Skip to main content

Cele mai ascultate radiouri ale verii, pe publicul comercial: Rock FM, al doilea în București. Europa FM, sus în top. ZU, lider în capitală. Kiss are orașele și țara

 
Cele mai ascultate radiouri ale verii, pe publicul comercial: Rock FM, al doilea în București. Europa FM, sus în top. ZU, lider în capitală. Kiss are orașele și țara
Foto | Pexels
AUDIENȚE RADIO 2020 - COMERCIAL | VARĂ. Tinerii și radiourile. Care au fost cele mai ascultate stații radio pe publicul comercial, al celor cu vârste între 18 și 49 de ani, vara care tocmai s-a încheiat? 
 
Vara lui 2020 a fost ceva mai atipică, marcată în special de pandemia de Covid-19 care a schimbat puțin obiceiurile de consum are românilor. Radio ZU este, în continuare, pe primul loc în București în rândul tinerilor, în timp ce Kiss FM este primul în mediul urban și la nivel național, potrivit datelor. 
 
Practic, „liderii” pe publicul comercial au rămas aceiași, totuși un post radio își continuă ascensiunea. Este vorba despre Rock FM, care este al doilea cel mai ascultat post din Capitală, în rândul publicului cu vârste între 18 și 49 de ani.
Rock a depășit, în București, stații consacrate ca Europa FM și Kiss FM (cel care era pe locul doi în Capitală, vara trecută). 
 
Europa FM bifează locul trei „pe linie”, pe segmentul de public comercial: este al treilea în București, al treilea în mediul urban și tot al treilea la nivel național, 


AUDIENȚE RADIO în Pandemie. ZU nu mai e primul în București. Europa FM intră în top 3. Kiss FM are țara și orașele. Topul radiourilor vara aceasta


 
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio pe publicul comercial, al celor cu vârste între 18 și 49 de ani. Studiul a fost realizat în perioada 27 aprilie 2020 - 16 august 2020 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
 
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară, la valul precedent. 
 
Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane.
 
Din primăvară, luând în calcul și fenomenul migrației, se merge pe numărul rezidenților din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică: 19,4 milioane de persoane.
 
Dată fiind actualizare universului, și cifrele în mii de persoane vor fi mai mici și, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piață (care este un procent cu variații proporționale, chiar dacă se schimbă universul).
 
Și acum datele:
 

BUCUREȘTI


 
- Radio ZU ocupă primul loc, în topul celor mai ascultate radiouri din București pe segmentul de public comercial. A numărat aproximativ 140.000 de ascultători tineri și a avut o cotă de piața de 14,4%, mai mare decât cea de vara trecută. 
 
- Cota de piață arată procentul din numărul mediu de ascultători care alege un post de radio. 
 
- Locul secund este ocupat de Rock FM, revelația ultimilor ani în Capitală. Deși distanța față de primul loc este considerabilă, Rock a crescut la cotă de piața de 9,7%, față de 8,9% cât avea vara trecută. Are 92.000 de ascultători tineri, în medie. 
 
- Un salt important în București, pe publicul 18-49, a fost făcut de Europa FM. Stația ocupă locul trei, cu o medie de ascultători de 88.000 și o cotă de piața de 10,%. În vara lui 2019, avea o cotă de piața de 9,4%. 
 
- O scădere importantă în București, vara aceasta, a fost bifată de Kiss FM. Postul a coborât de pe doi până pe patru. Are o medie de 80.000 de ascultători tineri și o cotă de piața care a ajuns la 6,8%, față de 11,9%. 
 
Ce creșteri au mai fost în București, după cota de piață în rândul tinerilor?
 
- Virgin Radio (locul 6) a avut o cotă de piața de 4,5%, față de 3,4% valul precedent. Radio România Actualități a bifat un share de 5,1%, de la 2,6%. O creștere mare, în București, a avut și Guerrilla, cu o cotă de piața de 4,3%, față de 2,7% în vara lui 2019. 
 
