară? Ferma doar 5,9 puncte de rating si 22 share
  • Hai cu audientele de aseara, sa planga postacul antenist cap sec Razvan Putina R pe aici.
    Pro TV a maturat pe jos cu Antenuta, ha ha ha. Umilinta

Trimite un comentariu

sus