Audienţa posturilor de radio din BUCUREȘTI, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL
Publicitate
  BUCURESTI   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     BUCURESTI   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 ZU 171.300 13.1 ZU 140.100 14.4
2 Kiss FM 145.200 11.9 Rock FM 92.900 9.7
3 Rock FM 95.700 8.9 Europa FM 88.800 10.1
4 Europa FM 93.000 9.4 Kiss FM 79.600 6.8
5 Pro FM 58.200 4.2 Magic FM 66.800 6.6
6 Magic FM 54.000 3.9 Virgin Radio (fost Radio 21) 46.400 4.5
7 Virgin Radio (fost Radio 21) 53.200 3.4 Romania Actualitati 45.300 5.1
8 Digi FM 46.700 3.0 Digi FM 43.200 3.1
9 Guerrilla 40.800 2.7 Guerrilla 35.400 4.3
10 Dance FM 36.900 2.2 Pro FM 35.100 3.5
11 Radio Romania Actualitati 36.000 2.6 Dance FM 31.900 2.6
12 Vibe FM 26.900 1.7 Romantic FM 29.800 3.9
13 Romantic FM 25.900 2.5 Vibe FM 22.200 2.4
14 National FM 16.100 1.0 National FM 16.100 1.7
15 Itsy Bitsy FM 14.600 0.9 Chill FM 15.800 1.8
16 Tananana 8.900 0.7 Itsy Bitsy FM 15.600 0.9
17 Impuls 8.600 0.4 Impuls 14.300 1.0
18 Antena Satelor 7.400 0.9 Antena Satelor 8.500 1.6
19 Bucuresti FM 5.600 0.2 Tananana 8.100 0.4
20 Romania Muzical 5.600 0.2 Smart FM 6.900 0.4
21 Romania Cultural 4.900 0.7 Romania Cultural 6.300 0.4
22 Sport Total FM 3.600 0.1 Romania Bucuresti FM 4.600 0.2
23 Seven 3.100 0.1 Romania Muzical 4.500 0.6
24 Gold FM Gold FM
25 Smart FM Seven
26 Chill FM Total FM
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

URBAN


- Liderul incontestabil, în mediul urban pe segmentul tânăr, este Kiss FM. Raportat la cota de piață stația a stagnat la un share de 14,8%. A avut o medie de ascultători tineri, de la orașe, de 942.000. 
- Reamintim că cifrele în mii de persoane vor fi mai mici, dar nu pot fi comparate cu datele trecute pentru că s-a schimbat universul de măsurare.
- Locul doi a fost ocupat, ca și valul precedent, de Radio ZU. Postul Intact a avut o creștere minoră, de la 13,4% la 13,6% (cota de piață). A avut aproximativ 820.000 de ascultători tineri. 
- Europa FM a completat podiumul, cu o ușoară scădere față de vara trecută. A înregistrat 628.000 de ascultători și un share de 11%, față de 11,6% anul trecut. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  URBAN   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     URBAN   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 Kiss FM 1.098.300 14.8 Kiss FM 942.900 14.8
2 ZU 893.800 13.4 ZU 820.700 13.6
3 Europa FM 659.300 11.6 Europa FM 628.300 11.0
4 Magic FM 331.000 4.2 Magic FM 400.700 6.2
5 Digi FM 329.100 4.9 Digi FM 359.300 5.2
6 Virgin Radio (fost Radio 21) 318.700 4.9 Virgin Radio (fost Radio 21) 302.400 4.4
7 Pro FM 296.100 3.6 Romania Actualitati 270.600 4.5
8 Romania Actualitati 282.600 4.6 Pro FM 219.000 3.7
9 Rock FM 220.200 3.2 Rock FM 216.200 3.8
10 Guerrilla 74.400 1.0 Guerrilla 78.500 1.3
11 Antena Satelor 71.800 1.6 Romania Cultural 71.400 0.9
12 National FM 61.700 0.7 National FM 64.400 1.2
13 Romania Oltenia Craiova 48.400 0.8 Antena Satelor 51.000 1.1
14 Romania Cultural 35.900 0.6 Romania Iasi 46.900 0.6
15 Romania Resita 35.800 0.6 Romania Resita 38.700 0.7
16 Romania Iasi 27.600 0.4 Romania Oltenia Craiova 37.100 0.4
17 Romania Constanta 22.000 0.4 Romania Timisoara 25.000 0.5
18 Romania Timisoara 21.000 0.1 Romania Constanta 18.500 0.7
19 Romania Targu Mures 19.800 0.3 Romania Targu Mures 18.300 0.3
20 Romania Cluj 16.500 0.3 Romania Cluj 12.700 0.3
21 Bucuresti FM 13.200 0.1 Bucuresti FM 9.900 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

NAȚIONAL


- Vara lui 2020 a adus ușoare scăderi la nivel național, pe publicul cu cârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani. Kiss FM este cel mai ascultat post din România și pe publicul comercial, cu 1,6 milioane de ascultători tineri. Raportat la cota de piață, se observă o ușoară scădere de la 16%, la 15,1%. 

- Radio ZU este următorul post din top, cu o medie de 1,3 milioane de ascultători. Cota sa de piață a rămas constantă, 12,5% (în vara anului trecut avea 12,6%).

- Europa FM este al treilea post la nivel național, pe segmentul comercial, cu 923.000 de ascultători. La fel ca ZU, a rămas constant când vorbim de cota de piață: 9,3%, față de 9,4% anul trecut. 

- Digi FM a crescut ușor și a ajuns la un share de 6,1% (față de 5,8%) și 636.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  NATIONAL   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     NATIONAL   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 Kiss FM 1.779.900 16.0 Kiss FM 1.634.200 15.1
2 ZU 1.433.500 12.6 ZU 1.375.400 12.5
3 Europa FM 934.500 9.4 Europa FM 923.200 9.3
4 Digi FM 561.400 5.8 Digi FM 636.600 6.1
5 Romania Actualitati 503.500 5.2 Magic FM 528.00 5.2
6 Virgin Radio (fost Radio 21) 458.500 3.9 Romania Actualitati 516.800 5.6
7 Pro FM 445.000 3.6 Virgin Radio (fost Radio 21) 472.300 4.0
8 Magic FM 436.500 3.8 Pro FM 389.800 3.8
9 Rock FM 235.500 2.1 Rock FM 243.700 2.6
10 Antena Satelor 231.900 3.0 Antena Satelor 166.200 2.4
11 Romania Iasi 126.800 1.7 Romania Iasi 147.800 1.3
12 Romania Oltenia Craiova 126.500 1.3 Romania Oltenia Craiova 110.700 0.9
13 National FM 102.500 0.6 Romania Cultural 108.000 0.7
14 Guerrilla 96.600 1.0 Guerrilla 89.600 0.9
15 Romania Cultural 58.900 0.5 National FM 87.500 0.9
16 Romania Resita 54.400 0.6 Romania Timisoara 79.600 0.8
17 Romania Timisoara 43.500 0.2 Romania Resita 72.600 0.7
18 Romania Targu Mures 43.400 0.5 Romania Targu Mures 55.600 0.7
19 Romania Constanta 40.300 0.3 Romania Constanta 45.500 0.8
20 Romania Cluj 22.200 0.2 Romania Cluj 25.800 0.2
21 Bucuresti FM 19.500 0.1 Bucuresti FM 11.600 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

 

Publicitate
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Amestecati merele cu perele. Cele doua valuri nu au absolut nimic in comun: univers de sondare, nr total al populatiei la care se raporteaza cifrele, tendinta de consum etc. Articolul asta e DEGEABA
  • Magic si Digi au avut cele mai mari cresteri din Romania. Cum sunt prezentate in articol? Magic nici macar nu este mentionat iar digi are “usoara crestere”, adica 75.000 de oameni. :)))
    Adevaraciune de analiza.
  • Postacule antenist cap sec Putina Razvan, dar de Antenuta nu zici nimic?
    Aseara a avut doar 4 puncte de rating și 14.9% share pe intervalul Ferma. UMILINTA!
  • Si de Las Fierbinti nu zici nimic postacule antenist cap sec ? Umilinta pe Antenuta ta aseara.
    Serialul Pro a avut dublu pe comercial, umilinta, ha ha ha.
  • Hai cu audientele de aseara, sa planga postacul antenist cap sec Razvan Putina R pe aici.
    Pro TV a maturat pe jos cu Antenuta, ha ha ha. Umilinta

Trimite un comentariu